/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
beskatning af firma bil
Fra : kimstorm
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 05-06-11 07:13

hej
Jeg står og skal til og starte en murer virksomhed, og har i den
forbindelse besluttet mig for og lease en ny nissan primastar kassevogn.
Har overvejet om jeg bare skal have den som gul plade bil og derfor
kun bruge den på arbejde, men de såkaldte papegøje plader kunne
da også være en mulighed. Mit spørgsmål er så hvor meget beskatningen er
når man skal ha sådan en bil man kan bruge privat. Gode råd modtages gerne:)
prisen på bilen er 200000+ moms
mvh kim

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 05-06-11 08:23

Har du en privat bil i forvejen?

vic200

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-06-11 08:46

Hvis du sskal bruge den privat skal der betales moms, så det fordyrer bilen en del.
Dertil kommer en betragtelig skat af privatforbruget.

Så det betaler sig næppe.

Kommentar
Fra : kimstorm

Dato : 05-06-11 12:53

vic 200 :
har privat bil men ville egenligt sælge den...