/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Billedgalleri, - hvordan flytter
Fra : tipini
Vist : 1173 gange
65 point
Dato : 02-06-11 10:40

man det fra een (syg) PC til en anden (rask) pc??
Tina

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-11 10:44

copy paste

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-11 10:44

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 9
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 25

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 02-06-11 10:49

det svar ka jeg overhovedet ikke bruge til noget!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-11 10:59

Hvilke muligheder har du?
Er dine computere på samme netværk?
Har du en ekstern harddisk eller en usb drev på mindst 1 GB?
Er der et brænderdrev på computeren, DVD eller CD brænder?
Vælg en af mulighederne så vil jeg beskrive hvordan du gør

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 02-06-11 11:10

jeg har en usb med 14 gb ledig,. PC'er er ikke på samme netværk, men har for så vidt adgang til internettet begge 2. Der ligger mange billeder, så jeg er i tvivl om det kan være på 14 gb....og det ligger jo ikke som enkeltbilleder som sådan...
Tína

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-11 11:30

Du kan jo flytte ad flere omgange, først fylde de 14 GB op og flytte dem over på den raske computer, så fylde nye billeder på og gentage processen.
Sæt usb drevet i computeren og åben usb drevet i et vindue som fylder cirka havldelen af skærmen, så åbner du billedmappen og går i gang med at kopiere over på usb drevet, hold venstre musetast nede mens du trækker over de billeder som skal kopieres (eller klik på Rediger og på Marker alt) slip tasten og klik på en tilfældig af de markerede billeder, hold venstre tast nede mens du trækker over i mappen på usb drevet, ment ikke
Luk for usb drevet ved at klikke på Sikker fjernelse af hardware som er nede til højre i nærheden af uret, klik på Fjern usb drev og flyt usb drevet over på den anden computer og gentag processen med at markere og trække, denne gang fra usb drevet og over i en billedmappe på computeren
Eller du kan oprette et hjemmenetværk, når begge computere kan benytte samme internetforbindelse så kan de også dele netværk
Metoden er den samme med at åbne 2 vinduer et på netværket og et på den computer der skal kopieres fra og så markere og trække over i en anden mappe

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 02-06-11 11:36

det er ikke et problem at finde ud af at lave copy paste etc. Men windows galleri fungerer jo på en anden måde, - og der er en mega-struktur på billederne som også skal genskabes...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-11 11:42

Jeg er ikke helt med på hvad du mener dine billeder er gemt i mapper på computeren, Windows billedgalleri er et program som viser billederne eller har jeg total misforstået

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-11 11:46

Strukturen i Windows Billedgalleri bliver oprettet igen når du får repareret den syge computer og kopierer billederne tilbage

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 65 point
Dato : 02-06-11 11:59

Ja men bare du får flyttet billederne, så må du bag efter finde ud af hvad du skal se dem med.
Det der skinner igennem er at du ser dem med et windows værktøj eller picasa. Jeg prøver altid at forklare folk at de skal vide hvor deres billeder ligger på disken og helst på en helt anden disk.
At inportere eller finde med picaso gør tingene yderst uoverskueligt. Lær dig selv at finde dem på disken med fil værktøjet.
Så anbefaler jeg at lave en hovedmappe for hvert år 2009 2010 2011. Desuden har jeg en mappe der hedder tilsortering. Her kommer billederne hen først, mappen 100canonxxx omdøber jeg så til et navn der siger mig hvad det er fra. En mappe fra hver gang jeg har taget billeder. Så kører jeg et slideshow og smider det halve væk. Nu går mappen til års mappen 2011, og den går så videre til Harddisken under mit TV, så billederne er 2 steder. Nogle går så også til min server, hvor de så kan ses med et Gallery3 program eller en videoplayer.
Hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : tipini

Dato : 02-06-11 12:05

nu forstår jeg, - jeg kendte ikke windows galleri, det er ikke min computer. Jeg har fundet billederne i den "gammeldags" struktur nu
Tina

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-11 14:11

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 03-06-11 08:46

Ok Held og lykke med det.
hilsen Steen