/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Optimalt gulv i kælder
Fra : århushansen
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 26-05-11 09:30

Hej.

Hvad er det mest optimale materiale til gulv i en kælder?

Pga evt. opstigende fugt skal materialet vel være diffusionsåben?

Den mest 'rigtige' type er vel klinker?
Men findes der andre gulvmaterialer der kan bruges?

På forhånd tak for jeres kommentarer...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-05-11 18:14

Ja, jeg har valgt klinker i vadskekælderen og udgangen til have trappen,
men i gildesalen har jeg lagt klik finer oven på asfalt kork, og det fungerer fint...

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-11 19:10

det er ikke selve gulvbelægningen der betyder noget. det er det der er nedenunder. hvis du har beton direkte ovenpå jorden, vil det trække fugt op.
men har du først en gang sand/ral med styroporisolering ovenpå, kan du bruge stort set alle slags gulvbelægninger.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-06-11 11:47

Du har mulighed for at anvende et gulv der hedder Attention Floor, som bl.a. er velegnet til kældre - fås i diverse træ-look og skifferlook.

http://www.attentiongroup.dk/gulve/vinyl.aspx

Mvh. ampere

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 07-08-11 08:35

Tak for svaret trimare46.