/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter vil ikke starte efter ny cylinde
Fra : Fanten
Vist : 780 gange
20 point
Dato : 07-06-11 18:09

Hejsa, har lige fået smidt et 47mm cylidnerkit på min scooter. Den har kørt upåklageligt de første 50 kilometer (med 30 km/t). i dag da jeg skulle ud og køre satte gassen sig ummidelbart lige efter jeg havde tændt den, og selvfølgelig væltede den. Fik den slukket med det samme, men så kunne den ikke tænde.

Først kiggede jeg i benzintanken, og den var faktisk 100% tom.
Derefter fyldte jeg den op, men den vil stadig ikke starte. Der er stadig fin kompression.

Nogle foreslag?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-06-11 18:23

Prøv at hælde lidt benzin ned i cylinderen for at se om den så vil starte på det.
Derefter ville jeg tage benzinslangen af ned til karburatoren og lade benzin løbe ud for at fjerne evt luftlomme .
Så er det bare at prøve at starte igen

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-11 18:26

Har prøvet utallige gange, virker ikke

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-11 18:26

Har prøvet utallige gange, virker ikke
Måske den har varmesat sig?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-06-11 18:42

Er der gnist på tændrøret??

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-11 18:55

Ja, har tjekket alle de der obligatoriske ting-

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 07-06-11 19:03

HMMMMM der er altså kompression-tænding og den får benzin.....tja da skulle den jo starte ??!!
Men det er ikke sådan at der er sket noget med nogle ledninger ( kortslutning) sikringer el lign da den væltede..??
Jeg må nok sige at her er mit latin slut men måske andre har en bedre plan

Håber du atter får liv i dyret

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-11 19:05

Tja, det lyder sgu også meget underligt! Den får benzin og hele molevitten! Men mange tak for hjælpen ellers.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:22

Citat
havde tændt den, og selvfølgelig væltede den

Citat
Derefter fyldte jeg den op, men den vil stadig ikke starte.

Citat
Måske den har varmesat sig?

No WAY ikke med 30km/t

Scooter vil ikke starte

Her tænker jeg BARE hvad for en SCOOTER??????????????
Nå, men der er et par ? muligheder..........efter du har rettet DEN op
Måske har din ? ramt en forkert kontakt/ ledning
MEN så burde der ikke være gnist på RØRET.

Hvad med dødemands-knappen???

Støttefods? kontakt.

Virker VACUM pumpen = sug i røret der går ned til karburator
så skulle der gerne løbe benzin ud/ stoppe når du ikke (sutter i slangen)
MEN hvorfor kan den så ikke starte med direkte benzin____?

Er du sikker på det ikke bare er en lille *luftlomme* i karburator
?? den får benz***

Sikker på du ikke står med en cylinder i hånden

ellers er der ikke mange andre måder den kan fejle på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:26

Hvis den havde sat sig og der var skader, så raslede den og lavede de mest mærkelig lyde
SOM DU IKKE KAN TAGE FEJL AF
selv om der muligvis er kompression nok, stemple + cylle der har indre skader.
Og så kan du helt sikkert kke starte den igen,
hvordan ser dit TÆNDRØR ud...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:28

HVIS det er vådt og SODET, så se din motor efter = stempel og cylle

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:30

Glemte LIGE, er der MEMBRAN på indsugningen, se efter skader = DEN SKAL VÆRE HEL

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 07-06-11 21:53

tjekker skam min membran når jeg kommer hjem, der tjekker jeg lortet igennem igen

tændrøret er nyt og har også kun kørt 50 km.. det er vådt og lidt sodet.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 14-06-11 23:58

tænder den er der gnist på røret når du lægger det på motoren og prøver ellers se om ikke der er slagge imellem elektroderne en kontakt til at stoppe med kan godt hænge og så kan du prøve starte resten af din tid uden held .