/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
kineserlampe
Fra : jensviggo
Vist : 690 gange
30 point
Dato : 03-06-11 08:58

jeg har en lampe lavet i Kina, men åbenbart købet her i landet, lampen er en såkaldt vågelampe, dvs. efter min mening, en der lyser i mørke, så man kan finde vej selv om lyset er slukket. Lampen sættes i stikkontakten, og en fotocelle bestemmer når den skal tænde (kan indstilles). Pæren er af ubestemmelig af slagsen, måler man gevindet tykkelse er det ca. 12mm, altså ikke en edison standard.
Lampen har en lille skærm der sidder fast på glødepæren.
Pæren er gået, men det gode spørgsmål er, kan man købe en ny pære, jeg vil tro, den er på mellem 10 og 30watt, ja jeg ved det ikke. Findes sådan mon i DK?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : spike29

Dato : 03-06-11 09:11

prøv hos en lampebutik eller hos en der sælger div elektronikbyggesæt måske de har sådan en pære

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-06-11 09:16

Mon ikke det er E-12 fatning.
Citat
måler man gevindet tykkelse er det ca. 12mm, altså ikke en edison standard.

Jo E-12 er en (Edison) standard.

Her er feks. en på 15 W. Ser ud til at de bruges feks. i "Amerikaner" køleskabe.

Med andre ord, den skulle være let nok at få fat i.

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 40 point
Dato : 03-06-11 09:19
Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-06-11 12:32

Tak for svaret viskinge. det er da den
tusind tak

jensviggo