/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
online redigering
Fra : vaxen
Vist : 920 gange
200 point
Dato : 26-05-11 15:25

Hej hos Kandu!!

Jeg har fået et ønske fra en gut, hvis hjemmeside jeg er ved at bygge op. Han vil meget gerne have en prisliste, han kan redigere hjemmefra tilknyttet, men uden at skulle bruge et redigeringsprogram og uden nødvendigvis at have adgang til hele baduljen af filer.

Hjemmesiden er lavet i HTML - med gode gamle Frontpage.

Jeg tænker noget PHP-agtigt, men hvordan og hvorledes?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 16:24

Ja det er php eller asp der skal til.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-11 17:19

Prøv Joomla", den er gratis og du kan arbejde med programmet professionelt. http://www.cmswebdesign.dk/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 20:14
Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 26-05-11 23:09

Ja, CMS er helt klart den rigtige løsning - og du kunne jo overveje at lave hele hjemmesiden i et CMS-system.

Joomla er som sagt en mulighed - selv foretrækker jeg Drupal. Typo3 er et andet populært valg, som kan alt, men til gengæld er ret tungt at arbejde med. Wordpress kan ikke så meget, men er til gengæld utrolig let at bruge.

Hvis du har et godt CMS-system, så er det ufattelig let at redigere i en hjemmeside.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-05-11 13:28

Jeg holder mig lige nu til Frontpage - jeg har ikke tiden til at sætte mig ind i et helt nyt system lige nu.

Men hvordan laver jeg denne ene lille ting, som ejeren af hjemmesiden kan lave uden at skulle rode i hele sidens rod?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-05-11 14:16

Når du nu "roder" med frontpage, så vil jeg da helt klart anbefale at du tager fat i ASP, frem for PHP.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-05-11 02:35

Citat
Han vil meget gerne have en prisliste, han kan redigere hjemmefra tilknyttet,

Han kan redigere dem online, ved at logge på gennem ftp = istedet for http
kræver selvfølgelig at han kender koden til sit eget websted (ftp)
som ikke er den samme kode, man bruger til almindelig upload
http://www.gratisimage.dk/image-9F06_4DE046A7.jpg

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-05-11 21:43

Webnoop - må jeg spørge om hvorfor helst ASP?

Jeg har tilknyttet en webshop i PHP til en anden side uden problemer - virker upåklageligt. Og der kan han netop selv sætte hele shoppen op uden at få pillet rundt i roden.

Nomore, hvis kan logger på via ftp - hvilket jeg selv gør, når jeg uploader - så har han adgang til det hele og det tror jeg forvirrer mere end det er nødvendigt.
Det letteste ville være, hvis han kunne få adgang på samme måde som på webshoppen.

Men jeg er lidt blank der - og ved ikke lige, hvordan jeg får det til at hænge sammen.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 28-05-11 21:50

Så er det altså stadig et CMS, du skal have fat i. Du kan lave en iFrame til siden med prislisten, og så linke til en CMS-side i den iFrame. CMSimple kan nok klare det for dig: http://www.cmsimple.org/

Det kan du lægge i en mappe på hjemmesiden, og så henviser du til den mappe i din iFrame: http://www.w3schools.com/TAGS/tag_iframe.asp

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 28-05-11 21:53

Jeg brugte selv iframe til at "integrere" mit PHPBB-forum ind på min gamle hjemmeside: http://www.hififorfolket.dk/hfff1/index.php?id=46

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-05-11 22:08

Tak, Bittersnaps - jeg kigger på det!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-05-11 22:29

Frontpage er et microsoft produkt og der er ASP også, de to produkter passer bedre samme end nogen andre og da der er tale om frontpage så er det jo med 100% sikkerhed windows server der hoster hjemmesiden og igen så passer ASP perfekt. Det kræver en lille smule arbejde og få PHP til og køre på en windows web server. Om man kan få en windows web server til og køre frontpage med PHP ved jeg faktisk ikke, har i hvert fald ikke prøvet det.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 20:57

Er problemet blevet løst?