/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Briller/øjen makeup
Fra : grethes
Vist : 1561 gange
200 point
Dato : 18-05-03 18:52

Nok mest et spørgsmål til pigerne...........

Mon ikke der er nogen af I piger, der står med samme problem som jeg. Bruger briller og kan ikke se alverdens uden. Problemet er så, når jeg skal lægge øjen makeup. Her må jeg faktisk føle mig lidt frem, og så bare håbe på det ser nogenlunde ud når jeg igen får brillerne på. Kan ikke benytte kontaktlinser, da jeg samtidig har to styrker i mine briller.

Hvad gør I andre??? Der må da være flere med samme problem.

Håber på en lys ide`..............

Grethe

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 19-05-03 00:38

Du kan førsøge dig med et så kaldet "barberspejl" et spejl som forstørre, kan fås i forskellige størrelser. Se hos den lokale isenkrammer.

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-03 00:57

Hej Grethe

Jeg har hos min optiker købt et lille forstørrelsesglas, som sættes fast på det
store spejl med en sugekop. Jeg er meget glad for det, og så kan man have
det med sig i tasken.

Jeg fandt det her, lidt nede på siden.
http://www.bachs-briller.dk/nyheder.htm

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 19-05-03 09:12

Hej.
Enig, vil bare lige tilføje at barberspejl findes med en sik sak arm, det hænges op på væggen og så kan man skubbe det frem og tilbage alt efter hvor tæt på man skal have det, og når man ikke bruger det hænger det bare på sin plads ind mod væggen. Købes bla. i Ikea og koster under 100 kr.
Dette er en ide til ens eget badeværelse, og så kan man supplere med det med sugekop som man så har med når man ikke er hjemme.
M.v.h. Notatoy

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 19-05-03 19:11

Tak for svaret Mone. Nu må jeg så bare på jagt ved optikerne i Aalborg. Har forhørt mig ved min egen, da jeg for et par måneder siden måtte have fornyet min briller, men de havde ikke den optimale løsning. Det her ser ud til at være det jeg har brug for, da det tilsyneladende også er nemt at have med i toilettasken.

Hvis jeg ikke kan finde det her, vil jeg kontakte Bachs Briller i Lyngby.......jeg kender jo min styrke.......og så kan det vel ikke gå helt galt.

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 20-05-03 23:42

Takker Grete.

Jeg håber det lykkes for dig.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 21-05-03 07:11

Hej Mone

Jo det lykkedes, fandt vidunderet ved den anden optiker, jeg kom til. En smart lille sag, som også er nem at have med sig, når det er nødvendigt.

Fik den prøvet af her til morgen.........og det gik meget nemmere med "malingen"

Endnu engang tak for tippet.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 25-07-03 09:54

hos optikere, kan man købe make up briller, hvor det enkelte glas kan slås op, når man lægger make up....
hilsen BS