/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Langsom benzinnål
Fra : Qualiman
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 06-06-11 17:52

Min volvo 440 årgang midt 90 erne havde tidligere en rimelig hurtig benzinnål - når den fik tænding på - så vips var den i position
Idag !!!!! det tager hundrede år og en isvinter før den er på plads

ok et par - eller tre minutter før den bevæger sig derop hvor den slulle være

Hvad kan løse problemet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-06-11 18:50

Det kan være din spendingsregulator til din tankmåler eller, det kan være selve instrumentet.

Altrtnstivt kan det skyldes irede forbindelser til selve tankmåleren. Hvis denne er placeret under bilen. Hvor den er modtagelig for vejsalt og fugt.

Vh Ben

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-06-11 19:04

Falder den lige så langsomt?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 06-06-11 19:17

Nej når jeg tager tændingen er den i bund med det samme

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 16-06-11 19:52

måske dårlig forbindelse til stel

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-06-11 00:33

Snakkede med én, der burde have forstand på det.
Dårlige forbindelser (som Benjamin.Hansen og tyller01 skriver) kan sammen med en indbygget forsinker, der forhindrer at nålen farer op og ned, når det skvulper i tanken, meget vel give det du beskriver. Så ud og rens stik.