/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Post omdeling af bla: medicin
Fra : alan57
Vist : 827 gange
200 point
Dato : 06-06-11 13:00

Hej jeg har gået og tænkt over at en person, der sagde at hans ven tilsidst ville tage sit eget liv når det blev uduholdigt og at han ikke kunne mere.
Jeg forslog at han skulle skaffe ca 50 stk Fenimal, som ville få manden til at sove ind uden at mærke noget, hvis det var mig der fik en sådan sygedom var det det jeg ville gøre fordi det er 100% sikker at man ikke vågner op igen, måske på et sygehus eller et plejehjem som en grøntsag.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at det danske folk tog fat i dette problem nu, så vi kunne få de danske politiker til at skifte mening.
Det vil forhændre at folk ville springe ud foran et tog og på den måde ødelægge eks,v: togføre osv eller på andre måder gøre livet til et helvede for disse mennesker der overhovedet ikke har nogen andel i det, det kan vi simpelhen ikke være bekendt over for uskyldige folk.
Derfor vil jeg se om der var nogle der ville hjælpe med at skaffe denne medicin, så den kan omdeles med omhud så der ikke kommer til at ske fejl.
Er der nogen der tænker som jeg, så skriv.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-11 13:13

Der findes masser af metoder til at tage sit eget liv, uden at hoppe ud foran et tog.

De mennesker der vælger den løsning er ikek de samme mennesker som ville tage piller, selvom de var tilgængelige, så det du foreslår er sådan set bare at føje endnu en metode til de eksisterende, og hvorfor dog det?

Det er et faktum, baseret på et utal af undersøgelser, at de fleste mennesker der vælger pilleløsningen i virkeligheden ikke ønsker at dø, men blot ønsker opmærksomhed, så det med at lade dem få adgang til en medicin som "100% sikkert" dræber dem, løser ikke deres problem, tværtimod.

Hvis et menneske virkelig ønsker at dø, så er det heller ikke svært at finde en metode som ikke går ud over andre.

Når du så endda taler om at uddele den med omhu og uden mulighed for fejl....... Hvad i alverden forestiller du dig? Selvfølgelig skal selvmordsmedicin ikke postomdeles, det giver netop mulighed for at alle fejl i verden kan opstå, samtidig med, at der i en masse boligere rundt omkring vil komme til at flyde med lig.

Hvis noget skal ændres i det system, så skal det være muligheden for at modtage aktiv dødshjælp på et hospital.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-06-11 13:37

Citat
Hvis noget skal ændres i det system, så skal det være muligheden for at modtage aktiv dødshjælp på et hospital.

- bedre kan det ikke skrives...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-06-11 13:44

Vi er da nød til at gøre noget Kortoververden, for at få lavet disse ting om, men hvis du har en bedre ide, høre jeg det meget gerne, fordi jeg hader at ens eget liv ikke er ens eget liv, at der skal være nogle der skal sige til mig at det jeg agter at gøre ja det må jeg ikke, hvorfor dog ikke de kan jo ikke stoppe det.
Derfor må vi tage sagen i egen hånd.
Skriv hvis i har bedre idere osv:
MVH:
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-11 14:00

Det har jeg jo allerede skrevet.. Vi kan ikek have at folk går rundt og begår selvmord alle mulige steder, vi ved ikke hvor de vælger at lægge sig til at dø, eller hvem der finder dem, det kan være børn eller andre som udsættes for store traumatiske oplevelser ved at finde et lig, mere eller mindre medtaget alt efter hvor lang tid det har ligget der og hvilke dyr der har forlystet sig.
Eller i boliger hvor det går ud over naboer og eventuelle nye beboere som må leve i den der stank som aldrig helt forsvinder.
Hvis vi skal have det til at fungere, så er et samarbejde med hospitaler den eneste løsning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-11 16:31

Jeg tror at de der lader sig hakke i småstykker under et tog har taget sig noget kortere betænkningstid end de der begynder at købe medicin ind.
Her er der kommet en uhyggelig tendens til at nogle sætter sig i deres bil, tager afsted, svinger ind i den modsatte vognbane og slår uskyldige ihjel ved samme lejlighed.

