/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startspærre blokeret, hvad gør man?
Fra : bassenborg
Vist : 6354 gange
100 point
Dato : 27-05-11 17:16

Min Fiat Punto 1.2 årg 2000, var ved mekaniker og få ny kobling.
Han tager strømmen til batteriet før udskiftningen, og da han er færdig og vil starte bilen er startspærren blokeret. Vi har prøvet med begge nøgler uden held.
Der er en procedure for hvad man gør i instruktionsbogen hvis noget sådant sker, og den har jeg prøvet. Det er noget med, at man skal holde speederen i bund, og så skal motorlampen lyse og blinke en kode. Der sker bare ikke noget. Motorlampen begynder ikke at lyse og blinke som den skal.

Nogen der ved hvad man så gør?

Jeg prøvede at ringe til Fiat, men de havde selvfølgelig ikke åbent.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-05-11 17:55

prøv at pille batteriet fra igen. i et par minutter. og monter igen.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 27-05-11 17:57

Hej Edison

Det har jeg prøvet et par gange.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 27-05-11 18:02

Er du helt hundrede % sikker på, at startnøglen er drejet til den RIGTIGE position, når du udfører den procedure beskrevet i din instruktionsbog ?

Ofte skal startnøglen drejes til en uvant "mellem" position på nyere biler, når man skal have liv i elektronikken.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 27-05-11 18:19

Ja, jeg har kigget efter flere gange.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-11 07:33

Din mek. er ikke for klog. Det problem skulle han klare på et øjeblik.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-05-11 08:00

Ja sådan kan det jo gå, når man bruger de såkaldte "GARAGEMEKANIKER" som ikke kender bilen.
Tag på et ordentlig autoriseret værksted og dit bliver løst på få minutter.
Det kan blive dyrt at brugde de såkaldte fuskermekanikkere.

vic200

Accepteret svar
Fra : MustangOne

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-11 13:03

har i husket stelkabel på gearkassen?jeg har skiftet mange koblinger på de fiat'er plejer ikke være noget problemer.kan motoren snore rundt?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 28-05-11 13:30

Motoren snurrer fint, men startspærren blokerer. Der er også lys i startspærre nøglen i instrumentpanelet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-05-11 06:38

Måske kan dette hjælpe dig:http://www.e-pages.dk/danskbiludstyr/214/16
alimak

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 04-06-11 16:09

Tak for svaret MustangOne.
Du kom nok tættest på
Det var ECU'en der var gået sige en tur. Den blev skiftet, og til alt held opdagede mekanikeren at stelkablet var tyndslidt og fik det skiftet også. Hvis han ikke havde skiftet det, ville den nye ECU sandsynligves også være røget en tur, når bilen skulle startes igen.