/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7, 64 bit
Fra : Teil
Vist : 1280 gange
100 point
Dato : 26-05-11 16:01

Pc med windows 7 64 bit kan ikke recover en backup fra en xp maskine.
Hvad gøre med den bkf fil?
Har googlet lidt uden at se en fornuftig løsning.
Jo man får tilbudt en masse mystiske programmer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 16:26

Mere info. Hvad har du taget backup af?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 16:35

nogle programmer og andet på på xp c drev, i alt 8 GB

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-05-11 17:17
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-11 17:43

Citat
nogle programmer

Du kan IKKE bruge backup af PROGRAMMER til noget med mindre de kommer ind samme sted de kom fra....

Det er KUN EGNE filer du kan lave backup af....

ALT hvad programmerne har lagt i nøglefiler osv. mangler jo....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 18:09

Jo refi det er rigtigt.
Men jeg ville gerne kunne vælge eks.vis billedfiler.
Det kan jeg ikke, bkf er lukket land.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-11 18:47

Det forstår jeg ikke, jeg gik fra XP til Win7 64 bit og alle XP filer og billeder kan den læse og alle de programmer jeg har gemt og pakket kan den bruge. Det eneste den ikke kan det er vise programmer der bare ikke vil køre i 64 bit.

Har du en Home Edition? for den er ikke værd at samle på. Jeg havde sådan en og kors noget l...
Jeg købte Win7 ultimat og nu virker alt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 18:57

granner01
Jeg har home edition, den kører udmærket. Er kun en uge gammel her.
Men min backup ligger i en bkf fil. Og som refi siger kan den kun gendannes
til oprindelig drev.
I XP kunne jeg se bkf i stifinder og vælge de mapper der skulle gendannes.
Recover program findes ikke i W 7, kun t.o.m. Vista som jeg forstår det.
Backup ligger på en ekstern hd.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 19:11

Altså hvis du har taget backup af din Windows XP installation og brugerfiler, så kan du IKKE indlæse den backup på en Windows 7 installation. Systemfilerne er jo fuldstændig forskellige. Det kan ikke lade sig gøre.
Citat
Det forstår jeg ikke, jeg gik fra XP til Win7 64 bit og alle XP filer og billeder kan den læse og alle de programmer jeg har gemt og pakket kan den bruge.

Du har sikkert opgraderet din windows granner01 og så bliver systemfilerne skrevet om, brugerfilerne bliver der ikke pillet ved.

Men du har stadig ikke fortalt om din opsætning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-11 19:33

Pak backupen ud på en XPmaskine og kopier de filer du skal bruge.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 19:51

Jeps refi den tanke havde jeg.

Så må jeg ud og låne.
Eller skal jeg prøve på en vistamaskine først, hvis fruen i huset tillader.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 19:57

Du kan jo også bare hente og installere VirtialBox og installere en Windows XP på en virtuel maskine.
http://www.virtualbox.org/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-11 20:38

Citat
Du har sikkert opgraderet din windows granner01 og så bliver systemfilerne skrevet om, brugerfilerne bliver der ikke pillet ved.

Nej ingen opgradering, men køber jeg et program så lægger jeg det på min PC i en seperat mappe. Derfra bliver det installeret. Men det er hurtigere at installere når det ligger på maskinen. Downloader jeg et program så gemmer jeg det først og så installerer jeg det.
Jeg har alle de små programmer man behøver for at læse en side liggende i seperate mapper på en ekstern HD. Skal jeg så formatere, så tilslutter jeg HD og så ligger alle programmerne klar til at installere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 20:54

Hvad i alverden vil du hente data tilbage for
Køb en Mac

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 20:55
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 21:07

Citat
Jeg har alle de små programmer man behøver for at læse en side liggende i seperate mapper på en ekstern HD. Skal jeg så formatere, så tilslutter jeg HD og så ligger alle programmerne klar til at installere.

Det har jo heller ikke noget med backup og gøre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-05-11 22:45

Nej det ved jeg, jeg stoler ikke på Windows indbyggede backup. Den er god nok til at gendanne, men jeg vil selv bestemme. Derfor egen backup.

Men jeg havde selv win7 home Edition og den gav kun problemer. Siden jeg købte win7 ultimat har alt virket.

Og Teil det er surt for dig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-11 07:22

Windows backup virker fint, hvis man bruger den rigtigt. Problemet med de fleste, er nok at de forventer at der også bliver taget backup af de installeret programmer, men det gør der kun i det omfang at man tager backup af hele disken, altså et så kaldt image.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-11 09:21

Citat
Og Teil det er surt for dig

Jeg tuder ikke over spildt software.

Min slægtsforskning er "historie" det er bare til at begynde forfra.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-05-11 09:43

Citat
Min slægtsforskning er "historie" det er bare til at begynde forfra.

Datafilen burde det være mulig at hente ud - men det kræver nok du lige indlæser backup på en XPer....

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 27-05-11 09:51

Tak for svaret refi.
Citat
Datafilen burde det være mulig at hente ud - men det kræver nok du lige indlæser backup på en XPer....

Og det er mit mål. Tak til alle for hjælp og nyttig info.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-11 10:32

Selv tak...