/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvad er det der sker på Kan.du
Fra : timeglas
Vist : 942 gange
100 point
Dato : 29-05-11 19:06

Hvad der det der sker på kan.du?

Hvor er det dog trist at I er så mavesure i jeres bedømmelser med tips. Prøv det dog og se hvad der sker. Men nej det er bedre at stemme nej istedet for at være nysgerrig. Jeg synes det er så synt for dette site at der er kommet så mange negative brugere ind som kun er ude på at være negativ over alt nyt og alle andre. Før i tiden var der en positiv stemning herinde. Hvad er der sket? Eller er det bare en afspejlning af det danske samfund? "åben en kasse mere, eller jeg skriver et læserbrev" mentalitet der også her ses her på sitet?
Problemet er at folk i længden holder sig væk og ikke tør spørge eller stille tips fordi folk er så negative.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-11 19:15

Måske er det vejret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-11 19:19

Eller du kom for sent med dit tip?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 29-05-11 19:20

Det kan være det er derfor Eyvind, men synt at der ikke skal mere til

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 110 point
Dato : 29-05-11 19:36

Du har ret i at "kandu" ikke er som tidligere og jeg tænker her på spørgsmålene, der er ikke så mange mere der tilsyneladende har behov for hjælp i almindelighed.

Spørgsmålene i dag er ofte stillet af medlemmer som er ret teknisk velfunderet og og almindelige brugere har ikke en mulighed for at blande sig og hjælpe, men man har jo lov at være med på sidelinien og kan måske lære noget af det.

Med hensyn til bedømmelser af Tips så har "kandu" vel indført stjernerne for at de skal bruges, personligt syntes jeg stjernerne er overflødige, men mulighederne for kommentarer er sikkert udmærket. Flere der kommer med Tips vil sikkert gerne have en reaktion fra medlemmerne, men det vil sikkert blive noget tamt hvis du ønsker at hvert eneste Tips skal lovprises.

Det vil da være ærgerligt hvis nogen holder sig tilbage med tips fordi de kan blive irriteret over at de ikke får 5 stjerner af alle.

Tips med blot en link uden kommentarer er et eksempel hvor jeg bliver irriteret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 19:40

Citat
Men nej det er bedre at stemme nej istedet for at være nysgerrig.
det er svært at være nysgerrig når du ikke skriver hvor du har det fra, generelt bliver tips som er hentet fra andre sider uden link bedømt negativ og det synes jeg er OK, man skal da være meget naiv for at følge din opfordring og sende en sms uden at have set hvad man binder sig til, hvis du havde lagt et link så man kunne være lidt nysgerrig og læse om Sputnik før man sendte den sms så var dit tip blevet bedømt bedre - tror jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 19:42

Citat
at der er kommet så mange negative brugere ind som kun er ude på at være negativ
det var vist de gamle som har været med fra Kandu starten som bedømt mest negativ og ikke nogen nye sure brugere

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 29-05-11 19:53

Tippet kom fra BT i papir format og derfor svært at "linke" til

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 29-05-11 20:03

Og om man er gammel bruger af kandu.dk gør da vist ikke en isoleret af samfundet og dermed en mere positiv stemt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 20:19

Du skrev det at der er kommet mange negative brugere på Kandu, det opfattede jeg som nye brugere men du mener måske at os lidt gamle som bliver hængende er blevet mere sure end før?
Du kunne have skrevet at du havde læst det BT og møjsommeligt have skrevet noget af teksten du havde læst, jeg vil med sikkerhed ikke prøve dit link af som teksten var i tippet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-11 20:24

Og du VED vel godt HVAD EEN stjerne betyder - ik´

Hvorfor bedømme det til mere end jeg mener det er værd - og ovenikøbet "bilder" du folk noget ind som BT måske påstår, men det er jo ikke dem der bestemmer og Sputnik siger altså noget andet...

Muligt der er nogen der sender SMSer til hvad som helst (og bagefter brokker sig over de er blevet flået ) - men i min regnebog er tippet blot "brugbart" og det er KUN EEN stjerne

Fik alle tips ALTID fuldt hus, var de jo ikke troværdige....

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 29-05-11 20:26

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-11 21:08

hvorfor har vi ikke brug for så mange spørgsmål- er måske fordi vi snart kan google os til alt. Vi bliver bare dygtigere til at google

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-05-11 21:19

timeglas!

Selv tak

Ps! smuller54 har sikkert ret med hensyn til at vi i dag hos Google kan finde mange løsninger på problemer.