/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Har haft sæderne ude, nu lyser ABS lampe
Fra : bassenborg
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 03-06-11 19:19

Har sat nyt sædebetræk i min Punto II, årg 2000 og har i den forbindelse haft forsæderne ude.
Jeg har også haft stikkene til ABS taget af sæderne (sideairbags), og efter de er monteret igen, er ABS lampen begyndt at lyse. Har tjekket at stikkene sidder ordentligt.
Nogen forslag?

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 03-06-11 20:09

ABS står for anti bloking system og er bremser... Har ikke noget med airbag at gøre!

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 03-06-11 21:02

Tanketorsk
Det er selvfølgelig airbag lampen der lyser

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 03-06-11 21:14

Prøv at tjekke om ledningerne er i orden. Min var nemlig knækket.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-06-11 21:14

Det er næsten altid stikket under sædet det er galt med.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 03-06-11 21:32

Ledningerne ser fine ud, og jeg har bare haft dem klikket af og så på igen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-06-11 21:43

måske har du trukket i en ledning,prøv at måle på begge sider af stikkene.
alimak

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-06-11 04:54

da du skilte det ad, hade du vel pillet batteriet fra ikkk. det er meget vigttigt. nor man roder med det elektriske på biler.
prøv at fjerne minus polen, og derefter monter igen efter et minuts tid.

Accepteret svar
Fra : MustangOne

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-11 09:31

har du slået tændning til eller startet bilen mens stikket var pillet af?for så får
styreboksen besked at det er noget galt på airbag'en. Og fejlen blir gemt. Fejlen skal slettes med test,ellers som andre skrev tjek ledningerne og evt stikket nogen gang er det stikket som er ødelagt eller dårlig forbindelse er ikke nemt og se,hvis det er stikket, klip den af og lodde ledningerne sammen,men fejlen skal stadigvæk slettes med en test
edison man behøver ikke tage minus poolen af det er lige godt...

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 04-06-11 11:25

Jeg har haft det ene stik af mens jeg kørte, da jeg skulle hente en Haynes bog. Da var passagersædet afmonteret. Jeg skal nok bare have den nulstillet så.

Kommentar
Fra : MustangOne

Dato : 04-06-11 15:32

ja du skal bare slet fejlen, der ikke noget galt på airbag.husk du skal aldrig slår tændning til hvis du pille stikke af ABS,Airbag osv..så får styreboksen besked at der noget galt..held og lykke med det

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 04-06-11 16:04

Tak for svaret MustangOne.
Jeg regner med at du har givet mig løsningen på problemet. Der går dog et stykke tid før jeg får den nulstillet, da jeg selv vil købe en fejlkode scanner, og ordne styreboksen med den.
Jeg skriver senere om det løste problemet

Tak til andre for input også