/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forstand på Puch Maxi ?
Fra : Gucci1704
Vist : 3160 gange
100 point
Dato : 30-05-11 14:57

Hej.
Jeg er løbet ind i et problem med en Puch Maxi, som jeg aldrig har stået med før :
Under forlygten plejer der at sidde en "slukke-knap" man lige trykker frem, når knallerten skal slukkes.
Den er der ikke på denne lygte, som sidder på denne Puch Maxi.. Jeg har haft lygten skilt ad, og der ser ikke ud til at have siddet en "slukke-knap"..
Hvor hunden skal den så slukkes ?
Jeg besluttede mig for at sætte en hel anden forlygte på, men så stod jeg med et nyt problem :
Under den lygte, som sidder på den nu, går der en tyk kabel fra forlygten ned til forhjul.
Det er en kabel, som er skruet fast med en "Hætte" på oppe under forlygten.
Den lygte jeg ville sætte på istedet, har ikke hullet til denne kabel, som er forbundet ned til forhjulet.
Suk,- hvilken betydning har denne kabel ? Og hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-11 15:25
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-05-11 13:49

Er der ikke noget med der sidder en dut oppe på styret hvor man kan slukke ?

Prøv og se side 50 i den her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/puch_maxi_2_reservedele.pdf

På den hvor der står 10 og 11 tror jeg du skal trykke et sted for at slukke.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 17-06-11 21:14

Det tykke kabel ned til forhjulet er et speedometer kabel, det kan du demontere på forhjulet med en papegøje tang ;)

Løber der ikke en ledning op til forlygten som slukker pucken ?

Du kan teste om det er den rigtige ledning ved at sætte den på stel, hvis det kun gnister uden at den går ud, så er det strømmen til lygten.

Hvis tændingen går ud så snart den rører stel, så er det den rigtige.

Så kan du jo "fikse" noget sluk knap et sted. En vippe afbryder eller trykknap eller lign.

Jeg brugte i min tid en vippe afbryder, som sad gemt. Så folk ikke lige kunne gå hen og jokke på kickstarteren for at tænde den ;)

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-07-11 18:01

Find ledningen til slukke knappen og køb en rund slukke knap den kan du montere næsten hvor som helst