/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problem med virusprogram.
Fra : alan57
Vist : 1036 gange
200 point
Dato : 26-05-11 18:39

Jeg er blevet angrebet af flere ting bla: trojan orm og virus, nu har jeg sat AGV gratisprogram ind.
Jeg er meget træt af at folk skal prøve at gå ind i min pc.
Er der ikke noget andet jeg kan gøre også?.
Jeg føler mig lidt magteløs overfor disse idioter, hvad fanden får de dog ud af disse ting, jeg fatter det ikke.
alan57

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 19:00

Citat
nu har jeg sat AGV gratisprogram ind.

Vil det sige du ikke havde et antivirusprogram indtil nu ?

Hvad med firewall.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 210 point
Dato : 26-05-11 19:08
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-05-11 19:09

Der florerer et spamprogram, som kommer via diverse hjemmesider. Det viser et billed, som om det er microsoft der har opdaget en masse virus. Den viser at du har så og så mange trojanere osv.
Den vil også fortælle dig, at du kan downloade et program så du kan komme fri af det.
Tror ovenikøbet det er eet man skal købe.
Jeg har ikke forstand på hvad det er osv. Men jeg fik den op på min skærm, da jeg søgte på en manual til en symaskine. Jeg havde ingen virus - og den nåede heller ikke at lægge noget. Men man bliver vildt frustreret indtil man får hjælp til at løse det.

Jeg lukkede i første omgang ned for alle programmer- og lige netop det billede var et problem at lukke ned- slukkede så for computeren. Derefter kørte jeg igen op med en fuld scanning fra mit virusprogram - som kunne fortælle at alt var ok- og min søn kørte så igennem med alt muligt - så desværre kan jeg ikke hjælpe dig yderligere men det er der mange andre der kan her.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 20:02

Citat
Jeg føler mig lidt magteløs overfor disse idioter, hvad fanden får de dog ud af disse ting, jeg fatter det

de får det samme ud af det, som Teil og hans små kommentarer.

Citat
jeg sat AGV gratisprogram ind

Af skade bliver man........................

Firewall og et gratis antivirus program er det mindste man bør have.
Udover det kunne du jo have været så fornuftig at bruge gratis programmet her,
så skulle der ikke mere end et par klik og en genstart til, og lortet var væk.
MEN I LÆRER DET SG_ ALDRIG - i tror det sløver maskinen

http://www.comodo.com/home/data-storage-encryption/data-recovery.php
http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blockers/Returnil-Virtual-System.shtml

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 20:19

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-11 20:27

Citat
Jeg lukkede i første omgang ned for alle programmer- og lige netop det billede var et problem at lukke ned- slukkede så for computeren.

Når du kommer i den situation, så kan du:
højreklikke nede på processlinien
eller
trykke tasterne Ctrl+Alt+Del ned samtidig

Og så vælge jobliste > programmer > nu bør du kunne markere et program du ikke er tryg ved >
og klik på "Afslut job"

Tilsidst klikker du bare på det røde X og du er som regel tilbage igen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-11 20:31

Citat
nu har jeg sat AGV gratisprogram ind.
Jeg er meget træt af at folk skal prøve at gå ind i min pc.

Du står til en væg-væg skideballe idet Din maskine udover selv at blive angrebet også bliver brugt til angreb på andre.
Har Du hørt om Ddos angreb ??
Det er når adskillige tusinde computere på een gang går ind på servere og lægger dem ned, en hacker har ikke så mange i skuret, så han bruger ubeskyttede computere verden over hvor han på forhånd har lagt en "bagdør" ind til senere brug.

Og når nu Du er så "uerfaren" i brug af beskyttelse vil jeg da anbefale een gang for alle at KØBE et ordentligt antivirus/firewall der er meget let at anvende og snupper langt det meste uden at bruge ressurcer, såsom Kaspersky eller Eset Nod32.

