/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Sognet de blev borte
Fra : dabj
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 06-06-11 11:15

Svingelbjerg Sogn er et sogn i Vesthimmerlands Provsti (Viborg Stift). Sognet ligger i Vesthimmerlands Kommune; indtil Kommunalreformen i 1970 lå det i Gislum Herred (Ålborg Amt). I Svingelbjerg Sogn ligger Svingelbjerg Kirke.

Ovenstående ifg.

http://da.wikipedia.org/wiki/Svingelbjerg_Sogn
Er det mig der er blind---- hvorfor kan jeg ikke finde det i kirkebøgerne??

Accepteret svar
Fra : torbenhammer

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-11 12:36

Hej

Du finder Svingelbjerg under Vesterbølle Sogn på Arkivalieronline.dk. Se f.eks. Vesterbølle, Rinds, Viborg 1920-1936.

Torben

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 06-06-11 12:36

På denne adresse:

http://da.wikipedia.org/wiki/Svingelbjerg_Kirke

står der sognet blev lagt til Vesterbølle Sogn:

"Den nuværende kirke er opført i 1907, men indtil 1566 lå der en kirke i Svingelbjerg. Denne kirke blev pga. forfald nedbrudt og materialer herfra brugt til forlængelse af Vesterbølle Kirkes kor og opførelsen af et tårn på herregården Lerkenfeld. Sognet blev derefter lagt til Vesterbølle Sogn."

/f.larsen

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 06-06-11 12:37

Hej dabj

Iflg. Krabsen er der et sted der hedder Svingelbjerg:

Du skulle forsøge om du kan finde dine oplysninger ved at gå i KB
Viborg - hinds - Vesterbølle.

Et forsøg værd, for jeg finder heller ikke Svingelbjerg under sogne i Viborg

Hilsen Påsse
www.vivianogjohnshjemmeside.dk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-11 13:10

Der kan sagtens være et sted med det navn, men som du kan se i et andet indlæg, ca. samtidigt med, du skrev dit indlæg, er det besvaret.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 06-06-11 13:36

Tak for svaret torbenhammer.
Du kom først