/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jeg skød den ikke, men .....
Fra : LuffeA
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 30-05-11 04:29

Efter at have kæmpet med duer på min balkon på 1. sal fik jeg nu endelig stresset et duepar så meget at de ikke fik lagt andet hold æg.

Til min store forundring så jeg så at en AND havde lagt æg i plantekummen

Det er da ikke normalt at de lægger dem højt over terræn på en lille plads, jeg tænker mere på når ællingerne bliver så store at de skal valtre bag mor ned til nærmeste vand før de kan flyve, eller hvad.
????????????

Nå, jeg er dyreelsker men gider ikke det der lige op i hovedet, så da moderen var fløjet væk uden at jeg havde jaget hende væk fjernede jeg æggene og gjorde stedet lidt uigenkendeligt.

Æggene smed jeg ud, de er jo nok smækfyldt med salmonella.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-11 06:52

- det sker tit Luffe. Når ællingerne er klar, trimler de ud over kanten og lander ved siden af moderen der leder dem til det nærmeste vandhul...

Du har ødelagt et par julemiddage eller flere...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-11 07:39

..og så ringer de til politiet, som beredvilligt møder op og hjælper den lille familie sikkert over veje og stræder og tilmed får et honnør med på vejen !!!!!
Sådan blev det fremstillet på plakater og billeder i 50- og 60erne og turisterne synes så godt om hvor godt man i Danmark behandlede dyrene - ak ja, det var dengang !!!

ØV4
C og K benyttes ikke i stavningen af mit navn

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-11 07:48

Citat
Når ællingerne er klar, trimler de ud over kanten

Udover kanten ???

Bortset fra at stueetagen her på bagsiden ligger langt over jordniveau og jeg bor på 1. så det er "kun" 7 meter
Selv en kat ville brække et ben.

Og nej, jeg kan ikke fordrage andesteg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-05-11 08:06

- 7 m klarer de som en mis...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-05-11 08:22

Selv fra et kirketårn lander de blødt

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-11 09:20

Jeg har ingen kommentarer vedr. anden......Meeen, jeg vil da blande mig - såeee, jeg fortæller lige en sandfærdig historie.

Ballehylerens 2 børn sidder og snakker. :

"Tror du på Djævelen?"

Den anden:

"Nej. Det er ligesom med Julemanden - det er bare ens far."

Men denne - ret kedelige historie, ønskes alle en god dag.

Mvh.
HH.
Se det summer af sol over eeeeeengen
honningbien fylder sin kurv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 10:19

Beep, beep - OZ1TG is calling from my F-16. I`m flying in 18.00 ft. and have discovered a duck with 16 ducklins on my left tailwing. Can anybody help me? Gee - Man! They all wear parachutes.
How did they get there???

Roger - over and out!

OZ1TG
alias Tonganeseren
Somewhere in the air!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-11 11:06

Beep Beep, OZ1TG, ground control calling OZ1TG. Duck is in the air, everywhere I look around oooohhhhhh no, Holy shit, duck is in the air, every sight and every sound.

Over and out - Roger.

Ground Control
Alias

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 13:11

I am flying, I am flying wtik my ducks on my tail. I am flying, I am happy, for my ducklins on my tailwingggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg.

Ground Control to OZ1TG - please contact us regarding

Your altitude and position. We don´t see Yoy on the radar any more.

Sct. Peter:
Thank heaven ducks can fly.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 13:36

Sidste!

En hastigt nedsat havarikommision meddeler i dette øjeblik, at det af flyets sorte boks fremgår, at en tåbelig pilot har siddet og gloet på et større antal ænder - siddende på hans højderor. Derfor så piloten ikke en reklameballon fra selskabet til fremme af strudse i den danske natur - Dansk Ornitologisk Forening - og pandede lige ind i denne.

Allersidste:

En redningshelikopter fra SOK har lige meddelt, at piloten flyder rundt i Kattegat i en orangefarvet gummibåd - mens en masse ænder henrykt plasker rundt om ham. Efter det oplyste drejer det sig om ænder, som for nylig blev hentet op af en gylletank, hvis ejer i længere tid havde observeret de stakkel nødstedte ænder - uden at gøre noget ved sagen. Den lokale dyreværnsforeningen forventes at vil undersøge sagen, som man gerne vil til bunds i - altså ikke gylletanken.

Over and out.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 13:38

Allerallersidste:

Pilotens position er afmærket med et stort rødt kryds.

Over and out.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-11 13:49

Her er Gud - her er Gud. Velkommen til, min gode OZ1TG.!!
Du snakker om den sorte boks - Den glæder jeg mig til at se.! Livets sorte boks har nemlig registreret dit livsforløb. Sid ned så længe. Jeg gennemgår lige dit livsforløb og beslutter mig for, om du er kommet i rette afdeling - eller, om du skal en etage længere ned.
Jaaaaeeee, det bliver interessant....... om dit nye kaldenavn bliver; Red devil - eller flying angel.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-05-11 16:43

Tænkte det nok, det endte op med gang gravænder, mon ikke de forlod gylletanken, via den stige som, "illle mand " har brugt, for at kunne nå derop for at belure dem, men vi er nu ikke engang piveænder, jeg tro det var bizarrotter han havde .

