/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Le Tour De France [ Top 10 ] 2011...
Fra : Cimbombom
Vist : 614 gange
15 point
Dato : 25-05-11 12:10

god formiddag.
hvordan tror i dette års top 10 bliver i touren ??

mit bud :

1. Alberto Contador.
2. Samuel Sanches.
3. Schleck Brødrene.
4. Cadel Evans.
5. Schleck Brødrene.
6. Roman Kreuziger.
7. Carlos Sastre.
8. Deniz Menchov.
9. Nibali.
10. Chris Anker Sørensen. eller Jakob Fuglsang.

jeg giver en kasse jolly cola hvis der er nogen som gætter rigtigt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 12:25

Et par ændringer ville jeg foreslå

Sastre i top 10.. Den tror jeg ikke på, ligesom jeg heller ikke kan se at hverken Chris Anker eller Fuglsang kan køre med om de pladser.

Chris Anker skal ofre alt for sin kaptajn og vil sandsynligvis ikke være sidste skud i bøssen, derfor er det tænkeligt at han sættes af feltet noget før finalen, og der må påregnes et vist tidstab.

Fuglsang er bare ikke dygtig nok til at komme så langt.

Liquigas kører antageligt for Basso, så mon ikke Nibali bliver holdt lidt tilbage.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-05-11 13:00

Sastre har vundet touren før, så tror en rytter der kan vinde kan nok også kører i top10 hvis han finder den gode form frem.

Ved godt at Fuglsang nogle dage kan have lidt små problemer med at køre op af stigningerne. Men han henter jo tid på de andre når der skal køres enkeltstart. så går det nok lige op.

tror ikke rigtigt på Basso, han har ikke kørt Tour de France i mange år pga. doping skandalen. Det er meget svært at lave comeback ved Tour France når man har været fraværende i så lang tid.

husk Armstrong eksemplet. Han styrtede og punkterede jo flere gange på en tour efter sit comeback end han gjortede i de 7 sæson han vandt touren i træk.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 15 point
Dato : 25-05-11 13:12

Sastre vandt touren da han havde et hold til at hjælpe ham bl.a. begge Schleck brødrene, siden han forlod holdet har han ikke haft et nævneværdigt resultat, og selvom han kører godt opad så kan man ikke vinde Touren uden et stærkt hold, han har i øvrigt også meldt ud at han satser på Vueltaen.

Basso vandt Giroen sidste år og satser i år 100% på Touren, så helt væk er han jo ikke.

Der er kun en enkeltstart i år (og en holdtidskørsel) enkeltstarten ligger på den næstsidste dag, og jeg tror ærlig talt ikke at Fuglsang har kræfter i behold, især ikke hvis de har skulle forsvare en topplacering til Andy, og hvis Contador ikke kommer til start kan det endda være at de skal forsvare en førertrøje, og så er Fuglsang flad når de kommer til enkeltstarten. Holdtidskørslen ligger på 2. etape, så det forspring han evt får der kan ikke bruges til meget

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 20:12

Det største problem er nok at gætte hvem der bliver udelukket pga. doping, dvs. hvem der er i stand til at skjule deres dopingmisbrug.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 22:36

BertelBrander

Det du siger er altså, at dem der kan skjule det, er dem der bliver udelukket?

Som cykelrytter taler man iøvrigt ikke om dopingmisbrug, men om brug af doping, misbrug bliver det først i det øjeblik hvor resultaterne udebliver trods doping.

Iøvrigt er det sjældent et problem at gætte hvem der bliver udelukket, det kan jeg afsløre for dig allerede nu, det bliver de ryttere der ikke har styr på deres whereabouts, eller afleverer en positiv prøve.. Se, der er er ikke meget gætteri, det er faktisk en eksakt videnskab.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 22:40

Jeg mener at alle dem der stiller op i touren er dopede, du kan så vælge at kalde det misbrug eller brug, det ændrer ikke ved at de bliver smidt på porten, hvis de bliver opdaget.

