/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Op og ned i omd.
Fra : tullenulle
Vist : 1521 gange
250 point
Dato : 01-06-11 19:02

Hej.
Hvad kan det skyldes når en bil (polo 1.6 årg 1996) går op og ned i omd. feks. i tomgang kører den mellem 1000 og 25 - 2800 omd. samt ved kørsel hopper den... vel og mærke både kold og varm motor...
mvh tullenulle

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 01-06-11 19:24

Kængurubenzin

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 01-06-11 19:26

Måske "falsk luft", syg lambdasonde eller motorcomputer, det sidste kan skyldes sejtræk eller "dårlig benzin"
Jeg ved, hvordan man nulstiller en Citroën, men det dur nok ikke til en VW.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 01-06-11 19:47

Citat
Måske "falsk luft",



Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 01-06-11 19:50

ja altså utæthed omkring indsugning

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 01-06-11 20:14

Jeg mener at huske, at '90-er VW motorerne har en drilagtig luftmængdeføler, som bare skal skiftes ud. Den bliver slidt op med tiden og kan ikke repareres.
Føleren sidder i luftindtaget til motoren og det er (vistnok) ret nemt at finde et VW reservedelsnummer på den.

Der er typisk en hel del at spare hvis du kan overskue at købe den hjem fra Ebay og selv skifte den ud.
Mit gæt er, at prisen ligger i området 3000,- plus montering på autoriseret værksted.
Kan sikkert gøres billigere, hvis du prøver at ringe et par steder og høre om pris.

Kommentar
Fra : tullenulle


Dato : 01-06-11 20:22

Takker..
Andre som ved noget om det beestone omtaler, da det ville være fint hvis nogle kunne sige lidt mere om det, ikke at jeg ik er glad for svaret beestone, men du skrev "mener at huske" smil...
Jeg har prøvet at afmontere batteriet i en times tid for at se om det kunne hjælpe på en evt kørecomp.. men den svinger stadig, nu mellem 1000 og 1500 omd. og det virker til at være værre når den er varm... (skrev vist noget andet før) sorry.
Men vil tjekke om der er utætheder også... Altid skønt med nogle kloge ord på vejen...
MVH Tullenulle.


Kommentar
Fra : tullenulle


Dato : 01-06-11 20:24

En lambdasonde ?? hvor dælen sidder den... grin...

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 01-06-11 20:30

Citat
Men vil tjekke om der er utætheder også

Ned på tanken og køb en dåse START_HJÆLP
giv indsugningen/ en LILLE gang gas = stiger den i omdrejninger = UTÆTHED
PÅS PÅ håret, det er høj-eksplosivt, men er der en fejl/ falsk luft, så stiger omdrejninger
øjeblikkeligt...

Har selv brugt det og fundet mange utætheder, spændebånd der ikke er stramme nok osv

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 01-06-11 22:17

Det er nok ikke lambdasonden. Det er næsten 100 % sikkert at det er luftmængde måleren som Beestone siger.Det er normalt at den ryger,og da opfører bilen sig som beskrevet.
alimak

Kommentar
Fra : edison


Dato : 02-06-11 04:36

prøv at pille lutmængdemåleren af. køb en flaske sprit. og vask den. vær bare lidt forsigtig der sider nogle tynde tråde i den.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 02-06-11 17:36

Lambdasonden sidder i udstødningen. Som regel i forrør eller katalysatoren. Kører Polo med samme tomgangsregulering som Golf ? Det KAN jo være den lille drillepind, hvis det er tilfældet.
Og inden du kaster dig ud i, at bestille ny luftmængdemåler m.v. kan du jo prøve, at kontakte en autoophugger. Det er godt nok brugte dele, men de er testede og prisen ganske anderledes end nye ( Ialtfald hvis det er en seriøs ophugger )

Kommentar
Fra : tullenulle


Dato : 02-06-11 18:20

tak til jer alle. hvor sidder luftmængdemåleren henne ??? syntes ik jeg kan se den nogle steder ??

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 02-06-11 20:40

Mellem luftfilter og motor
alimak

Kommentar
Fra : tullenulle


Dato : 09-06-11 19:11

Prøver igen...

Luftmængdemåleren kan jeg ikke finde på bilen. og har haft skilt det hele ad fra luftfilter og ned til indtaget..... hmmm ja ja er jo ik mekaniker..
Kan det passe der er noget som hedder en tomgangspumpe ?? er det den samme som luftmængdemåleren ?? hvis ikke hvor sidder den så på en polo ???
MVH Tullenulle

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 09-06-11 23:02

Citat
Luftmængdemåleren kan jeg ikke finde på bilen. og har haft skilt det hele ad fra luftfilter og ned til indtaget..... hmmm ja ja er jo ik mekaniker..

den er monteret på indsugnings røret / slangen,.. noget før "kaburatoren"/luftspjældsreguleringen,

her er nogle billeder af luftmængdemåleren,
http://www.alt4billigt.dk/dk/vw-polo-luftmaengdemaler.html

http://www.google.dk/search?q=luftm%C3%A6ngdem%C3%A5ler+polo&hl=da&rlz=1W1GGHP_da&biw=1003&bih=536&prmd=ivnsfd&source=lnms&tbm=isch&ei=xS7xTaDSGo2UOqilvbgD&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CCMQ_AUoAQ

Citat
Kan det passe der er noget som hedder en tomgangspumpe

mon ikke du mener en accelerationspumpe,.. ?
den har ikke noget at gøre med din ustabile motorgang,
den giver et ekstra sprøjt benzin ved kraftig acceleration.

der findes en tomgangsdyse,.. og et tomgangssystem,.. men det er ikke noget der pumper.

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 09-06-11 23:06

der går nogle ledninger til luftmængdemåleren, (det kan du bl.a. kende den på)
sidder normalt på et lille stik,



Kommentar
Fra : MustangOne


Dato : 10-06-11 00:04

er det ikke bedre du får en mekaniker kigger på din bil når du ikke selv ved hvor luftmængdemåler,lambdasonda sidder hen på en bil for så du ødelægger mere af

Kommentar
Fra : mopar440


Dato : 10-06-11 23:07

den har ikke luftmængdemåler så den behøver du ikke lede efter.
mvh Lars

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste