/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Normal urin
Fra : tha1973
Vist : 2527 gange
15 point
Dato : 07-06-11 20:33

Mit urin er normalt gul men stinker kraftigt og er meget salt. Det skummer også.

Er det normalt.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 20:38

Hvordan i alverden ved du at urinen er meget salt?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-11 20:38

hvordan ved du det er Meget Salt?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-06-11 20:43

det er det du spiser der giver forskellig farve,lugt og smag

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 20:43

Hvis du har spist asparges kan urinen stinke forfærdeligt. Ellerhar du nok en infektion.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 20:44

rettelse: ellers har

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 20:48

Jo tak. Asparges er endnu værre. Men det spiser jeg ikke.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 20:51

glemte at nævne, at jeg drikker omkring 2 liter om dagen som anbefalet.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 20:55

Skytten49: Jeg ved ikke om det er meget mere salt end normalt, da jeg ikkke ved hvor salt det normalt skal være. Men jeg synes det er meget saltet. Som havvand.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 20:59

ja, men hvordan ´ved du det? har du smagt på urinen?

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 21:04

Nej jeg fik naboen til det.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 21:05

øhh.. er du seriøs

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 21:06

Er du?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 21:08

ja - man kan simpelthen ikke vide om urin er salt uden at smage på den eller sende den til analyse.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 07-06-11 21:20

Sig mig tha1973, tager du pis på os?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-11 21:23

Kroppen kan kun rumme et vist mål af salt, resten udskilles med urinen. Du spiser meget salt siden din urin er så salt. Og den skifter farve, bare spis et glas rødbeder, så skal du se.

Men ellers er den nok helt normal.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 21:26

ok. jo jeg putter salt på det meste af min mad. Så måske er det normalt. Men det plejer ikke at stinke så meget.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-06-11 21:29

salt lugter ikke

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-06-11 22:21

Det er mulig du har en urinvejinfektion.Det er bare at levere en urinprøve hos din læge, så får du vide det, og da får du medicin.
alimak

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-11 23:04

Hvis du generelt er i væskeunderskud kan din urin blive mørk og lugte kraftigere end ellers, hvis du spiser meget salt kommer du meget let i væskeunderskud.

Du skriver at du drikekr 2 liter om dagen, men du skriver ikke hvad det er du drikker 2 liter af, det er iøvrigt en gammel myte at man skal drikke 2 liter vand om dagen, og faktisk er det påvist, at overdreven indtagelse af vand (eller andre væsker) kan nedsætte din nyrefunktion og dermed bidrage til en dehydrering.

Jeg vil slet ikke vide hvordan du ved at din urin er mere salt end normalt, tænker at det jo ikke er gjort med at du har smagt din egen urin, du må også have smagt en kontrolprøve af en andens urin for sammenligningen

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 07-06-11 23:20

Jeg drikker vand enten rent eller som te og cola.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-06-11 05:53

Du skulle vil ikke havde taget nogle piller eks, Kodamid eller sådan noget for så er det det.
alan57

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 08:28

Nej. Jeg har taget nogle panodil og diclon. Men de virker ikke på svien mærkeligt nok, når nu det er smertestillende.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-06-11 10:14

hej tha1973, jeg tænker ikke på svien, men på lugten piller som Kodamid osv: kan få ens urin til at lugte fælt.
Prøv at huske hvad du har taget når din urin lugter næste dag eller dagen efter.
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-11 10:16

Hvis Du konsekvent kommer salt på Din mad får Du for meget idet de fleste købte forarbejdede varer i forvejen indeholder for meget salt.
Vi kan vel alle lide "et drys groft salt" ved middagsbordet, men der er fare for forhøjet blodtryk som 1/3 af danskere går rundt med i mere eller mindre grad.

At drikke meget vand på de hede dage og samtidig holde saltbalancen er ikke svær, de gange jeg har opdaget at jeg er lidt "rundtosset" skyller jeg blot 1/2 tsk salt ned med vand, virkningen kommer efter 10 minutter.
Nu slæber man jo ikke en pakke køkkensalt med, men når man er ude i naturen eller på jobbet og er nødt til at drikke meget kan man spise noget salt junk som f.eks chips.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 10:16

Og nu fortæller du så at det også svier.. Mon ikke du skulle tale med lægen om det?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-06-11 11:09

Søg læge, jeg tror du har en urinvejsinfektion, når det svier!

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 11:27

Nej det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-06-11 17:55

hvis du ikke tager pis på os, har du en blærebetændelse når det svier. hvis du kke bliver behandlet, kan du få nyrebækkenbetændelse.

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 18:37

Men det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-11 18:52

Du får for meget salt, og at din urin skummer betyder bare at den er kommet hurtigt så du har fået luftbobler i kummen.

Og har du ingen gener ved det, så kan du betragte dig som helt normal.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-06-11 18:54

Kan du SÅ komme til den læge - knægt! Du er sikker på du ikke fejler noget, men hvorfor spørger du så?

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 18:55

Det skummer uanset om jeg pisser i kummen eller i en flaske.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-06-11 19:03

Hvad bekymrer dig mest, lugten, skummet eller at det svier?

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 19:29

at det svier

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-11 19:48

Du har en dårlig.

Det er slang for gonnerè.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-06-11 19:56

Uanset om det er gonnerè eller "bare" blærebetændelse, så slipper du uden om lægen.
Du kan skade dig selv ved at lade være med et lægebesøg.
Jeg har på fornemmelsen at du er ret ung og måske er bange for om lægen "sladrer" til andre.
Det gør en rigtig læge ikke, så bare kom afsted!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-06-11 20:05

hvis tha 1973 refererer til fødselsåret, er tha ca. 38 år, selv om det ikke lyder sådan

Kommentar
Fra : tha1973

Dato : 08-06-11 20:37

Og det lyder som om 49 i skytten49 refererer til dennes intelligenskvotienten.

grow: Jeg kan af gode grunde ikke have gonore eller anden kønssygdom, og da det heller ikke er blærebetændelse er det mig mystisk at jeg har disse gener.
Nå, men jeg må vel lige ringe lægen op og spørge ham. Det lyder jo ikke tiil at være helt normalt med stinkende urin, hvilket jeg heller ikke selv mente at huske det har gjort før i så lang tid som nu.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 08-06-11 20:46

Det er en god ide med lægen. Held og lykke med det.