/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvilket videokamera skal jeg købe?
Fra : anetteogjesper
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 23-05-11 20:11

Hej
Jeg leder efter et godt lille digitalt videokamera, men er lidt lost i junglen og ville høre om der var nogen, der kunne hjælpe mig med at finde det rette.

Det er kun til hobby brug, men skal have en ordenlig billed og især lydkvalitet, da der ikke findes noget værre end at have optaget noget, man ikke kan høre. Det skal helst være med litium batteri og skal have en ordenlig harddisk og skal kunne tage minimum 32 GB eksternt i kort. Det skal være brugervenligt! Det må ikke veje for meget.

Håber der er nogen der kan hjælpe?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-05-11 20:40
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 23-05-11 21:55

Jeg ville gå efter et Canon, har selv haft Canon i mange år og det laver nogle gode billeder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-05-11 21:57

Hvis det skal være med harddisk, har du da ikke brug for et stort kort.

Hvis der er begge dele er kortet kun til stillbilleder, som almindeligt fotoapparat.
Men ALLE videokameraer er dårlige fotoapparater ( og omvendt).

Til sidsat ert godt råd : Interesser dig ikke for enormt zoom forhold. Det kan alligevel ikke bruges til noget fornuftigt.
Derimod er indbygget billedstabilisering vigtigt. hvis du ikke vil rende rundt med et stort stativ.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-11 09:34

Måske skal du slet ikke købe et video camera?

De nyeste foto cameraer er hurtige nok til også at optage video,
og så har du jo begge muligheder i et apparat...

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-05-11 15:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål