/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lovpligtig forsikring til børn
Fra : heyckendorff
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 07-06-11 22:34

Jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at spørge men jeg prøver.

Jeg har ingen forsikringer af nogen art og har aldrig haft det. Men da jeg har en datter på 3 år, føler jeg at det er på tide at få et minimum af forsikring så hun er sikret.

Jeg bor i en lejlighed på en går, men lejligheden er kun godkendt til erhverv, så jeg har adresse
i udlejerens stuehus. På den baggrund har jeg en fornemmelse af at det vil give mig
problemer i forbindelse med alle slags forsikringer der dækker, brand, tyveri og den slags tab.

Men hvad med en forsikring der dækker hvis min datter f.eks. komme til at lave ulykker hos andre?
Er det muligt af få sådan en som ikke er afhængig af at der er overensstemmelse mellem hvor jeg har adresse og der hvor jeg fysisk bor.

Og hvad med en forsikring der dækker og sikre hende i tilfælde af at jeg skulle komme uheldigt af dage?

Jeg spørger her fordi jeg har en fornemmelse af ikke at få uvildige oplysninger hvis jeg spørger et forsikringsselskab.

Mvh.

Werner

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-11 23:00

Du er nødt til at stole på et forsikringsselskab på et eller andet tidspunkt, men du har ret i, at det kan skabe problemer når du bor ulovligt, i hvert fald i forhold til indboforsikring og andet.

Du kan muligvis tegne en selvstændig ansvarsforsikring, men en del selskaber har ansvar som en del af en pake, hvor indboforsikring også er med.

I forhold til dig selv, kan du jo tegne en livsforsikring/ulykkesforsikring der udbetaler en sum til efterladte, dette kan gøres selvom du ikke har en indboforsikring.

En anden ting er så, at du måske skulle få dine boligforhold bragt i orden om ikke andet så for din datters skyld, der er vel en grund til at stedet ikke kan godkendes til beboelse.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-06-11 23:14

Du skal tegne en familieindboforsikring, der er også ansvarforsikring med i den.

Citat
Jeg bor i en lejlighed på en går, men lejligheden er kun godkendt til erhverv, så jeg har adresse
i udlejerens stuehus. På den baggrund har jeg en fornemmelse af at det vil give mig
problemer i forbindelse med alle slags forsikringer der dækker, brand, tyveri og den slags tab.

Stuehuser er vel på samme adresse / grund, som din lejlighed, så indbo med ansvarsforsikring skulle du da saktens kunne tegne.

OG SÅ SKAL DU TEGNE EN ULYKKESFORSIKRING PÅ DIG OG DIN DATTER.
På din forsikring skal der også være et stort beløb på ved død, så din datter får noget hvis du dør.

Det er meget forkastligt at du ikke har din datter forsikret og dig selv når du har et barn.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 08:09

Stuehusets ejer har måske selv en indboforsikring, og så er i dækket når i bor på adressen.

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 14-06-11 21:54

Takker for alle input.

Kortoververden...
en ulykkesforsikring er det jeg har brug for tror jeg. Jeg vil som sagt gerne sikre min datter i tilfælde af at der skulle ske mig en ulykke. Og dernæst vil jeg gerne forsikre mig mod at vi blive ruineret hvis min datter forsager en ulykke.
Sidst men ikke mindst vil jeg gerne sikre min datter forsikring i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke der nedsætter hendes førlighed.

Mht. mine boligforhold så er den eneste grund til at lejemålet ikke er godkendt som beboelse, en tvist mellem udlejer og kommune der stammer tilbage fra gårdens tidligere ejer. Det har intet med lejlighedens stand at gøre.

Hejdu58...
Ja min lejlighed ligger på samme grund/adresse som gårdens stuehus.
Og ja jeg skal tegne en ULYKKESFORSIKRING til mig og min datter. Det er i erkendelse af dette at jeg stille spørgsmålet her på Kandu.
Da jeg allerede har erkendt dette er der ingen grund til at du lufter din forargede harme i denne tråd.

granner01 ...
Det vil jeg undersøge :)

Jeg har fundet noget der hedder forsikringsoplysningen og det er nok bedst at jeg kontakter dem for at få råd og vejledning, for efter at have tjekket de forskellige forsikringsselskabers tilbud er jeg så forvirret som nogensinde.

Mvh.

Werner