Nogen bliver fanget, dels på grund af sjusk dels ud fra hvem der tilfældigvis bliver testet hvornår. Problemet er at sætte navne på dem der tilfældigvis er så sjuskede at de bliver udelukket.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 22:48

Det er jo så din mening, at alle der stiller op er dopede, men det må du jo så bare bevise eller holde for dig selv

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 22:54

Du kan jo forsøge at bevise at der er én eneste af dem der har stillet op til Touren i de sidste 25 år der ikke har været dopet. Jeg tvivler på at det er muligt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 22:56

Det er faktisk heller ikke nødvendigt.

Der er stadig almindeligt gældende retsprincipper om at man er uskyldig til det modsatte er bevist, så byrden ligger hos dig lille ven.

Endvidere er det jo umuligt at bevise en hændelse der ikke har fundet sted, så hvilken form for bevis ville du fordre for at en rytter IKKE er dopet?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 23:12

Sagen er jo at cykelholdene, dem der arrangerer touren og UCI alle er interesserede i at tjene penge. Derfor dækker de over hinanden, alle ved at alle bruger doping, og ingen ønsker for alvor at gøre noget ved det. Så jeg kan naturligvis ikke bevise at de alle bruger doping, for jeg har ikke adgang til blodprøver osv.

For år tilbage var det EPO, man havde skudsikre metoder til at afsløre EPO, men de var ikke godkendte, ganske enkelt fordi man så ville kunne afsløre at alle brugte EPO. I stedet målte man rytternes hæmatokritværdi, og tillod alt under 50, selv om man godt vidste at det var en urealistisk høj værdi, og at den eneste måde hvorpå man kunne komme i nærheden af den værdi var ved at bruge EPO.

Hvis "cykelsporten" ønskede at stoppe doping, kunne de gøre det i morgen, men i stedet render man rundt og dækker hinanden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 23:20

Tag dig nu sammen.

INGEN sport gør så meget for at komme doping til livs som cykelsporten, men du er måske en af dem der naivt antager, at ingen andre sportsgrene er rørt af dopingproblematikken?

Med hensyn til EPO test, så er det ved flere uafhængige undersøgelser, også udført at danske forskere, blevet konstateret gang på gang, at testmetoderne ikek er pålidelige, og derfor har man været nødt til at sætte en grænse for den tilladte hæmatokritværdi, som i øvrigt ikke er urealistisk høj for ryttere der har lavet højdetræning.

Hvis du virkelig har en løsning der kan implementeres "overnight så er jeg sikker på at du kan sælge den til UCI eller WADA for en sags skyld, men dem mener du vel også er i lommen på storkapitalen?

Det eneste du med dine indlæg "beviser" er at du har forbavsende ringe kendskab til idræt generelt og cykelsport i særdeleshed. Og inden vi kommer til en "pissekonkurrence" så tag mit ord for, at jeg har været involveret i den sport i en menneskealder, jeg er udmærket klar over at der er masser af doping, at det er et massivt problem, og at vi ikke har set alt endnu, men du kan tro at ingen i dag dækker over nogen og at alle, andre end dem der stadig snyder, gør alt hvad der kan gøres for at komme det til livs.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 23:35

Citat
INGEN sport gør så meget for at komme doping til livs som cykelsporten

Som jeg skrev, hvis cykelsporten ville stoppe doping, gjorde de det i morgen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 23:37

Du mangler bare at argumentere for din påstand

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-05-11 23:37

Det jeg mente var: Hvis cykelsporten ville stoppe doping, kunne de gøre det i morgen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-11 23:45

Men jeg spørger igen: Hvordan?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-11 00:38

Tror du at Bjarne Riis er uvidende om at hans ryttere tager doping? Tror du at alle cykelrytterne holder det hemmeligt for alle de andre at de tager doping? Tror du at hver enkelt cykelrytter selv skaffer doping, selv sprøjter sig, selv finder på det?
Naturligvis ikke, alle ved at alle gør det, alle snakker om det og hjælper hinanden, og alle hjælper med at skjule det for myndighederne.

