/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vejret????
Fra : heller22
Vist : 847 gange
50 point
Dato : 29-05-11 16:36

Det er sgu fanme for meget, at man her sidst i maj skal ha åbnet for varmen i stuen, så man ikke fryser a.h.t. når man sitter og vil nyde en god bog .

Er der andre, der har det sådan også ???

Mvh fra Chris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-11 16:42

I morgen bliver det varmere:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-11 17:06

Hej Chris

jeg har lige brokket mig over det samme.

Var nødt til at tænde op i kakkelovnen.
Jeg nægter at tænde over på vinter på fyret igen.

Det var OK i formiddag
Men der var jeg også ude at røre mig med ukrudt osv, så fik jeg varmen. Men da jeg kom ind igen, så var det sgu´koldt.
Håber på lidt mere varme de næste dage.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-05-11 17:10

Hvis min veninde ønsker:
ØMHED & VARME
får hun et slag med radiatoren.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-11 17:27

Hmmm, jeg har klaret den med, at lukke vinduerne.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 29-05-11 17:37

Har snart skimmelsvamp i gummistøvlerne

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 29-05-11 17:38

Jeg har klaret det med varm suppe og en ekstra trøje + tykke sokker.
Men venter utålmodigt på sommeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 17:56

Fint vejr her stille silende regn på anden døgn, lidt blæsende i går og jeg måtte fyre 3 gange for at holde temp over 22 i stuen, men det gør ikke så meget, i skal nemlig huske på det gamle ordsprog:
Maj måneds kulde
gør bondens lader fulde
så jeg glæder mig over vejret, den ulidelige varme i påsken var helt hen i vejret, allerede dengang trængte vi til regn regn og mere regn, varme det hører til i juli og august + de varme lande

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 17:59

Alle taler om vejret men ingen gør noget ved det og det er vist godt nok, hvis vi selv skulle bestemme så regnede det aldrig, der er altid en kælling som skal have tørret en klud først

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-05-11 18:05

"Bare det regner, har bonden sit på det tørre"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-05-11 18:07

Citat
der er altid en kælling som skal have tørret en klud først

HVEM F**** kalder du for en kælling ???????
Og ja det regner men jeg har mit på det tørre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-05-11 18:27

Jeg lukker for varmen 1. april og så bliver der ikke lukket op igen før oktober eller november uanset.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-11 18:27

Jeg har også varme på men jeg er nødt til at lægge bogen og vaske nogle køkkenskabe af og så læse igen. Så kan jeg holde varmen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-05-11 18:31

Jamen Pia dog - hvorfor følte du dig lige truffet ?

Og forøvrigt klager jeg ikke over vejret som sådan . Er ski glad for, at jeg stadig kan trække det, og at vi har det . Jeg kan bare ikke huske, her hvor jeg er midt i tresserne (aldersmæssigt), at det nogensinde har været så pisse koldt sidst i maj .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-11 19:00

Ingen problemer her - jeg er gift med en varm pige.
Og når jeg ikke gider det mere, starter jeg bare en gammel computer og efter lidt tid må vinduerne lukkes op.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-11 19:51

Tag regntøj på, og trav så en tur ud i det grønne og snuuuuss den friske skov/have-duft.

Ihh, det er liese for sjælen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-11 19:52

Å så må jeg have en trøje på - af - på - af - på.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 29-05-11 19:58

>en trøje på - af - på - af - på.

Pas på med dette, her i Sønderjylland betyder "a" "på", noget der fik min gamle far til at svede.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-11 20:00

Citat
Tag regntøj på, og trav så en tur ud i det grønne og snuuuuss den friske skov/have-duft.

Du har ret, hvis vi går ud i vejret, så føles det ikke så koldt. Det er mere når vi sætter os indenfor og sidder stille. For duften er dejlig ingen tvivl om det.

Jeg kommer også til at gå ud i vejret- hunden skal jo ud og luftes uanset vejr og vind.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-11 20:04

Den sidste tid, hvor det har regnet, har jeg om aftenen lukket et vindue i soveværelset.

Min syrenbusk står lige under vinduet, og dufter skøøønt - stikker bare hovedet ud af vinduet og "sniffer" syren og grønne dufte - ahhhh.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-05-11 20:22

Er lige kommet hjem fra en skøn gåtur i regnvejr. Fuglene sang og sang, skønt at sidde på en bænk i tørvejr under et træ. Og dejligt at komme hjem til at varmt hus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 20:25

Tag en trøje på og gå en aftentur nu det er klaret op, luften er meget renere lige efter regnvejr [YOUTUBE]http://youtu.be/UjM0yBy0rqo[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 20:27

Der skete ikke det jeg ventede, men prøv at klikke på linket så:
http://youtu.be/UjM0yBy0rqo

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 29-05-11 21:01

tag varmt tøj på fryser i stadigvæk så tag termo tøj på og prøv at røre jer lidt med støvsugeren så får i varmen eller pudse vinduer ned på knæ og skure gulv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-05-11 21:24

Ja, der findes ikke forkert vejr, kun forkert tøj...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-11 21:42

Faktisk lige været ude med hunden og det er dejligt mildt vejr udenfor. Og ja hvis man bare har det rigtige tøj på - men det er mere når man sidder inde og har brug for at lave noget stillesiddende, at det føles hundekoldt

Godt at kakkelovnen har varmet op, så vi begge kan blive tørre

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 29-05-11 22:13

Tak for svaret svendgiversen.

a og på

Mvh fra Chris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-11 08:27

Selv tak