/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Styr
Fra : mjo2504
Vist : 1107 gange
40 point
Dato : 07-06-11 15:43

Hej

Jeg har en Puch maxi P E50.. Den køre fint, så det er ikke motor problemer dette spørgsmål drejer sig om! Derimod var jeg så uheldig at mit styr knækkede i påsken. Det skal tilføjes at det ikke er et klassisk styr, men et "T-styr" som er monteret ned i forgaflen. Efter lang tid søgen, har jeg nu fundet et styr magen til og vil gerne montere det. Nu opstår problemerne!!! Det virker til at det gamle styr er groet fast ned i forgaflen, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal få det ud!
Her er link til misseren:
https://picasaweb.google.com/markovergaard/Puch?authkey=Gv1sRgCOTFpfLc_oLUOg&feat=directlink

På billederne kan i se en stump fra det gamle styr (alt over gevindet).

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre for at få denne stump ud??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:40

Citat
billederne kan i se en stump fra det gamle styr (alt over gevindet).

JA: den er go_nok blevet BOLLET

Har du drejet den rigtige vej

Skal ikke kunne sige det, MEN _ mener der er LINKS gevind, i visse dele
(du løsner-jeg strammer gevind)
på diverse knallerter, bare for at forhindre HJEMMEBRYG, det tjener frabrikken jo ikke penge på
Og der skulle vel ikke sidde en KONTRA møtrik, neden-under det du viser.
Eller lige under styret?? der stadig skal til MODSAT vej/ samtidig med du _osv

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-06-11 20:42

Ellers se om der er noget at hente her
http://www.mopedriders.org/article_cat.php?fldAuto=2

Kommentar
Fra : mjo2504

Dato : 08-06-11 14:14

Tak for linket - de fortæller dog ikke noget om monteringen af styret...

Ang. Gevind, så er der slet ikke noget gevind i røret - det er i sin tid blevet presset ned, og er blevet holdt på plads af en bolt der gik ned igennem røret. Pt. er jeg tilhænger af idéen om 2 store rørtænger må kunne vride røret løst. Hvis dette ikke er muligt må jeg prøve at svejse noget på røret som jeg så kan banke på med en hammer, for så at se om det kan slå den løs....

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 40 point
Dato : 08-06-11 18:08

Man plejer at varme det udvendige rør med en gasbrænder eller skærebrænder (indstillet med
overskud af gas) så skulle det kunne vrides fra hinanden med et par rørtænger.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 09-06-11 22:10

Citat
Ang. Gevind, så er der slet ikke noget gevind i røret - det er i sin tid blevet presset ned, og er blevet holdt på plads af en bolt der gik ned igennem røret.

Har selv haft DE styr ? = og der er/ har altid været et rent helvede
at få (lortet) ud, når der mangler = enten BOLT - styr eller gevind,
uden gevind er det nemt nok ? men har det sat sig

Er det den med gennem-gående BOLT/ STANG så bank styret = resten af det
NED gennem hullet, HVIS du banker skidtet OP-AD, så sætter det sig endnu mere fast
da den det hele udvider sig.
MEN pas lige på, hvis du banker for meget på den øverste del, er der ikke
plads til at får det UD = vinkelsliber, hvis det og så fremt, du kommer så langt

Ellers skal du have fat i en bænkpresser (brændekløver) der kan presse skidtet ud
OG MED UD = ER DER HVOR DU KAN SE EN BOLT.

Kommentar
Fra : mjo2504

Dato : 11-06-11 09:48

Det hjalp at varme skidtet op! derefter kunne jeg trække det fra hinanden uden problemer...

Godkendelse af svar
Fra : mjo2504

Dato : 11-06-11 09:49

Tak for svaret kogalejy.