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 16:57

Hej Luffe

Her ser du ællingeelevatoren:

http://www.youtube.com/watch?v=Jhp7vwvAic4

En andemor plejede -år efter år, at yngle på taget af Hørsholm Midtpunkt, og hvert år viste den ællingerne hen til et nedløbsrør - som Falck og handelsstandforeningen havde ladet munde ud lige over fortovet. En efter en dryssede ællingerne ned gennem røret - og blev med politieskorte ledet over Kongevejen til søen på den anden side.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 17:06

Og bemærk så, at en stor del ænder placerer deres rede tæt på steder, hvor rovdyr normalt holder sig væk. Når ænder har vænnet sig til mennesker m/ eller U/ brød, korn og andet foder, så bliver de meget opfindsomme. En altan er alle tiders rugested. Fine indflyvningsforhold - og garanteret en masse foder - hvis ejeren af altanen er venligt indstillet overfor dyr.
Havde jeg haft en altan, havde jeg fremstillet en landingsbane af bodexfiner med lys og afstandsbemalinger. Man kunne måske dressere en and til at følge håndgivne instruktioner under indflyvning - f.eks. ved stærk sidevind. Jeg holder meget af ænder og gæs. Havde engang en tam gås, som ikke var det mindste krigerisk - fordi den fik en god opdragelse.

Rap, rap !!!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 18:51

Fineren bør forsynes med skridsikker belægning.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-05-11 20:10

Nu har ænder det med at flyve i mørke, så mon ikke, du bliver nødt til at installere landingslys på finerpladen.?

Mvh.
HH.
Flying duckmann

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 20:26

Så absolut. To striber hvide lysdioder på langs af banen og to striber på tværs ved starten af landingsbanen. Det kunne squ da være skægt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-11 22:54

Citat
To striber hvide lysdioder på langs af banen og to striber på tværs ved starten af landingsbanen

Tjaeh, jeg har da 3 m LED tiltusket fra en udstilling, men dem skal jeg bruge til skjult reolbelysning.

Den her griner jeg af hver gang.
http://www.youtube.com/watch?v=lVmoYVTZTXU

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 23:01

Den så jeg engang som forfilm engang i 50`erne, og jeg skreg af grin. Der findes en anden udgave med masser af lyd fra diverse flymotorer - bl.a. nogle bedagede stjernemotorer. Fint klib.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-11 23:05

Klip - ikke klib. Vorherre bevares os. Og der var ikke engang tale om en fejltastning. Nå, men jeg bliver squda også snart 70. Pis!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 13:22

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-05-11 13:24

Sorry - Sleepy John med Diving Duck Blues...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 22:38

Til nordlige lande vi vildænder kommer,

og bygger om våren vort hjem for en sommer

en rede så lun af vor kærligheds dun

en rede så lun af vor kærligheds dun.

Og jeg er en vildand, der byggede rede

et forår, en aften, før solen var nede,

en rede så lun af vor kærligheds dun

en rede så lun af vor kærligheds dun.

Om sommeren fik vi de dejligste unger,

de pipped´ af glæde med hjerte og lunger,

en rede så fuld, af det dejligste kuld

en rede så fuld, af det dejligste kuld.

Vi svømmed´ en aften, hvor sivene skjuler,

da lød der et skud, og så peb det med kugler,

en verden i fred, måtte flygte af sted

en verden i fred, måtte flygte af sted.

Min mage blev ramt, og så rødmede sivet
Jeg råbte til ungerne "flyv nu for livet"
En rede så fuld af det dejligste kuld
En rede så fuld af det dejligste kuld.

De fløj som af fuldvoksne vildænder båret,
jeg fulgte dem ikke, min vinge var såret.
En rede så fuld af det dejligste kuld
En rede så fuld af det dejligste kuld,

Min vinge er svag, en min vilje til livet

Skal endnu engang bygge rede i sivet

en rede så lun af vor kærligheds dun

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-11 00:22

Mjaeh! Det er squ ikke altid let at være and.

Mvh.
Tonganeseren
Føler sig i dag temmelig an(d)skudt. Har ondt i ryggen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-06-11 00:48

http://www.youtube.com/watch?v=r0-_0XeSqeQ

Og hvad er det så?
Svar: HEKSESKUD

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 10-06-11 04:26

Tak for svaret Stouenberg.

Nu ser jeg kun en af duerne nu og da, de unger der voksede op på stedet har åbenbart fundet et andet stade, jeg rørte dem ikke mens de voksede op, men min succes med at forhindre forældrene at lægge det næste hold æg samt at smide andemor ud har nok lært de nye duer at de skal holde sig væk.