/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar købt i udlandet
Fra : kondivand
Vist : 1036 gange
50 point
Dato : 26-05-11 11:58

Jeg overvejer at købe en bærbar og har sammenlignet priserne på

http://www.pricerunner.co.uk/ipc.html

og

http://www.pricerunner.dk/

Samme vare er billigere hvis jeg f.eks. køber i England. Er der nogen der har erfaringer med det og skal man betale moms oven i eller hvordan er reglerne ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-05-11 12:12
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-05-11 14:47

Du skal ikke betale dansk moms, hvis det er inden for EU. Du betaler det pågældende lands moms.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-05-11 15:04

Du kommer nok til at undvære æ, ø og å på tastaturet, men selvfølgelig findes de i programmerne.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-05-11 16:14

Vær opmærksom på, om priserne er opgivet inkl. den lokale moms eller eksl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 16:38

Min søn købte en bærbar på Tenerife.... det var overhovedet ikke noget problem, at ændre sproget, så han også kunne få æ ø og å

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-05-11 18:10

Nordsted1:

Hvordan ændrer man sproget, så det er muligt at bruge æ,ø og å?

Sidder de så de samme steder som på et dansk tastatur?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 26-05-11 18:12

så vidt jeg har fundet ud af, så er man heller ikke omfattet af købelovens regel om 2 års reklamationsret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 18:14

Det er jeg ret så sikker på, men efter jeg googlede det, er jeg helt sikker

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=482570&fid=0

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 18:26

Citat
Sidder de så de samme steder som på et dansk tastatur?

Det var dette spørgsmål jeg svarede på i mit sidste indlæg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 18:29
Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-05-11 18:38

Undskyld jeg spørger - kondivand, men hvor meget kan du spare med risiko for manglende garanti?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-11 18:57

Citat
Uanset hvilket EU-land, du handler i, er reklamationsperioden altid på minimum to år efter leveringstidspunktet. I nogle lande kan du endda klage i endnu længere tid. Sælger kan ikke forkorte perioden ved for eksempel at skrive noget andet i salgsaftalen.

http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti/Reklamationsret/Tidsfrist-for-klage

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 26-05-11 20:15

@Grow
Jeg må ærlig talt sige at den der garanti der følger med. Kan ind i mellem føles som ikke eksisterende. For jeg har prøvet at reklamere over en ghettoblaster der konstant hoppede i CDen. Og det var om det var en ny eller gammel CD. Og selv om det var en anden der satte den i.
Så kom den tilbage fra værksted med besked om der ikke var noget galt. ????
Jeg tror såmænd den var afsted ca 9 gange.

Så garanti på elektronik, ja tror på du påskeharen?

Specielt efter at have talt med en der arbejder i Fona. Vare der er noget galt med, som kunden får pengene tilbage på. De bliver solgt igen. Jubie, genbrug. :)

Garanti eksistere næsten ikke. ;)

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 15:22

Jeg tror mere og mere på, at jeg køber den i DK.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-05-11 15:31

Kondivand.... hvorfor??

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 15:43

Pga. usikkerhed med tastatur, garanit og hvis den er sat på på engelsk - foretrækker dansk.

Jeg har lige modtaget følgende tilbud fra ALDI - er det et godt tilbud ift. prisen ?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_23/OFF01.SHTML

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-05-11 16:05

Citat
Pga. usikkerhed med tastatur, garanit og hvis den er sat på på engelsk - foretrækker dansk.

Lige de ting, er der jo ingen problemer med, hvis du læser længere oppe

Hopper ud af tråden igen - håber det lykkedes for dig at finde en god bærbar - jeg selv er færdig med Medion, efter en utrolig dårlig behandling, efter min bærbare mistede en enkelt kommatast og forsvandt ved rep. i Tyskland

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 20:32

Hvis jeg køber i UK og der ikke er æ,ø og å på tastaturet, hvad gør jeg så, hvis jeg f.eks. vil søge med disse bogstaver i Google eller lignende?

Jeg formoder, at de manglende æ,ø og å det ikke giver problemer mht. MS Office - er det rigtigt forstået?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 20:38

Er det bare inde i Kontrolpanelet, at jeg skal ændre sprog til Dansk?

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-05-11 20:48

Kan man bruge UK's strømforsyning i DK?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-05-11 21:33

Ja du ændre bare til dansk og æ-ø-å vil ligge på de rigtige knapper. Du kan blot ikke se tegnene på knapperne. England benytter også 230V men stikproppen passer måske ikke i en dansk stikkontakt. En bidetang og en ny prop vil hjælpe. Vedr. garanti ved ændring af proppen?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 27-05-11 21:36

Du kan se en oversigt her: http://kropla.com/electric2.htm

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 25 point
Dato : 27-05-11 21:39

Har lige opdaget at du også kan se stikproppen (plug) på oversigten. Godt at man kan blive mere vågen.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-06-11 11:06

Tak for svaret grow.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 05-06-11 11:21

Det er bare i orden - tak, håber du finder et godt tilbud.