/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Konvertit. Mac er jo fucking fedt
Fra : kartoffel88
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 23-05-11 16:18

Min bærbare var ved at dø, så jeg besluttede efter lange overvejelser om jeg skulle prøve Mac.
Det blev til en Macbook Air 11,6".

Det er næsten for godt til at være sandt. Ingen problemer og ingen mærkelige beskeder og ingen larm eller nævneværdig varmeudledning.
Som gammel PC mand sidder jeg hele tiden og forventer at der skal være en eller anden lille detalje der driller mig, men det sker ikke.
Det tog mig iøvrigt kun 3-4 dage at vænne mig til det meget intuitive operativsystem som de bruger.

Men lige pludselig har jeg meget mere tid til at surfe på nettet og lave praktiske ting, i stedet for at opdatere alle mulige ting og læse alle mulige beskeder osv.
Ja jeg har altid sagt at jeg syntes at Windows da kørte udemærket og at det blot var folk der ikke var IT kyndige der brokkede sig over det. Men når man sidder med en bærbar der er overrakskende godt skruet sammen og 100% stabil, så tænker jeg lige pludselig tilbage og opdager hvor meget lort der følger med Windows.

Jeg er helt klart også til LInux og kan godt se at Windows 7 er noget af det bedste Windows har lavet indtil videre. Det kan da også være at jeg kommer tilbage til windows, hvis de laver en Windows 8 der er abstrakt fantakstisk.

Men indtil videre kan jeg KUN anbefale at gå efter en Mac hvis du skal udskifte din gamle maskine.

Så efter et helt liv med Windows, så må jeg sige at jeg blev meget meget positivt overrasket over hvor fedt det er.

Tja det er jo ikke rigtigt et spørgsmål, men jeg måtte lige dele min begejstring. Jeg troede aldrig at jeg skulle blive MacMand. Jeg ventede pænt på at Google Chrome OS kom på markedet og har prøvet adskillige linux distroer osv.
Men indtil videre er Mac langt langt langt det bedste jeg har haft.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-11 16:25

- og?

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 23-05-11 16:26

Jeg har nu i snart 3 år haft Mac, og skifter aldrig tilbage til Windows, netop forbi man slipper for at instalere opdateringer hele tiden, med Mac kommer alle opdateringer ca samlet, selv div programmer lægger deres opdateringer på samme tid, også slipper vi for en stor del virus

Intet bliver installeret uden jeg giver tilladelse til det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-05-11 17:04

Min ene søn er lige gået over til Mac, og efter at have haft problemer med nogle programmer, kører den nu som en drøm. Sådan en vil jeg have når det bliver aktuelt.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-05-11 17:54

TYillykke et kartoffel er blevet klogere og gået over til MAC.
Alle de problemer du har haft tifligere er væk.
Tillykke og velkommen i klubben.

hawaii7

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 23-05-11 18:11

Ja og velkommen i klubben

Har efterfølgende købt iPhone3S og er vildt glad for at kunne ha en opdateret kalende på både telefon og computer

Så nu venter jeg bare på en iPhone5 kommer forhåbenligt snart, skifter ikke tilbage til Nokia som jeg havde før

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 18:26

MAC - aldig i livet.........................................så skulle jeg jo selv købe alle de øller som naboerne giver for at rette lidt på deres PC.
Miundelig - næ men jeg har bare ikke råd.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-05-11 19:38

Citat
Det er næsten for godt til at være sandt. Ingen problemer og ingen mærkelige beskeder

tillykke,.. du er vel nok en heldig kartoffel,..

det lyder omtrent som en helt ny PC,...
mener,.. der er vel en grund til at prisen er 4 - 5 gange højere, ?

nå,.. spøg til side,.. dejligt at høre om nogen der er tilfreds,
måske værd at overveje,..

hvis jeg havde penge nok, ville jeg helt klart også købe det bedste af alt,...
hus,. bil,. MAC computer,. rejser,. osv... ingen tvivl om det,
det er vel et spørgsmål om prioritering,

et lille spørgsmål,.. er det generelt for MAC,.. ?
altså kører den også problemfrit om 5 mdr./ 5 år. ?
og hvor meget er merudgiften til programmer,.. hvis der er nogen merudgift,.. ?

så skal en MAC vel aldrig formateres,.. ?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-11 19:54

Velkommen til et bedre liv, jeg har haft oplevelser meget lig dine, og efter at jeg har fået omvendt min hustru, fået Iphones til os begge, og lagt vores film og musik på en Time Capsule og med en Mac Mini som server, så er ALT blevet bedre

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 23-05-11 20:03

Citat
så skal en MAC vel aldrig formateres,.. ?

Næææ min har ikke været det og den bliver 3 år til november, har fået opdateret til Snow Leopard.

Man skal nok købe en Microsoft Office eller bruge en Open Office, sidst nævnte er gratis og kan bruges sammen med MO

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-11 20:14

Citat
det lyder omtrent som en helt ny PC,...
mener,.. der er vel en grund til at prisen er 4 - 5 gange højere, ?
Mac er for dem som vil have mærkevare ting, tøj, TV, computer og andre synlige ting og vil betale prisen for det, om så maden er vandgrød 5 gange om ugen
Linux er for os som gerne vil leve godt uden at prale, Linux Mint er meget nem at bruge, har samme fordele som Mac og ingen ulemper, det skulle lige være prisen man kan jo ikke prale af at have råd til noget som er gratis eller hvad

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-11 20:31

O.v.n

Tro du bare at det er sådan tingene er

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-05-11 21:25

også jeg siger velkommen i klubben - MAC er bare bedst

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 23-05-11 21:36

O.v.n.

Jeg går ikke op i mærkevare,

den sidste kjole jeg har købt kostede 10 kr og nej den er ikke brugt bare på tilbud

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-11 22:29

Ok mit indlæg er måske lidt provokerende jo jeg mener i går op i mærkevarer når i vælger en Mac i stedet for at købe en billig computer og lægge en Linux på, Mac brugere er måske ikke mærkevarefikserede men lidt religiøse er i:
http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid={44978800-BA1C-446F-9383-F9B5BB8F28F0}

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-11 23:06

Windows har ALTID været en dårlig kopi af Mac OS.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 24-05-11 23:33

Tak for svaret Kortoververden.