/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Biler
Fra : sigfrid
Vist : 772 gange
200 point
Dato : 04-06-11 16:28

Nogen ide om hvordan man får vendet en kat af med at hoppe op på andres biler ,uden aflivning.
venligst sigfrid.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-11 16:38

Kat væk eller hvad det hedder duer ikke.

Brug peber.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-06-11 16:52

Hold katten indenfor eller bedre endnu, byg en løbegård til den.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-06-11 19:23

Sprøjt vand på den vær gang den gør det.
alimak

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-11 20:33

Det er vanskeligt ...........Det bedste råd er nok at tage den på fersk gerning og skræmme den når du ser det eller bedre at naboen gør det.
Et Carcover løser ikke problemet men det giver da ikke poteaftryk på bilen og det bskytter bilen mod vejr og vind....foreslå det som et kompromis for naboen ??!!

mvh
sverola

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-06-11 23:14

Har selv brugt sådan et hønsenet af grønt plastik. Mener det bruges til blandt andet jordbær. Det har jeg så spændt ud ca 5-10 cm over kølerhjelmen (Alt efter hvor tæt jeg har parkeret). Det har hjulpet. Har også læst om nogle der har hængt en bamse op i en snor hen over motorhjelmen.
Begge kræver selvfølgelig, at du parkere i carport ell.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-06-11 23:57

Man kan ikke forhindre en kat i at gøre som den vil, uden det bliver på kanten af dyrplageri.
Du skriver ikke om der er klaget over det. Iøvrigt er det sørgeligt at man er mere øm over en bil end
en kat.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 06-06-11 18:29

Tak for svaret sverola.
Jeg må jo prøve lidt forskelligt.Man kan nok ikke forlange ret meget,af naboere der ikke er kan lide katte.Ellers tak for alle svarene.
Venlgst Sigfrid.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-06-11 23:32

selvtak Sigfrid............
Ja vi er så heldige at naboerne bærer over med vore katte - men det er altid et godt tip at prøve at snakke med naboen om en fælles løsning..
Mvh
sverola