/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gas <> Kul-grill
Fra : tokiksen
Vist : 822 gange
40 point
Dato : 18-05-03 17:50

Hello derude,

så er sommeren kommet(næsten), og så skal der grilles.

Hvorfor, eller hvorfor ikke, skulle jeg vælge at købe en gasgrill fremfor en kulgrill.

Jeg tænker selv at det er nemmere og hurtigere at bruge en gasgrill, er der nogen der har erfaringer med dette?

Mvh

Allan

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-05-03 17:55

Hej Allan

Gasgrillen er helt klart hurtigere end kulgrillen, eneste ulempe efter min mening er, man skal have gas hjemme, men det vænner man sig jo til, og sådan en flaske holder altså rimelig længe. Så faktisk tror jeg gasgrillen er meget billigere i længden end en kulgrill.
Gasgrillen er jo nemmere på den måde at den altid er klar, og selv når man er mange lykkedes det faktisk rimelig hurtigt at få mad på bordet. Der kan sikkert siges mange flere fornuftige ting om den sag, men det var lige min mening.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 18-05-03 18:27

Hej Allan.
Vi har både gasgrill og kulgrill. Gasgrillen bruger vi når vi er på camping (pga. sikkerhed) Vi har haft begge dele i 10 år, men foretrækker kulgrill. Vi har for 2 år siden købt en kuglegrill - og det er bare godt. Sådan en kuglegrill kan du pt. købe for kr. 198. Indrømmet: det er lettere med en gasgrill, men hyggeligere med kulgrill.

Heseda

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-03 18:45

Hej Allan
Begge dele... som også beskrives af svar ovenfor. Vi har også begge dele, og har haft det igennem mange år. Du kan dog ikke helt sammenligne dem, da smagen fra dem er forskellig.
Gasgrillen kan du få til at afgive samme smag som en trækulsfyrret grill (kuglegrill også da man jo kan lukke låget). Vi får denne smag af "røgning" ved at drysse lidt røgesmuld på lavastenene. Hust røgesmuld er / kan være ren bøgesmuld og det kan du helt sikkert købe billigt igennem din lokale slagter, det gør jeg (1 sæk 100,-), men bruger det også i min røgeovn.

Go' sommer
Søren

Kommentar
Fra : Hugos

Dato : 19-05-03 07:55

Hej Allan!

Har kun kuglegrill og er utrolig glad for det. Jeg tror det er et religionsspørgsmål hvilke type grill der er bedst til dig,
hvis du har nogle venner med gas og kulgrill kan du jo prøve forskellen med et stykke godt kød.
Jeg vil dog fraråde dig at købe en kuglegrill til 200 kr. Det er noget tyndt og ustabilt skrammel hvor du ikke har
en garanti for, om der er brugt sundhedsskadelig maling. Har haft en lavpris kuglegrill som hurtig røg på
lossepladsen. Herefter blev det til en Weber kuglegrill som holder sig utroligt godt, selvom den er i brug det
hele året - juleanden smager nu en gang bedst på grill!!

Rigtig god grill-sommer.

Godkendelse af svar
Fra : tokiksen

Dato : 19-05-03 07:55

Tak for svaret CLAN,

det med smagen er jo også en vigtig ting at have med i sine overvejelser.

Så kommer det næste svære valg, skal det være en Weber eller en helt anden slags?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-05-03 08:49

ja jeg vil lige give mit besyv med!! Vi har netop købt en gasgrill- og er hamrende glade for den..jeg synes ikke man kan smage forskel om det er gas eller kul!! Og gasgrillen er bare så meget nemmere at have med at gøre, du tænder..vubti 5-10 min. så er den klar. Oplevede at da vi havde gæster, var det slet ikke stressende, da man havde god tid til alting. Vil også fraråde kraftigt at man køber de billige kuglegrill, vores røg også på lossepladsen året efter, den var simpelthen så ledløs og direkte farlig.
Mango

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 19-05-03 14:49

Jeg er SÅ enig med Mango.... jeg vil aldrig rodde med kul igen :)

/dortedyg