/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbning af websider
Fra : Dieter
Vist : 577 gange
200 point
Dato : 25-05-11 12:09

Hvorfor åbner alle de websider, jeg klikker på IKKE i fuld skærm ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-05-11 12:15

Fordi din browser sikkert ikke er sat til at skulle åbne i fuld skærm (maksimeret)

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 12:17

Tak,
og hvordan ændrer jeg det ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-05-11 12:33

Du skal finde internet explorer i programlisten, højre klikke på den og vælge egenskaber og så skal du hvor der står normalt vindue vælge maksimeret.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 12:49

Sorry,
men jeg kan ikke finde hvor der står:

"normalt vindue" og dermed heller ikkke hvor jeg skal "vælge maksimeret"

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-11 12:59

Det er jo ikke til at råde dig, når du ikke fortæller hvilken browswer og hvilken udgave du bruger.
Der er så mange forskellige, som skal indstilles på hver sin måde.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 13:08

Det må du undskylde,
men jeg er ret uerfaren og efterhånden 72. Hvor finder jeg oplysningerne om hvilken udgave af Interne Explorer jeg har .

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 13:13

OBS: skal til at spise, så svarer ikke med det samme

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-05-11 13:28

Du kan trykke på knappen F11, så springer siden op i fuld størrelse.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 13:51

Ja, det har jeg for lidt siden læst mig til.
Men jeg vil jo gerne have en permanent løsning.
Vær nu flink og vær lidt overbærende med så en gammel knag dom mig :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-11 14:18

du klikker på hjælp, så er der et underpunkt om internet explorer, klik der og versionsnummert vises.

Hjæp har de fleste i næstøverste menulinie.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-05-11 14:23

Jeg har Internet Explorer Vers. 8

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-05-11 16:45

Prøv Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip
pak ud og kør det...

Sådan gør du:
Luk alle IE vinduer.

Start Pagefixer, sæt hak i "Advanced settings" tryk på "Fill Work Area"
tryk Apply og OK
Nu skulle vinduer gerne åbne i maks.

Lidt info om Pagefixer:
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-11 17:17

Du har sikkert en genvej til Internet Explorer på skrivebordet, højre klik på genvejen og klik på Egenskaber og så får du et vindue som ser sådan ud på en XP computer og lidt anderledes på nyere Windows: http://peecee.dk/upload/view/308770/full der er en rød streg under linjen du skal se efter og ovre i højre side klikker du på pilen for at få mulighed for at ændre Normal til Maksimeret, slut af med at klikke på Ancend og på OK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-05-11 19:19

Det hjælper kun på det første vindue, at ændre genvejen til maksimeret,
hvis du efterfølgende klikker på et link og åbner en ny side, åbner den nogle gange i mindre str.

Så brug Pagefixer, det virker, og når vindues str. så driller igen, så kører man Pagefixer en gang til!

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-11 21:44

Åben din browser og
http://www.gratisimage.dk/image-DBEF_4DDD6002.jpg
Før musen op i øverste hjørne og TRÆK vinduet
luk og åben browseren, og det skulle gerne være for evigt
http://www.gratisimage.dk/image-06DF_4DDD6002.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-11 21:47

Det samme gælder også andre vinduer du åbner lokalt på din komputer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-11 22:01

NB: det er nemmest at trække vinduet ned til venstre og så trække vinduet op til højre
Du kan flytte vinduet ved at holde museknappen nede,- i den øverste linie i browseren

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-05-11 09:11

Tak for svaret nomore. Nu virker det som det skal.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-05-11 10:01

Ja, det var jo ikke så svært...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-05-11 16:42

Citat
Tak for svaret nomore. Nu virker det som det skal.

Ja men ik' ret længe!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 27-05-11 09:33

Citat
Ja men ik' ret længe!

>>>Vrøvl<<<
Og hvorfor skulle det ikke gøre det?

Hvis ikke du selv ændrer på noget, så holder det.
Jeg og sikker mange andre har samme problem efter en ny install,
eller senere, med minimerede vinduer.
Og så gør man som jeg skrev og INTET andet, mit har holdt i 5 år __SÅ.

At skulle installere programmer/ fix, bare for at maksimere en browser
er sg_ da at skyde spurve med ATOM-VÅBEN
og det ved du udmærket godt.
Du har selv skrevet i andre indlæg at sådan skal man gøre...

>>>>>Men der er jo altid mennesker der skal brokke sig<<<<<

Istedet for at være glad over at det virker, hos spørger og mig
(ikke nødvendigvis være glad på mine vegne)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-11 13:11

brokke brokke brokke

Ik' for at brokke mig, men der mange sider der har popup i andre størrelser,
de kan lave kage i det, og så er der ged i den igen!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-05-11 06:18

Citat
Hvorfor åbner alle de websider, jeg klikker på IKKE i fuld skærm
??
Øhh? popup
Nå, men sikkert bare mig der ikke kan læse.

Og nærlæs lige jeg er ret uerfaren og efterhånden 72.
tvivler stærkt på at vedkommende åbner sit net for at komme ind på XXX
sider der muligvis popper op som en ægte POPUP = under/ over eller hvad de kaldes.
Men bare har et problem med sin DAGLIGE BROWSER, der altid starter i det SMÅ...
og ikke kan hokde sig åben i fuld skærm = HELE TIDEN.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-05-11 06:19

Og stavefejl er sikkert også forbudt, men de er sg_ gratis

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-05-11 06:34

Og du snakker om brok, du bestiller squ da ik andet end at brokke

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-05-11 07:16

Citat
Og du snakker om brok, du bestiller squ da ik andet end at brokke

så smid for fa___ da et citat (fra dette spørgsmål) hvor der står noget om POPUP

Citat
Ik' for at brokke mig, men der mange sider der har popup i andre størrelser,
de kan lave kage i det, og så er der ged i den igen!

Og hvem spurgte om DET
Det er sg_ da NOGET i selv finder på.....

Smutter_ det giver mere sans, at drikke sig fuld end snakke
om noget der ikke kommer spørgsmålet ved___NU IGEN
Men alle har jo ret til at smide en kommentar selv REFI + andre
OM det kan bruges, HVAD RAGER det mig, i dette tilfælde kunne det ? ÅBENTBART.