/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
VHS til PC?
Fra : findus10
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 23-05-11 14:39

Jeg står med en masse gamle familie videobånd som jeg godt ville have ind på min pc så jeg kunne redigere lidt på dem inden jeg kunne sortere dem og ligge dem på en ekstern hdd. Hvilket program kan jeg bruge til at indspille dem til min pc, hvilket kabel skal der til fra VHS'en til PC'en?

på forhånd tak

Findus10

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-11 14:50
Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-05-11 20:28

Bilka sælger en USB enhed til dette formål. De har solgt en ved navn AGK til ca. 300,- Den er dog ikke med i reklamerne i øjeblikket. Enheden er til phone-tilslutning, så måske skal du købe et overgangskabel ? Der følger software med, men om det dækker dit styresystem ved jeg ikke. Spørg ved køb!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-05-11 21:48

Det gøres ikke bare med et kabel.

Du skal have noget internt eller eksternt til pc , som kan digitalisere videosignalet.

Fra vhs bånd kommer der altid og kun analog video.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-05-11 22:34

Ja transor. Det er jo lige det jeg skriver ved navn AGK.
Selvfølgelig hvis videoafspilleren kun har skartudgang så skal der købes et kabel fra skart til phone.
Benytter selv denne enhed.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-05-11 22:42
Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-11 01:14

Dety er da heller ikke bare et kabel. Der står jo netop i annoncen at det er en vidiodigitizer.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 24-05-11 07:53

Ok transor, du får ret! Er du så glad?

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 24-05-11 11:00

Det sker rigtig godt ud, men nu tænker jeg om det ikke forringer kvaliteten lidt at du skal have endnu et kabel på?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-05-11 11:47

Du får da ikke optagelserne i bedre kvalitet end da du optog dem. Du mister lidt af kvaliteten ved enhver konvertering.

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 24-05-11 11:58

ja det ved jeg godt men jo flere samlingere man har jo dårligere bliver konverteringerne