/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Modtagne filer
Fra : sonjor
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 06-06-11 18:43

Hej.
Jeg kan p.t. ikke læse filerne i "modtagne filer", der står en masse koder, når jeg vil læse dem i Notepad. Hvilket andet program kan læse disse filer ordentligt?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-06-11 18:51

Hvad hedder filerne i extension (d.v.s. efter punktum - f.eks. .JPG / .PDF) ?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 06-06-11 19:01

ikke noget, det er egentlig ikke modtagne filer, men gemte beskeder - chats med de forskellige "venner", det ser ud som om det er XML dokumenter, men jeg kan kun se dem i notebook, som altså indeholder en masse koder og tegn f.eks:

?xml version="1.0"?>
<?xml-stylesheet type='text/xsl' href='MessageLog.xsl'?>
<Log FirstSessionID="1" LastSessionID="5"><Message Date="30-05-2011" Time="21:21:11" DateTime="2011-05-30T19:21:11.500Z" SessionID="1"><From><User FriendlyName="Sonja Sørensen"/></From><To><User FriendlyName="Allan"/></To><Text Style="font-family:Comic Sans MS; font-weight:bold; font-style:italic; color:#008000; ">Hej Allan</Text></Message><Message Date="30-05-2011" Time="21:21:57" DateTime="2011-05-30T19:21:57.208Z" SessionID="1"><From><User FriendlyName="Sonja Sørensen"/></From><To><User FriendlyName="Allan"/></T

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-06-11 08:20

Notepad læser dem jo godt nok, det er jo fornuft der står.
den første linie siger så filen er skrevet i xml, så det må føre dig videre.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-11 11:24

Den fil du beskriver er en .XML fil, den kan ikke vise dig så meget. Er der flere af den type filer, så kan det vare samtaler fra MSN og dem kan du se rigtigt i internet explorer, du skal bare højre klikke på dem og vælge "Åben med..." og så vælge IE.

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 07-06-11 12:07

Tak for svaret webnoob. Det hjalp, tusind tak.