/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ingen gnist på pgo comet :-(
Fra : toms2005
Vist : 3329 gange
20 point
Dato : 26-05-11 06:50

hej jeg har været så letsindig at sige jeg kunne fixe nabo drengs knallert men nej der er ingen gnist så selvfølgelig vil den ikke starte mente at det var spændingsregulator men nope har prøvet at skifte tændspole og de 2 andre dimser med stik på ved siden af batteriet men neeej hvad gør jeg
mvh T

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-05-11 07:17

Sender den til mekaniker

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 08:47

Måler om der kommer strøm til spolen og laver søgning tilbage til??

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 08:48

Har du set sikringerne efter

Kommentar
Fra : toms2005

Dato : 26-05-11 11:53

haha ja mekanikker kan det være det bliver til meen hvad man ikke gør for godt naboskab sikring chekket må få en til at måle hvis der nu ikke lige kommer de gyldne "korn" her

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-05-11 12:07

det er næsten altid stelforbindelsen det er galt med på pgo. sæt en ekstra stelforbindelse direkte fra batteriet og på stel.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 20 point
Dato : 26-05-11 14:34

Check diverse stik for dårlig forbindelse. Det kan være der bare er noget som sidder løst.
Brug et multimeter til at undersøge om der er forbindelse.

Prøv også at lave en ekstra ledning fra batteriets minus (-) til motorblokken. Du kan bare skrue ledningen fast under en skrue på motorblokken og se om der gør nogen forskel.

Under svinghjulet sidder en spole som laver strøm til CDI boksen. Måske er stikket løst eller spolen er brændt over.

Der sidder også en pickup ved svinghjulet som du kan undersøge og måle og checke sidder rigtigt.

Ellers skriv noget mere om hvad du har prøvet og hvad der virker og ikke virker.
Og prøv og find ud af hvad det er du har skriftet istedet for at skrive dimser.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-05-11 18:15

Du er helt sikker på at det er strøm det er galt med?.
Jeg ville kikke på om den får nok benzin, kik på karburatoren og sæt et nyt tændrør i og som sagt kik på sikringerne og stelforbindelsen.
alan57

Kommentar
Fra : toms2005

Dato : 27-05-11 13:30

så har jeg målt det jeg nu kunne der kommer ikke strøm til tændspole ,det relæ med 4 ben i kommer der umidelbart strøm til men mener ikke der kommer til det relæ med 5 ben i nu er jeg ikke så skarp i det måle halløj ,jeg har prøvet at sætte ledning fra minus til stel men nooo

Godkendelse af svar
Fra : toms2005

Dato : 28-05-11 06:37

Tak for svaret scootergrisen.så har jeg målt det jeg nu kunne der kommer ikke strøm til tændspole ,det relæ med 4 ben i kommer der umidelbart strøm til men mener ikke der kommer til det relæ med 5 ben i nu er jeg ikke så skarp i det måle halløj ,jeg har prøvet at sætte ledning fra minus til stel men nooo

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-05-11 10:20

Der kommer kom strøm til tændspolen når tændrøret skal give gnist.
Det vil sige der er ikke strøm at måle hele tiden.
Istedet kan du hvis du vil checke tændspolen.... tage den af og måle hvor mange Ohm der er i spolerne.
Du kan se hvordan du gør her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_fejlfinding.php#tendspole__tendrorskabel_og_tendrorshette

Starterrelæet bruges til startermotoren og har ikke noget med om der er gnist på tændrøret at gøre eller ej.

Prøv også og lav en ledning fra batteri - (minus) til stel ligesom der var en anden som skrev.
Altså så du både har fra batteri - (minus) til motorblok og til stel.

Prøv og fortæl mere om hvad der virker og ikke virker måske det kan hjælpe med at finde fejlen.
Prøv og check lys der virker og el start osv.

Kommentar
Fra : timmiraaby

Dato : 05-08-11 14:57

prøv at rense eller eventuelt skifte tændrøret