/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DivX
Fra : jamera
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 19-05-03 09:09

Hvis man gerne vil tage en backup af en Dvd, hvilket program er så bedst at bruge hvis det skal være den bedste kvalitet, der samtidig fylder mindst muligt? DivX ?

Kommentar
Fra : Nt2000

Dato : 19-05-03 09:48

de klart beste backup til en dvd er divx eller vcd med vcd er rimelig dårlig kvalitet

Kommentar
Fra : rpetersen

Dato : 19-05-03 11:50

Jeg ville bruge Easydivx på http://easydivx.does.it/. Det er et freeware.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 19-05-03 13:03

Enig - DivX er formatet!

Prøv eventuelt også DVDx (seneste version er 2.2). Det er et herregodt program til backup af DVD´er. Kan komprimere i enten DivX eller Mpeg (både VCD og SVCD).
Du kan endvidere selv bestemme størrelsen af filerne mv.

Programmet er selvfølgelig også freeware - hentes her: http://www.labdv.com/dvdx/

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 19-05-03 13:54

Tak for svarene......

DVDx kan jeg ikke umiddelbart downloade, da man skal købe et pass-et-eller-andet (siger den på hjemmesiden du nævner tla.) Kan du sende den til mig på jamera@sol.dk ?

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 19-05-03 13:57

Nå ok, nu fandt jeg DVDx her http://www.filemirrors.com/search.src?file=DVDx_22_setup.exe

må se om den duer.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 19-05-03 14:14

Det er et virkelig godt program - hjælper dig hele vejen igennem med de rigtige valg alt efter om du vil komprimere i
(S)VCD eller DivX.
Hvis det er en længere film kan programmet også hjælpe med at dele filmen i lige store dele så den kan være på flere CDer...

Håber du finder ud af det - ellers sig til. Jeg har et par sider liggende til hjælp........

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 20-05-03 09:15

DivX er nok godt, men der er også andre f.eks. [Power Dvd] den afspiller også dem. :D

Prøv www.Google.com den side er god. ;D

Hygge Hejsa.

Vrigsted.

Kommentar
Fra : Sjofle

Dato : 25-05-03 10:03

Er der andre som har problemer medmat Nero vender billedet på hovedet når det er en xvid film som den skal brænde???

Kommentar
Fra : Sjofle

Dato : 25-05-03 10:03

Er der andre som har problemer medmat Nero vender billedet på hovedet når det er en xvid film som den skal brænde???