/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
tælle kalorier
Fra : miss-tk
Vist : 1685 gange
100 point
Dato : 23-05-11 12:35

Hej,
Jeg vil gerne tælle kalorier, og bruger ligenu madital, til at tælle dem for mig..
(jeg kan ikke find ud af det eller )
Hvis jeg har et underskud på 300 kcal om dagen, vil det så hjælpe, eller skal jeg ned på mere.
Er der en måde at regne kcal om til vægt?

Jeg ved at lidt har sin ret, men vil gerne tabe mig mere en 100g om ugen.

Hilsen Miss-tk

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-11 12:52
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 13:07

Citat
men vil gerne tabe mig mere en 100g om ugen.

Såkaldte lyn kure virker aldrig, du er oppe i vægt efter et par måneder alligevel.
De små tab, er dem der holder, så spis 1 bid mindre pr måltid, det holder i længeden.

Accepteret svar
Fra : kartoffel88

Modtaget 110 point
Dato : 23-05-11 13:19

300 kcal er fint i underskud.
Hvis du overdriver, så går din krop amok, og så falder du i med begge ben og glemmer alt om at tabe dig. Så hellere gøre det i en fornuftig fart. Jeg har tabt 16 kg på et års tid og det var netop 3-400 kcal under hvad jeg skulle have.
Men lad være med at tælle alt for præcist, for det gider du ikke i længden alligevel. Bare æd 3 små måltider om dagen. Man ved alligevel intuitivt hvor mange kcal der ca er i maden.

Kommentar
Fra : Mimsine

Dato : 23-05-11 14:01

1 kg fedt er ca. det samme som 9000 kalorier (1 gram = 9 kalorier)

Sådan er det i hvert fald når man indtager dem, så mon ikke der er noget om snakken den anden vej også? Som tommelfinger regel har jeg i hvert fald altid hørt, at for at tabe et kilo om ugen, skulle man have et dagligt energiunderskud på ca. 1000 kalorier, og det ligger jo ikke så langt fra min teori.

Med 300 kcal. i underskud er det altså ikke et lynhurtigt vægttab du skal forvente dig, men til gengæld nok et langt mere stabilt et af slagsen - og hvis man ikke har tralvt med at tabe sig, så er det absolut langt det bedste.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 23-05-11 14:25

Jeg har slet ikke tænkt, at det skal være en lyn kur.
Effektiv er det vigtigste, også på længere sigt.
Tænker at 1000 kalorier er meget i energi underskud.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 19:04

Lad være med at tælle kalorier, spis en bid mindre.
Man render træt i at tælle, men hvis du vil så er dette måske noget
http://www.kosttabelforlaget.dk/shop/winfood-4-0-172p.html

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 26-05-11 20:26

Tak for svaret kartoffel88.

Kommentar
Fra : mandersen8

Dato : 01-11-11 13:15

Du skal prøve at tjekke følgende link ud. Der er en HEL masse forskellige beregningsværktøjer til at beregne alt fra dit daglige kalorieindtab til BMI og hvor langt du skal løbe for at forbrænde så og så meget. Virkelig nyttigt synes jeg i hvert fald:
http://www.slankepiller.eu/bmi-beregner-m-m/

Kommentar
Fra : alluPigen

Dato : 20-01-12 23:17

Jeg er selv lige nu på slankekur, tabte mig over 1 år 22 kg, men har desværre taget 8 kg på igen, jeg spiser nu meget små portioner og ind imellem hvis jeg føler mig sulten spisre jeg en gulerod eller etstk. frugt, har nu på 17 dage tabt 2½ kg, så det går stille nedad.

Kommentar
Fra : Victoriawild

Dato : 08-10-12 09:43

hej søde.

jeg har været lidt i samme situation.

kontakt ham her på www.mikawilliam.dk

han kan kun anbefalles og koster ikke meget.