/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
koble to bærbare sammen
Fra : kondivand
Vist : 992 gange
50 point
Dato : 24-05-11 20:28

Jeg har to bærbare computere, og nogle gange vil jeg gerne gemme eller hente fra den anden bærbare selvom jeg ikke fysisk sidder foran den anden bærbare.

Hvordan løser man det - logger man sig ind på den anden bærbare via Internettet, og i givet fald hvordan ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-05-11 20:44

brug programmet
Teamviewer
hentes gratis på nettet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-11 21:16

Som skrevet så kan du bruge team viewer host, men der kræver at den bærbar du vil have fat i skal være tændt hele tiden. Men eller kan du jo altid bruge dropbox eller ligende.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-05-11 22:30

Det kræver jo bare at begge maskiner er tændt og online.

En anden løsning er at forbinde en NAS (Netværksharddisk) til din router, og gemme dine ting på den, så kan du få adgang til dine oplysninger fra alle maskiner uanset hvor du befinder dig.

(med den rigtige opsætning)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-11 10:21

Du kan bruge funktionen deling

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-11 11:06

Du skal ikke bruge internet til det . Det kunne lade sig gøre, men er ret omstændeligt.

Det nemmeste er at have dem forbundet dem med lokalnet ( LAN) til samme side af en router.

Routeren klarer det med atdele adresser ud så de begge kan komme på lokalnettet.
Derefter skal du bare indstille diske eller foldere til deling. og logge computerne på.
Fremgangsmåden afhænger lidt af hvilket operativsystem dyu har. Det har du ikke afsløret, så du må selv læse i manualen hvordan.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-05-11 11:48

Citat
Du skal ikke bruge internet til det . Det kunne lade sig gøre, men er ret omstændeligt.

Sludder, det tage under 5 min. og oprette sig som bruge på fx. dropbox og den kan tilgåes alle steder. Jeg vil nu også helst bruge en filserver og åbne et par porte så man også kan fange den fra nettet. Den med at bruge delefunktionen, er jeg ikke tilhænger af, det kræver nemlig at begge computere er tændt hele tiden, det er en filserver selvfølgelig også, men der foretrækker jeg så at der er en filserver der er tændt hele tiden.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-05-11 04:50

Det nemmeste er at bruge et krydset netværkskabel, der sættes i netværkskortet på de 2 PC'er!

http://www.av-cables.dk/netvaerkskabel/computer_kabel/cat5e_ftp_krydset_203_da/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 12:05

Citat
Det nemmeste er at bruge et krydset netværkskabel, der sættes i netværkskortet på de 2 PC'er!

Stadig en dum løsning der kræver at begge computere er tændt hvis man skal have filer fra den computer man ikke sidder ved.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-11 19:02

Jeg agter at skaffe en NAS server, koster ikke en formue.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-05-11 19:17

God ide.

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 25 point
Dato : 28-05-11 00:05

du kan også bruge dropbox (gogle det) der er begrænsning på 1 gb max men hvis du sider og bare skal bruge den til at overføre dokumenter så er der riglig med plads

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-06-11 11:07

Tak for svaret tronddk.