Og nej, spis ikke en stor portion Panodiler, de har en "lille" dødelig virkningsgrad men smadrer maven totalt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-11 16:32

Vi skal have det som i Holland. Der kan man begå selvmord ved hjælp af en læge. Hvis to uvildige læger siger ok, så kan en person få hjælp af en læge til at begå selvmord.

Det vil være ideelt her i Danmark. Men politikerne er så bange for at diskutere dette spørgsmål, så det sker nok ikke i vores tid.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-11 16:38

I virkeligheden vil gældende lovgivning vel åbne får at buddet der leverer den dødbringende medicin kan retsforfølges efter straffelovens §240:

Den, som medvirker til, at nogen berøver sig selv livet, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-06-11 17:17

Hvis nogen skal hjælpes til at forlade dette liv, så må vi sikre, at det er professionelle, der hjælper til med det.
Det bør også sikres at den pågældende i første omgang kommer igennem nogle samtaler, så man er sikker på, at det er den rette løsning for dem. Jeg tør slet ikke tænke på, at f.eks. du, alan57, skulle sende dødelige mængder piller til folk, du ikke kender og uden at du sikrer dig, at pillerne bliver brugt rigtigt?
Har du overhovedet overvejet omfanget og konsekvensen af dit eget forslag?
Tænk hvis skolebørn begyndte at bestille pillerne? Ville du så bare lade dem få dem?

Din idé med at vi kan tage emnet op til debat og få de danske politikere til at tage det på dagsordenen, synes jeg er helt ok. Men det gør man efter min mening ikke ved at begynde at uddele Fenimal til højre og venstre.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-11 17:22

Der er vel også en risiko for at de blivet brugt til drab forklædt som selvmorf

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 06-06-11 17:26

Det er et svært spørgsmål, har det konkret inde på livet, forstår godt den meget syge, som ikke kan smertedækkes og har måttet leve med dette i 7 år nu !!!!!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-11 17:46

Hvis man virkelig ønsker at dø er der masser af metoder også nogen der er smertefri. Så hvis det efter 7 år ikke er blevet til noget, skal man måske spørge sig selv om det er et dødsønske eller et råb på opmærksomhed

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-11 21:00

Jeg må indrømme at jeg selv har tænkt på at begå selvmord. Ikke fordi jeg var deprimeret men fordi jeg fik en kræftdiagnose. Jeg tænkte på begge muligheder, hvordan overlevede jeg (det var det nemmeste) og hvordan kan jeg komme herfra hvis det er slemt. Det var svært og mange svære overvejelser.

Men jeg besluttede at hvis det havde bredt sig eller det kom igen så vil jeg på hospice. Det er det nærmeste man kommer aktiv dødshjælp. Det kan man være smertefri ved hjælp af morfin, men det forkorter livet.

Lad os henvende os til vores folketingsmedlemmer og bed dem tage sagen op om aktiv dødshjælp.
De skal da bruges til noget de folketingsmedlemmer.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-06-11 07:29

Hvis man virkelig ønsker at dø er der masser af metoder også nogen der er smertefri. Så hvis det efter 7 år ikke er blevet til noget, skal man måske spørge sig selv om det er et dødsønske eller et råb på opmærksomhed, Kortoververden.
Ja det er der sikkert, men hvorfor skal mennesket lide til det sidste?, når vi hjælper vores kæledyr når de lider.
Vi skal til at holde op med at betragte menneskeliv som noget særligt, vi ophøjer mennesket til noget det ikke er og det er totalt vandvittigt.
Jeg har en kanin og den betragter jeg som lige så meget værd som mig som menneske, derfor har jeg svært ved at forstå at menneskeliv er mere vær end dyrliv.
Jeg er træt af at mennesker betragtes som noget enestående, tro mig det er vi ikke, det er kun fordi at vi har sagt at mennesket har en sjæl, men hvor ved vi fra om en kanin ikke også har en sjæl?.
Og hvis vi skal vække de danske politikere skal vi gøre noget exterordinært som at lave en klub eller en ring som så vil hjælpe folk i nød, med at slippe for smerter og det der er værre.
Men vi kan jo også gøre som politikerne lade som om at der ikke er et problem ikke sandt venner?.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-11 07:47

