/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Overførsel fra camcorder AVCHD til DVD?
Fra : bigfool
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 01-06-11 14:21

Hvis man har et camcorder der optager i full HD format, hvordan får man så indholdet over på en DVD, uden kvalitetsforringelse?

Bigfool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-11 14:43

Man piller kortet ud og sætter det i komputerens kortlæser - derefter kopierer man filerne.....

Problemet er blot at du sikkert ikke kan afspille DVDen nogen steder

Selvfølgelig kan du så konvertere filerne til noget DVDafspilleren kan læse - men så er der allerede en forringelse...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-11 16:31

En dvd er ikke i fuld HD, så det kan du ikke.

Noget andet er at du skal meget tæt på en kæmpeskærm eller bruge forstørrelsesglas for at se forskel på standard dvd og HD.
Hd er blevet en salgsfloskel, som man ikke har megen glæde af.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 01-06-11 16:50

@refi: Hvad har man så egentlig ud af at investere i et full HD kamera, hvis det ikke kan overføres til medie, der kan afspilles på en DVD-afspiller? Skal man så over i Blu-ray?

@transor: Når jeg zapper mellem DR1 og DRHD, når de sender samme program, kan jeg da i den grad se stor forskel på kvalitet og opløsning...?

Bigfool

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-11 17:33

Citat
Hvad har man så egentlig ud af at investere i et full HD kamera

Ingenting.... (efter min mening) med mindre du køber dig fattig i alt det udstyr der skal til for at det virker hele vejen igennem....

Problemet (som med så meget andet af multimedier) er jo at filerne ikke kan læses af afspillerne - de kan læses af camcorderen og den kan bruges som afspiller - men så skal du lade filerne ligge på kortene og købe en masse kort.

Der er såmænd en del computerprogrammer der sagtens kan arbejde med den slags filer, men du har STADIG ingen glæde af at lægge dem på en DVD - så skal de blive på en harddisk og aflæses gennem komputeren (der kan kobles til TVet)....

Blu-Ray er en mulighed, men så er der også en masse udstyr der skal købes.....

Er "det sidste hår på fars hoved det værd" - for det er nok kun det du vil kunne se extra i HD...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-06-11 19:17

Hej storefjols

.

Men fjernsynet sender jo ikke normaludsendelserne i DVD opløsning så din sammenligning halter.
Drhd senser heller ikke i fuld HD

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 02-06-11 10:35

Tak for svaret refi (og også lidt trasor, men kun én kan jo modtage point).