/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Indspille analog TV på PC
Fra : kondivand
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 27-05-11 10:07

Jeg har købt en enhed, som kan forbinde mit analoge TV med min PC, så det er muligt at optage fra TV til PC - købt da jeg har nogle gamle VHS'er der skal overspilles.

Enheden er følgende:
http://www.terratec.net/en/products/TERRATEC_G1_102661.html

Det program jeg benytter er følgende:
http://www.nchsoftware.com/goldenvideos/index.html

Det fungerer ved, at jeg på PC ser det samme skærmbillede, som på mit TV og så er der en recorder-funktion. Der er også en bar, så man kan se, hvordan lyden svinger.

Der er ikke noget problem med at optage f.eks. det som jeg ser i TV'et, men når jeg afspiller det, så kan jeg kun ganske svagt høre lyden, idet den overdøves af en sussen, som om lyden bliver jammet.

Jeg tror ikke det har noget med terratec-enheden at gøre, da jeg i GoldenVideos sagtens kan se, at den modtager lyden. Jeg har på fornemmelsen, at jeg mangler nogle lyddrivere - på den anden siden, hvordan kan det så være, at jeg godt kan se og høre alle andre filmklip i de samme fremvisere, som f.eks. Windows Mediaplayer ?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-05-11 10:45

Hvis det er de gamle VHS bånd du vil optage, hvorfor blander du så Tv'et ind i handlingen?
Brug din TerraTec med dens software og sæt VHS-afspilleren direkte til din computer. Du kan da styre det hele incl. billede via softwaren på computeren.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 11:25

Hvis jeg sætter stikkene direkte fra Video til TV, så får jeg ikke vist noget billede (viser sort skærm) på Goldenvideos, men jeg kan se, at den registrerer en lyd.

Den softvare der fulgte med Terratec duer ikke, og derfor har jeg prøvet TERRATEC G1 - Home Cinema Software, se http://www.terratec.net/en/products/driver/produkte_treiber_en_117821.html

Når jeg benytter dette program, så kan jeg slet ikke modtage signal fra TV eller Video - den skriver, at den ikke kan finde den understøttende enhed.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 28-05-11 02:16

Du skal ind og aktivere den rigtige lydingang på lydkortet. Måske skal du også føre lydledninger fra videoafspiller eller tv til lydkortets linieindgang, som skal åbnes.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-06-11 11:08

Tak for svaret transor.