Men når en rytter bliver taget med fingrene i klejnekassen, påstår han at han var alene om det, at ingen andre vidste det og at han ikke ved at andre også bruger doping.

Men alle disse "enkeltstående" tilfælde begynder at ligne et system, troværdigheden er væk, spørgsmålet er bare hvor længe det varer inden cykelsporten er nødt til at gøre noget ved det, i stedet for at bruge al deres energi på at lade som ingenting.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-11 06:49

Du gentager dine påstande og de er stadig ikke korrekte. De giver heller ikke noget bud på hvordan problemet kan løses, som du siger det kan, fra dag til dag

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-11 19:08

Kortoververnden, du gør og siger præcist som resten af cykelsporten, påstår at:
1: ingen kan bevise noget
2: ingen ved noget
3: ingen kan gøre noget
4: det er nok ikke så slemt

Og alle forstætter med at dope sig som før, mens cykelsporten bliver mere og mere utroværdig, i takt med at den ene efter den anden bliver fanget med fingrene i klejnekassen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-11 19:28

BertelBrander.

1. Der er masser af ryttere der går i fælden, og altså er deres doping bevist
2. Der bliver ikke talt så meget indbyrdes om doing som du tror (dette er noget jeg VED)
3. Der bliver gjort noget.
4. Det er mindst lige så slemt i cykelsporten som i mange andre sportsgrene.

Og du er STADIG ikke i nærheden af at forklare hvordan du mener at problemet kan løses så hurtigt som du siger

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-11 19:38

Hvis cykelholdejerne ville, kunne de bare stikke hovederne sammen og blive enige om at de ville stoppe doping, men det vil de ikke. De ved alle sammen at det foregår, hvis de ville kunne de standse det, men det vil de ikke.

Du skriver at der bliver gjort noget, men man har "gjort noget" i 20 år, uden det har ændret ved at alle professionelle cykelryttere er dopede.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-11 19:53

BertelBrander

Du beviser med dine påstande, at du absolut intet ved om cykelsport, og derfor er denne diskussion uden mening at fortsætte.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-05-11 19:55

Kortoververden, fortsæt du bare med at stikke hovedet i busken og lade som ingenting, mens cykelsporten bliver kørt i sænk.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-11 19:58

Jeg stikke ikke hovedet i busken, jeg ved godt at der foregår en masse, det foregår bare ikke på det plan du forestiller dig, rytterne arbejder temmelig autonomt, de arbejder selv med læger og trænere, og mødes kun som hold i forbindelse med løb og enkelte træningssamlinger i løbet af året, selve holdledelsen har sjældent den store kontakt med rytterne.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 26-05-11 21:37

det er ærgerligt at nogle få ryttere giver cykkelsporten et dårligt ry ved at blive testet doping positive

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-05-11 21:49

De giver ikke sporten et dårligt ry ved at teste positive men ved at dope sig

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 26-05-11 21:57

Jeg har ikke noget imod at de bruger doping, så længe det ikke er sundhedsskadeligt, og så længe de ikke bliver taget af doping kontrollen.

Fordi det skader hele cykkelsporten. ved også at store ryttere som Contador, Michael kylling Rasmussen, Iban Basso, Floyd Landis osv... og mange andre bruger doping.

Det bliver de jo nød til når alle andre gør det, ellers kan de ikke konkurrere med dem.........

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-05-11 07:14

Først og fremmest så ER doping sundhedsskadeligt, og forkert på så mange måder.

At de bliver nødt til det fordi de andre gør det, er præcis den holdning der har været med til at ødelægge det i mange år, det er en meget naiv holdning, og svarer til at gå over for rødt fordi, det gør det andre.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 27-05-11 12:46

Tak for svaret Kortoververden.