/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Det perfekte kattegrus...
Fra : Katjavalentina
Vist : 1145 gange
100 point
Dato : 23-05-11 12:32

Hej allesammen,

Jeg er en 25 årig studerende som har 2 inde katte på ca. 1 år. Jeg har brugt træpiller (dem fra føtex og super best) i rigtig lang tid, men selvom jeg syntes at det er et godt og økonomisk kattegrus, så sviner
det jo a h til i lejligheden. Jeg har så siden prøvet at skifte det med det fin kornet klumpegrus, men det efterlader hvide plamager (da kattebakkerne står på badeværelset) fordi kitterne tit får våde poter efter vi har været i bad.
Jeg syntes at det kan være en jungle og begive sig efter det perfekte kattegrus, som både er rart og miljøvenligt for katten, men som også er økonomisk og ikke sviner så meget.

Er der nogen af jer som kan anbefale mig det perfekte grus - efter jeres mening?

tak :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 13:11

Citat
kattebakkerne står på badeværelset) fordi kitterne tit får våde poter efter vi har været i bad.

Det tager ikke lang tid, at bruge håndklædet du lige har tørret dig selv med, og så tørre gulvet for vand med det.
Ellers læg et brændt kattene kan gå på, og køb en lukket kattebakke.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 13:12

Citat
Ellers læg et brændt kattene

Ellers læg et brædt/ bradt kattene

Kommentar
Fra : altmuligmand01

Dato : 23-05-11 14:31

Jeg har p.t. ikke katte, men da jeg havde brugte jeg et produkt der var fra Dansk Moler Industri.

Meget stor sugeevne minimum, lugtgener og svineri.

hilsen altmuligmand 01

Accepteret svar
Fra : tusneldada

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-11 14:52

Golden Grey er mit eller rettere sagt kattens mærke.
Når jeg køber stort ind = 10 sække á 14 kg, kan det købes for 85 kr sækken, og det bliver leveret ved døren.
MEGET drøjt i brug og INGEN lugt af kattepis

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 23-05-11 16:07

Så er der vel kun krystalkattegrus tilbage. Det sætter ingen hvide mærker og er godt absorberende.
Det hindrer dog ikke at der kan sætte sig noget i poterne som de kan slæbe med, men det er rent og nemt at rengøre, da det kun er små transperente krystaller:

http://shop.petworld.dk/products/krystaller--granulat.aspx?gclid=CLTmoZSj_qgCFYIG3godykSuUg

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 23-05-11 19:46

Efter at have prøvet forskelligt gennem årene, er jeg nået til at kattegrus af moler er det bedste, og
også billigt, fås i diverse supermarkeder feks. fakta, 10 kg til ca 13 kr.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 23-05-11 19:50

Hej.

Vi bruger Porta Pine.

Det er klumpende kattegrus lavet af fyrretræ. Det dufter af, ja, fyrretræ
Det eneste andet der er i, er kartoffelmel så det klumper, så det er miljøvenligt.

Det er det der sviner mindst af det vi har prøvet.

Kim

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 23-05-11 21:25

Kære du
spørg fra dyrenet doktor, eller ringer til en dyrelæge og spørg hvad de vil anbefælde.

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 23-05-11 21:55

Kære Katja
ring til dyrelægen og spørg hvad han siger eller skrivt til netdyregelægen

Godkendelse af svar
Fra : Katjavalentina

Dato : 23-05-11 22:31

Tak for svaret allesammen :) Jeg vil lige helt sikkert prøve dem i har anbefalet og forhåbentlige finde det perfekte grus :)