/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
save i melaminplade
Fra : momomo
Vist : 5081 gange
100 point
Dato : 29-05-11 09:46

jeg skal have savet hylder af melaminplader, men hvordan er det lige jeg gør det uden at melaminen splintrer alt for meget. Har tænkt at bruge en stiksav.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 29-05-11 10:01
Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 29-05-11 11:18

Det skal saves fra bagsiden, det bedste resultet få med en rundsav og fintandet klinge, du skal have et fast lan som rundsaven køre op af, lav et prøvesav først og så måler du hvor savrillen bliver i forhold til det faste lan.

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 29-05-11 12:17

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-05-11 12:27

- velbekommen momo...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-05-11 19:03

momomo

nu har du godtnok godkendt svaret, men det bedste snit får du med en stiksav monteret med en forfra klinge, det kan være lidt svært at save fra agsiden hvis men ikke er vant til det, så prøv at købe en forfra klinge i dit byggemarked, det er en klinge med omvendte skær.

Per