Der er ingen der taler om at lide til det sidste, jeg siger bare, at en ny type medicin ikke er løsningen, der er masser af medicin der kan klare opgaven allerede i dag, så hvis man har valgt at lide i 7 år uden at gøre en ende på det, så tvivler jeg på at ønsket om at dø er oprigtigt.
Jeg TROR at de fleste i den situation håber til det sidste, at der opstår en behandling så de kan leve videre uden lidelser, men de siger til deres nære og sig selv, at de ønsker at dø for ikke at opbygge falske håb.
Med hensyn til værdiforholdet mellem kanin og menneskeliv, så tror jeg ikke på at du mener de er ligeværdige. Lad os antage at dit hus brænder.. Hvor længe vil du spekulere over hvem du skal redde? du har valget mellem din kanin og din datter (jeg ved ikke om du har børn, men jeg er sikker på du forståt eksemplet)

Den der klub eller ring du taler om at oprette, hvordan forestiller du dig, at den skal hjælpe folk i nød? Der findes jo masser af støttegrupper og græsrodsbevægelser, så hvad kan du komme med der er nyt?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-06-11 10:58

Hej Kortoververden, jeg mener virkligt at et dyr er lige så vigtigt som et menneske.
Jeg har ikke fundet ud af hvordan man kan gøre for at hjælpe folk der lider så meget så de helst vil sove ind for at slippe for deres smerter.
Der er nok nogle stykker der ikke selv kan finde ud af at gøre en ende på smertehelvede.
Så var det jeg tænkte at der måske ville være nogle her på kandu.dk, der havde nogle gode ideer til at hjælpe nogle af disse ulykkelige mennesker, så de kunne gøre det ordentligt så de ikke vågnede op igen med et endnu dårligere helbred.
De danske politikere skal vi ikke regne med, tænk bare på hvilke mennesker de har sat i etisk råd.
Det løber mig sku koldt ned af ryggen, når man får at vide at mange af dem er præster, altså folk der fortæller eventyr, jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor disse tåber skal sidde i etiskråd.
Desuden kan vi nedsætte, endda halvere røgen fra os mennesker, ved et enkelt tiltag, nemlig at stoppe med at reprodesere os selv hele tiden.
Vi skal alle sammen kun have 1 barn pr par, hvorefter vi så skal strileseres så vil vi begynde at skære ned på menneskeheden.
Skulle et par så være så uheldigt at midste vores barn, skal det være sådan at man kan adoptere et forældreløs barn, bla: på den måde vil vi så begrænse menneskets udbredelse alle vejne og dermed vil der være mere plads ti dyrene og planterne, så planeten måske vil få et liv den har fortjent og vi vil stoppe med at brede os uhæmmet.
Prøv at tænke dig at du kom ude fra rummet for at se denne smukke blå planet og landede så man kunne se hvor meget vi mennesker har ødelagt.
Og nej jeg valgte et barn fra da jeg var ca 15-16 år gammel, fordi jeg ikke ville lave et barn til et børnehjem som jeg selv havde været på, men jeg ville løbe ind i et brændene hus efter min kanin.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-11 11:41

Så du foreslår et samfund som er 100% styret af en lovgivnimg der fjerner menneskets frie initiativ og samtifdig tillader drab? Du fornægter religion ved at kalde præster for tåber der fortæller eventyr, men du tsler om værdien af liv og eksistensen af en sjæl?

