/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
FORVALTNINGSLOVEN HASTER HASTER HAST
Fra : camerone1863
Vist : 1230 gange
100 point
Dato : 07-06-11 09:26

Kan et alment boligselskab undlade at underligge sig forvaltningsloven mhp. agtindsigt i forbindelse med en udsmidningssag ??
Hvilke paragraffer omhandler det ?
Loven om agtindsigt ?

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 07-06-11 11:03

Citat
Kan et alment boligselskab undlade at underligge sig forvaltningsloven mhp. agtindsigt i forbindelse med en udsmidningssag ??

Hvorfra ved du, at du har krav på aktindsigt? Du må jo mene, at du har dette krav, da du spørger om boligselskabet kan tilsidesætte dit krav om aktindsigt. Men hvis du har lovmedholdeligt krav på aktindsigt, så kan du ikke nægtes dette. Jeg tror dog ikke at du har krav på aktindsigt - Læs f.eks dette:
http://www.radikale.net/lars-vestergaard/indlaeg/2009/09/14/du-skal-ikke-vide-noget-for-saa-blander-du-dig-bare-raabte-afdelingsbestyrelsesmedlemmerne Start 3. afsnit 3. linje.

Citat
Retten til aktindsigt vil, i det omfang vi får den indført, kunne afdække fejl og mangler, nepotisme, tosserier og måske korruption, og dermed muliggøre forebyggelse af fremtidige fejl, som antagelig koster sektorens beboere og Landsbyggefonden store summer.

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-11 11:31

Jeg tror du blander loven om aktindsigt i kommunen sammen med en boligforening.
Du har ingen ret til at se hvad boligforeningen har stående om dig.
En opsigelse af et lejemål er da begrundet i den opsigelse du modtager fra boligforeningen og de fleste sager er på grund af manglende betaling af husleje eller en overtrædelse af lejeloven.
Sådan kort og klart.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 07-06-11 14:46

Man opsiger ikke et lejemål på grund af manglende huslejebetaling. Lejemålet ophæves.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-11 16:10

Det er nævnt, du kan ikke se hvad boligforeningen skriver om en sag. Hvis du henviser til at købmanden er holdt op, så er det fordi de tabte sagen i boligretten. Og det er på grund af misligholdelse af lejemålet. Og ja jeg ved at der var en stor ombygning.

Godkendelse af svar
Fra : camerone1863

Dato : 09-08-11 22:01

Tak for svaret HUGO-BØRGE.