/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Link virker ikke ??
Fra : dabj
Vist : 629 gange
500 point
Dato : 04-06-11 09:13

Er lige gået over til Microsoft Outlook 2007, da jeg ikke havde andet end bøvl med Windows Live Mail.
Jeg får denne meddelelse hvis jeg klikker på et link i en mail:
Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computer, kontakt systemadministrator...
Et eller andet sted må der vel være indlagt en begrænsning---jeg kan bare ikke finde den.
Nogen der har et bud??
Jeg savner outlook express

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-11 09:24

live mail er udmærket.
du skal bare lære det

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-06-11 09:39

Har du sat Outlook som dit standard-mail-program? Hvis ikke så gør sådan:

Start Internet Explorer - Klik på Funktioner - Internetindstillinger - Fanebladet Programmer - Angiv Programmer - Angiv Standard Programmer - Find så Microsoft Outlook og gør den til dit Standard Program - Tryk Ok

Håber det er en hjælp

Clou

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 09:42

->Teil
Hurraaaa--så ved jeg det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-11 09:46

Citat
Hurraaaa--så ved jeg det

Jo men så er det lige, har du evnen til at lære noget nyt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 09:56

>-clou
Outlook er sat som standard mail, så det er ikke der skoen trykker

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 10:00

Citat
Jo men så er det lige, har du evnen til at lære noget nyt

Jada-jeg har jo eksperter som dig til at hjælpe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 10:06

Skal til havnen--vender tilbage senere

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-06-11 10:08

Har du prøvet at køre en diagnostisering af din Outlook? Gøres under hjælp!

Har du prøvet at holde Ctrl tasten nede når du klikker på dine links? er det alle links der driller? jeg har haft et par jeg bare ikke kunne åbne!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-11 11:32

Du skal sætte din internet browser til standard, om det er firefox, IE eller en tredje.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 18:38

->clou
Ingen problemer un der diagnosticering
Ctrl har ingen virkning

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 18:40

->webnoob
Internet eksplorer er sat som til standard

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 04-06-11 19:08

Prøv lige denne her, den har hjulpet andre på andre forums.

Citat
Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 20:07

->webnoob
Citat
Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.

I Windows 7 ??
Fatter ike en snus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-11 20:58

start > skriv regedit i feltet med luppen > klik på den "regedit" som viser sig i ruden.

Og følg så denne fra webnoob
Citat
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-11 21:21

Kan ikke finde nogen .htlm key i mappen .htlm

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 05-06-11 08:16

Tak for svaret webnoob.
Frisk morgenhjerne klarede problemet--tak for hjælpen.
Det undrer dog at installationen af programmet ikke selv klarer den slags problemer.
Mvh
dabj