Du modsiger dig selv i så grotesk en grad at dikussion er umulig. Du har jo ikke nogetstandpunkt at diskutere fra

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-11 13:52

Du godeste.....

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 07-06-11 16:47

til kortoververden: Det høres tydeligt at du ikke har dette tæt inde på livet - når man har haft smerter i mange år, og har prøvet utallige slags medicin og kemoer i drop ,marinol, morfin osv (i samråd med tilknyttet smerteklinik) og sygdommen udvikler sig stadig langsomt så der er kun forværringerder uden der ser ud til at kunne findes en rimelig løsning, så må man jo tilsidst opgive håbet, da fremtiden kun kan ligne ???? Noget hvor man 100% vil være afhængig af andre 24 timer i døgnet, det eneste spørgsmål er bare hvor hurtigt (helst langsomt) inden det er der man er.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-11 16:58

Anneela
Må man kun have en holdning hvis man har haft det tæt inde på livet?

Jeg betvivler ikke at det er hårdt og jeg er heller ikke nødvendigvis modstander af aktiv dødshjælp. Jeg er bare ikke enig i de metoder alan57 foreslår.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-06-11 16:58

Det er derfor der er lavet hospice. Det er gratis at ligge der, kun er det et spørgsmål om plads.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-06-11 06:16

Jeg regner dyr for mere end mennesker,jeg vil aldrig hjælpe eks: red barnet eller andre af denne slags, men jeg giver penge til dyrforeninger.
Vi mennesker kalder os selv smarte, jeg har godt nok meget svært ved at se det smarte i det vi gør.
Men hvis et menneske der led og havde smerter ville jeg hjælpe med det samme også med at hjælpe ham/hende herfra og så må det være op til myndighederne at bevise at jeg har lavet noget galt.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 07:05

alan57

Det er ikke så svært at bevise, især ikke hvis du står ved dine handlinger.
Det er selvfølgelig prisværdigt at du gerne vil hjælpe, men du må så også bare være klar over konsekvensen.

Har du tænkt over hvad en person i smerte/lidelse skal gøre for at du vil assistere, hvor meget overtalelse skal der til?
Hvad er dine forudsætninger for at vurere om personen virkelig ønsker at dø, eller om det er et råb om hjælp?
Kan du vurdere om personen er ved sine fulde fem og beder om hjælp ud fra et kvalificeret grundlag?

Husk på at handlingen er irreversibel!!

Det er selvfølgelig prisværdigt at du mener, at du ved at støtte dyreforeninger frem for andre nødhjælpsorganisationer bevsier, at du sætter dyreliv højere end menneskeliv, du er tilsyneladende ret optaget af at få lov til at slå nogen ihjel, men jeg tror stadig ikke på at du har tænkt det igennem.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-06-11 07:28

Ja Kortoververden, jeg er massemorder og er helt vild med at slå ihjel, men kun mennesker husk det.
Jeg har set hvor smertefuld det tit er når man har sådan en sygdom (dødsdom) og der ikke er mere at gøre, tro mig jeg har tænkt det igennem.
Jeg vil ikke stå og se på som alle andre i dette samfund, jeg vil gøre noget.
Danskerne kan og vil ikke blive ved med at vendte på de danske politikere, nok er sku nok.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 09:03

Kære Alan

Slå lige koldt vand i blodet og forhold dig til det jeg skriver. Jeg sympatiserer med din sag, og vi lever heldigvis i et demokrati hvor næsten alt kan lade sig gøre, men din argumentation er usammenhængende og alt for følelsesladet.

Du fremkommer med en masse påstande og en hensigtserklæring, men du bakker den ikke op med noget der tilnærmelsesvis ligner et gennemtænkt argument.

Jeg har stillet dig en række spørgsmål for at forstå dit udgangspunkt, men du besvarer dem ikke, du kommer bare med de samme udtalelser igen og igen.

