/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar - levetid på batteri
Fra : jansler
Vist : 1860 gange
200 point
Dato : 28-05-11 07:03

Hej

Jeg har en Compaq Presario CQ71 som er ca. 1½ år gammel.

I den sidste tid har jeg på proceslinien fået et ikon af et batteri med rødt kryds over samt en besked om at jeg skal overveje at udskifte batteriet. Der er kun xx % tilslutning.....

Kan det være rigtigt, at batteriet allerede skal skiftes ud (og er det dækket af garantien) eller skal jeg bare ignorere beskeden?

En der har et god råd?

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-11 07:35

Du kan jo ignorere og se hvad der sker.
Batteri får du ikke på garanti.
Læs garantibestemmelserne.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-11 08:17

Det er umuligt at sige, batteriets levetid kommer helt an på hvordan du har behandlet det, med hensyn til opladning, arbejdsklima og flere andre ting.

Et batterie kan under vise omstændigheder holde 3-4 år og under andre blive brændt af på 1 år, det er ikke omfattet af garantien hvis det er slidt op, garantien omfatter produktionsfejl.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 28-05-11 09:20

du kan jo prøve denne test:
http://www.pcworld.dk/download/2/1691

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 09:31

Hvis dit batteri er 1½ år gammelt så kontakt compaq support, hvis du er privatkunde så har du jo 2 år reklamationsret, men igen så er batteri en forbrugsgenstand. Men compaq support ved om du kan få batteriet på garanti.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-05-11 17:49

Den eneste chance for garantireparation kan være hvis der står "0% tilbage - lader ikke" Så er der mulighed for at det ikke er batteriet men laderen, som er defekt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 28-05-11 18:00

Tag batteriet ud og rens kontakt fladerne, både på batteri og computer prøv så at sætte batteriet i og start computeren, måske hjælper det under to år er ikke meget til et batteri men der kan selvfølgelig være en fejl på dit batteri, min bærbare kører med samme batteri som da jeg købte den for seks år siden, og kan sagtens køre to timer uden opladning

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 29-05-11 16:04

Tak for svaret o.v.n..

Det virker

Tak - og forsat god søndag
Jansler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 18:25

Selv tak - godt du fik mere strøm på den bærbare