/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Rundt lærred - hvor kan jeg købe det?
Fra : mulle-mor
Vist : 6084 gange
200 point
Dato : 06-06-11 15:32

Hej alle kreative.

Nu har jeg siddet og ledt på "nettet" længe efter et rundt lærred, men kan ikke finde et.

Jeg mener, jeg engang har set nogle runde lærreder - et eller andet sted - så nu spørger jeg jer.....

Jeg skal bruge et rundt lærred sådant ca. med 25 eller 30 cm diameter. Det skal bruges til at lave noget pop-art - 3-d agtigt - relief - moderne - til mit barnebarn. Jeg har en ide om, hvad jeg vil lave, men kan ikke finde et rundt lærred - og det SKAL være rundt. Selvfølgelig kan jeg få skåret en rund træplade ud - det har jeg tænkt på - men det var nemmere at købe et rundt lærred.

Ved nogen noget om det?????

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-06-11 15:45
Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 06-06-11 15:51

Måske kan jeg bruge et ovalt - men vil helst have et cirkelrundt.

Jeg glemte også lige at skrive, at det gerne må være med en bred kant - altså deep edge - men det er nok for meget at forlange - eller ????

Jeg har i hvert fald gemt adressen på de ovale lærreder - tak Pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-06-11 15:57

Jeg kan finde masser af ovale lærreder til salg, men ikke et helt rundt. Du kunne spørge Carin, hvor hun har købt sine? http://www.123hjemmeside.dk/Carin/1032543

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-06-11 16:03
Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 06-06-11 16:09

Hej Pifo.

Jeg har lige skrevet til Carin - jeg håber hun svarer mig.

Tak for tipset........

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-06-11 16:11

jeg kan finde en masse runde lærreder på udenlandske websites, så hvis du vil købe i udlandet, så søg på "Round Canvas buy online", men det er selvfølgelig ikke så let, som at købe det i DK. Jeg håber Carin svarer dig

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-06-11 16:45

du kan vel købe et ganske almindeligt firkantet lærred og så klipe det rundt selv.
hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 06-06-11 16:48

jeg ser dem i søstrene grene en gang imellem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-11 18:33

Hvis du køber almindelig lærred og selv klipper det rundt, skal du kun smide 11-12 % væk:
Kanterne/hjørnerne, der fremkommer ved Pi i forhold til 4...

Det kræver dog, at du kan købe lærred med bredden som din ønskede diameter?

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 06-06-11 22:38

Tak for alle svar.

Altså Trimare 46 - du skriver:
" du kan vel købe et ganske almindeligt firkantet lærred og så klipe det rundt selv.
hvor svært kan det være "

Det drejer sig jo ikke bare om et stykke rundt lærred - det skal jo være monteret på en rund træramme også - akkurat som et firkantet malerlærred er !!!!!!!!!

Og - jeg vil ikke til at lave et lærred med kant selv - jeg vil købe det hele færdigt. Janni skriver om Søstrene Grene. Det har jeg selv tænkt på, men de har dem i hvert fald ikke i Hjørring, som er min nærmeste by. Men jeg kunne ringe til dem og høre, om de har en web-shop, hvor man kan bestille.

Jeg har set de runde monterede lærreder, som kan købes i udlandet, men der skal man jo købe en stor portion - opg jeg vil bare have nogle få stykker.

Jeg troede bare, at der lige var en, som vidste helt bestemt, hvor man kunne købe de lærreder.....

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-11 05:52

Også jeg har set de runde lærreder rundt om i små butikker, måske hos Fakta, Netto og Søstrene Greene? Men når det er sagt, så er det ikke en standard vare, så jeg tror du kan lede længe efter det. Jeg tror på de ovale lærreder, med mindre du får svar fra Carina

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-06-11 01:59

hvis det var mig gad jeg ikke at bevæge mig en meter for at finde et rundt .
køb dog et stykke og klip det selv ud du kan da bruge en passer og saks.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-06-11 06:41

@tyller01: Det lyder da meget godt, men hvordan ville du lave den runde ramme, som lærredet skal spændes op på??

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 25-06-11 10:33

Det afhænger af hvordan den skal se ud, den kan da saves ud, med stiksav det kan godt være, at det koster lidt værktøj, men så har du jo til en anden gang, du måler ligeledes en plade op med passer og så går du igang, med en elektrisk stiksav, det plejer at gå derudaf pas på ledningen.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 25-06-11 13:23

Ok - jeg har fået savet en rund træplade ud - så jeg er næsten færdig med "mit kunstværk" - men jeg vil da stadigt gerne høre, hvis der er nogen, som ved, hvor man kan få de runde opspændte lærreder. For de findes, det er helt sikkert - det er bare lige hvor.

Og - jeg gider slet ikke at skulle til at lave dem selv - det her er bare et forsøg på at lave noget specielt og lidt anderledes til mit barnebarns værelse. Og det har jeg så næsten gjort - bare på en rund træplade.

Men for en anden gangs skyld, vil jeg da stadigt gerne høre, hvis nogen ved, hvor de kan købes.....

Mine kreative evner plejer jo at komme til udfoldelse på firkantede lærreder, og det vil jeg da blive ved med. Men en gang imellem er det jo sjovt at lave noget, der er helt anderledes, end det man plejer.....