/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Ansøgningsskema - Hvordan det?
Fra : martinussen
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 18-05-03 17:31

Hej - Jeg skal lige have lavet en online ansøgningsblankket. Hvordan gør man det?

Jeg skal have disse felter inkluderet:

Dato:
Navn   Alder   Gift/ugift
Adr.   tlf.   Børn
By   mob.
Kørekort: Ja / nej
Skole uddannelse:
Erhvervs uddannelse:
Kursus('er):
Erfaring med, maskintyper
Tidligere arbejdspladser?
Hvorfor søger du dette job?
Hvorfor skulle vi vælge dig til dette job?
Løn:
Hobby/fritid:
andet

Hvordan gør jeg nemmest det?

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-03 18:01

Hej

Jeg regner med at den skal ligge på en web-side, når du skriver on-line.

Har den webserver du anvender ASP eller PHP installeret.

Skal dataene opsamles via MAIL eller gemmes i en database?

Ud fra de data du har angivet, tror jeg nu mest på mail løsningen ???

Hvis du har PHP, så kan du anvende anvende Phorm3 ( http://www.phorm.com/phorm.php3 ) til at sende formularen til en e-mail adresse. Phorm3 er rimelig simpel at sætte op. Men kan gøres uhyre avanceret hvis det skal være.
Den er freeware - i en skrabet udgave. Ved registrering "åbnes" der for de meget avancerede muligheder.

Du kan evt. se Phorm3 i aktion her: http://www.barnetsret.dk/ - vælg menupunktet "Kontakt (-formular)"

Det du ser er en simpel formular. Med 2 "dropdown bokse" som gør at brugeren h.h.v. kan vælge hvem der skal modtage, og hvilket emne der er tale om.

Formularen behandles af Phorm3 - ligesom der med denne hjælp tjekkes for korrekt udfyldning og korrekt e-mail adresse (syntaks - ikke eksistensen).

Men den kan selvfølgelig bruges uden disse funktioner, hvor du blot i en konfigurationsfil angiver hvilken konto den udfyldte formular skal sendes til (e-mail) og hvilket emne der skal angives (praktisk for opsamling af data, da man jo så kan filtrere efter dette emne i sit mail program)

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du får brug for hjælp til den simple opsætning... web-help@e-posten.dk

Jeg regner med du selv kan lave en formular, ellers kan vi nok også finde ud af noget der.

Du skal måske overveje om nogle af felterne enten skal deles i flere, eller der skal være mulighed for at give "multi-svar".
Eksempelvis Skoleuddannelse. Der kan jo godt være nogle der er f.eks. mat/fys student men også har en handelsgymnasiel udd. (kender én af slagsen). Eller er det kun "højeste" udd. der tæller?

Fordelen ved at anvende PHP / Phorm3 er at den selv tjekker for hvilken "post-afsender" der er installeret på serveren (for at sige det på den nemme måde) og at du derfor ikek skal vide en masse teknisk.

I formularen skal man blot skrive at man ved "tryk på send" skal sende formularen til Phorm. Phorm kan endda vise en bekræftelses side på at beskeden er sendt.

mvh

BenKvist

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-05-03 15:37

Det er sgu pisse grimt.. Men du få pointene alligevel.. Jeg har lavet det på en anden måde.. Så jeg må jo nok hellere få dette lukket..

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 31-05-03 15:38

Tak for svaret benkvist. Det er sgu pisse grimt.. Men du få pointene alligevel.. Jeg har lavet det på en anden måde.. Så jeg må jo nok hellere få dette lukket..

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 01-06-03 13:12

Tja... at det er pisse grimt må jo være dit eget problem... det er jo dig der har designet det.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 01-06-03 13:48

Jeg har sgu ikke lavet det fra redBarnet siden med Phorm.. Det er det der er grimt.. Smag og behag..!

Det var et godt forslag.. Men det jeg har lavet via nogle formulaer.. ser sgu fint amatør agtigt ud..