/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Påfyldning af vand på Bosch gaskeddel
Fra : Lucasdebes
Vist : 871 gange
20 point
Dato : 01-06-11 21:51

Jeg har store problemer med at fylde vand på min gaskedlel. Synes ikke der er de ventiler som der står på tegningen. Er træt af at bruge 1400 kr hver gang det sker..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-11 22:04

Du skulle hellere finde utætheden, så efterfyldning er overflødigt.

Kommentar
Fra : Lucasdebes

Dato : 01-06-11 22:09

Der står at det er nomalt 1-2 gange om året. Så det er ikke alarmerende.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-06-11 23:15

Det er meget normalt når man skifter fra sommer til vinter, men ellers skal du vel ikke efterfylde.
Melder den fejl ? eller andet siden du er nødt til at efterfylde

Mit Atag fyr, siger den skal ligge omkring 1,5- 1,7 og hvis jeg kommer under 1,2 plejer jeg at efterfylde, men det er som regel når jeg starter op efter sommer og skal have radiatorer igang.

og du skal vel ikke have service uden at de har løst problemet een gang for alle- ellers er det en ommer- det skal du ikke finde dig i.

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 01-06-11 23:29

Virker normalt.... Har du ik en ballofix/kuglehane i bunden af kedlen og tilsvarende op din koldtvandstilgang

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-06-11 23:43

Kan du lige være mere præcis i, hvad problemet er- ? er det fordi du ikke kan finde der hvor du fylder på Og/eller hvilken model taler vi om ?

Kommentar
Fra : Lucasdebes

Dato : 02-06-11 07:25

Ja- det er fordi at de ventiler som står på brugsanvisningen. Ikke svarer til det som jeg ser på fyret . Kan man uploade et billede hertil?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-06-11 11:39

http://peecee.dk/upload

du kan bruge ovenstående til billeder

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 02-06-11 15:21

Hejsa...

Du kan godt læg foto ind her..... Tag foto af bunden af din kedel og rør under den

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 02-06-11 15:23

Forresten tar din VVS 1400 kr. for at fylde vand på som tar max. 10 min???

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 19-06-11 12:22

Bosch har kun een model, hvor du kan fylde vand på via den indbygget ventil.
Den hedder ZWSE 23-3 EuroCompact.

Alle andre Bosch modeller har ikke indbygget vandpåfyldning.
Her skal du monterer en slange på to haner, een på centralvarmevandsiden og een på brugsvandssiden.
Disse haner har din vvsér monteret, hvor står ikke i nogen Bosch vejledning.
Ring og hør om din vvsér kan huske, hvordan han lavede det dengang.