Men INDEN Du installerer en masse vil jeg også anbefale at gå herind for at få renset computeren.

http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : molped

Dato : 26-05-11 21:05

Et godt antivirus program
http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx
suppleret med jævnlige online scanninger med f.eks.
http://housecall.trendmicro.com/

En god firewall
http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html
eller Windows egen indbyggede

En god databackup
www.crashplan.com
www.dropbox.com
suppleret med backup til DVD-skiver

En god systembackup
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
suppleret med en boot-cd f.eks.
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Opdateret software
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

...og så sund fornuft -
så har du gjort meget i kampen mod "det onde derude"...

Men med milliarder af netbrugere derude er det en ulige kamp,
som man er nødt til at melde sig ind i - eller trække netstikket ud...

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 26-05-11 21:56

Det spam som smuller54 taler om har jeg også set 2 gange. En gang hos en bekendt og en gang på mit arbejde. Det bliver hverken taget af windows firewall, Norton antivirus eller Microsoft security essentials. Heller ikke ved fuld scanning med disse antivirusprogrammer.
Programmet fremgår heller ikke i fanen start i MSCONFIG.

Nu kan jeg ikke huske hvad det er programmet hedder, men det står oppe i programmets øverste bjælke.
Hvis det er det du slås med, kan du google navnet og så finde frem til et program som kan downloades og derefter køres for at fjerne det fra din pc.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-05-11 22:11

Citat
Det spam som smuller54 taler om har jeg også set 2 gange

Ja, jeg glemte lige at skrive, også på mit arbejde kom det via mail- med et link. Og hvis man vil se linket, kommer den samme frem. Det var tilfældet for en medarbejder, som troede det var et link, til en rapport. Det er et stort firma, med diverse firewall og helt opdaterede virusprogrammer- og alligevel slap den igennem.
Mener også jeg har læst her på kandu.dk. at flere har skrevet om noget lign.

Så vidt jeg kan forstå, så handler det ikke om at den lægger en virus, men om nogen der forsøger at sælge et virusprogram, som kan fjerne det de påstår som du har på din computer.

Jeg havde ihvertfald ikke fået noget virus - men man skal selvfølgelig ikke trykke videre på noget som helst- ej heller installere det som det beder om.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-11 22:54

Citat
man skal selvfølgelig ikke trykke videre på noget som helst- ej heller installere det som det beder om.
det er der desværre mange som gør, det ser vi beviset på her og i andre spørgsmål, måske har spørgeren ikke klikket på noget men hvis alan57 har kørt uden antivirus program indtil nu, så er brugeren helt uansvarlig og internet forbindelsen bruge afbrydes.
Formater din computer og læg Windows ind igen, og få så noget ordentlig sikkerheds software installeret, det behøver ikke koste noget, forummet Malwarecheck er eksperter i at sammensætte gratis løsninger som er fuldt ud på højde med købe programmer, det kræver så at du engang imellem kigger indenfor for at se om du skal have ændret sammensætning af programmer for at være sikret, en antivirus program gør det nemlig ikke alene, der skal en hel pakke til, også selvom du kun kommer på helt "uskyldige" sider, så kan de være inficeret:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949

Kommentar
Fra : molped

Dato : 27-05-11 08:20

Virus, som smuller54 skriver om, har jeg set en enkelt gang.
Microsoft Security Essentials fangede det ikke, men en
efterfølgende scanning med ovennævnte

http://housecall.trendmicro.com

fandt og fjernede det.

Det viser bare, at man er nødt til at sprede indsatsen
på flere forskellige værktøjer.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 28-05-11 15:49

Tak for svaret ferik.
Det var virklig en god side du gav mig, jeg har nu sat AGV ind plus comodo firewall og det ser ud til at virke.
Udover det har jeg sat noget der hedder Advanced System Care som kan finde de fejl der er og lave dem for mig.
Så mange tak for svaret.
alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-05-11 10:57

Hej LuffeA hvorfor ikke bare skyde mig ved daggry, vi må have stoppet det med at alle bare kan gå hen og købe en pc.
Hvad er det for en verden vi lever i, det næste bliver vil at alle bare kan købe en mobiltelefon.
EU-FN og NATO burde sku snart gribe ind, mine nerver kan ikke klare det mere.
alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-06-11 05:43

Hej nomore jeg vil lige sige mange tak for dit svar ang: comodo time machine.
alan57