Derfor er det svært at sætte sig ind i hvad du har at byde ind i den offentlige debat på området med, for tror mig, at stille sig op og kalde beslutningstagerne for tåber og slå på tromme for at hvem som helst skal have adgang til dødbringende medicin (og være god ved dyrene) hjælper ikke din sag

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 08-06-11 10:51

Ja Hr Kortoververden, jeg foreslår at vi som verdenssamfund, måske igennem FN eller en anden af den art, måske en regering der tager sig af ting der handler om verdenen og de regeler vi som rovdyr SKAL overholde, for at begrænse vores udbredselse på jorden.
Det vil løse de fleste problemer vi slogs med idag.
På den måde vil vi begynde at stoppe den værste grund til at vi ødelægger den planet og dyreverden vi opholder os i.
Det virker på mig som om vi mennesker har fået lov til at knuse så meget vi åbentbart har lyst til, men hvem der har givet os lov til det har jeg stadigvæk ikke fundet ud af.
Bordtset fra biblen hvor der står at vi kan behandle jorden som vi vil det er åbentbart Gud der har givet os lov til det, men vi er jo også skabt i hans billedet, dvs: at vi er små guder.
Jeg står ved at jeg vil hjælpe, hvis jeg skal til at overtale folk til at modtage min hjælp til at sove ind så har de fået fat i den forkerte mand og jo jeg behøver ikke at være psykolog for at høre/se om folk er normale når de beder om min hjælp.
Desuden taler jeg ikke for at alle enhver skal have adgang til dødbringende medicin, det er netop derfor jeg taler om en ring af mennesker der kan hjælpe med at tage beslutninger om dem der søger om hjælpen skal have den.
alan57

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-11 11:06

alan du blnader tingene sammen.

menneskets udbedelse på jorden afhjælpes næppe ved fri udlevering af selvmordsmedicin, så skal der i hvet fald meget til.

Det virker heller ikke særlig godt, at du i det ene indlæg kalder præster for tåber der fortæller eventyr og i det næste refererer til bibelen og Gud.

Du skriver at du ikke behøver være psykolog for at vurdere om folk er normale når de behøver din hjælp.... Måske ikke psykolog, men det er sgu ikke nok at være automekaniker, jeg har i en årrække arbejdet med mennesker og deres sind, og tro mig, det er altså lidt mere kompliceret end et marsvin.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor løst selvmordspillerne skal sidde, og skal nok passe på med at fortælle dig hvis jeg har ondt i armen en dag.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-11 11:18

Vores offentlige system har spillet fallit, de sidste 5 år er det gået meget ned ad bakke.

Jeg forstår godt din tankegang alan, Men det bliver hulens svært at hjælpe på den måde du foreslår.

Skal vi løse problemet er det andre ting vi skal have fat i. Vi skal have fat i politikerne, dagspressen, lokale politikere. Lokalaviserne.

Kan du gå ind for den tanke.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 09-06-11 11:10

Tak for svaret granner01.
Godt det var faktisk det jeg tænkte på da jeg spurgte om der var nogen med gode ideer, jeg har ikke piller der sidder løs og jeg løber ikke ud til folk hvis de har ondt i armen som nogen tror, men dem om det.
alan57

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-11 16:44

Selv tak og synd at vores velfærd er så forbandet udhulet. Man har lyst til at sige om vores velfærd: Der var en gang ......

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 09-06-11 18:37

Hej granner01, jeg er helt enig, 10 år med borgeligt styrre er mere end jeg kan klare.
Jeg er dybt rystet over hvor hurtigt de har kunne ødelægge danmark.
På mig virker det som om at danskerne ikke kun står og ser på mens vognen vi alle sidder i køre hurtiger og hurtiger hen mod afgrunden, men at mange af os er med til at skubbe bagpå.
Et ord som solidarietet er sku gået hen og blevet et ord som vi ikke bruger mere, jeg forstår det ikke er vi virkligt blevet så syge i sindet at vi ikke kan se hvad det er vi smadre og ødelægger?.
alan57