/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
God bærbar gamer pc
Fra : troldenesdhb
Vist : 1038 gange
100 point
Dato : 23-05-11 11:00

Nogle mener måske at gamerpc og bærbar ikke hænger sammen, men hvis man nu skal have en bærbar som er ok som gamer pc. hvad ville i så foreslå?

Jeg har kik på denne
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ENTK85GO500NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-05-11 11:07

og hvad er bedst

2,10 GHz AMD Phenom Quad-Core

vs

Intel Core i5 2,66 2kerner

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-05-11 12:39

Jeg vil kigge på grafikkortet også. Jeg har lige købt en bærbar hos elgiganten som spiller ganske fornuftigt. det var dengang de havde tilbud i marts måned. mener jeg gav 5.700. En acer.

Det var også en i5 processor. Det er rimeligt fedt at pc én ikke siger en dyt og ej heller bliver varm.

Min forrige pc´er var en packard bell. Den gik ofte pludselig ud i spil.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-05-11 12:43
Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-11 12:45
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-05-11 13:18

har lige fået at vide af konfimanden at det skal være 17 tommer........... beklager, men vil gerne stadig have råd og vejledning

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-11 19:13

Kig lige lidt på MSI's hjemmeside, de har en rigtig god gammer serie. Jeg vil mene du skal op på at ogre mellem 7000-10000 Kr. hvis du skal have noget der holder mere end 3 år. Helst en i7 processor minimum 8 GB RAM, minimum 1 GB dedikeret grafikkort, ikke noget med onboard, det holder ikke.

http://eu.msi.com/product/nb/#/?sk=Gaming%20Series

Jeg har stor tiltro til at MSI leverer varen, da de efter min mening er nogen af de bedste til at producere Bundkort, og bundkort er så absolut en af hovedbestanddelene i en Bærbar.
Min søn vil have hans lidt slappe bærbar og hans stationære sat om til en Bærbar der kan klare det mest også spil, så han har kig på MSI's modeller.
Jeg kan ikke lige finde priser på de helt voldsomme maskiner, men her er et link til en efter min mening rigtig god kraftig maskine.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4940612
MSI FX720 004NE, i5-2410M processor, 8 GB RAM, 1 GB deikeret grafikram, Nvidia Geforce GT520M grafikkort, Wondows 7 64 bit.

Her er et link til en køberguide på PCWorld: http://www.pcworld.dk/art/116035?fpindex&fppos=7&a=block&i=113

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-11 19:17

Hej igen

Den du foreslår her er egner sig slet ikke til spil. Nu er Elgiganten ikke så gode til at give præcise tekniske oplysninger, men så vidt jeg kan bedømme er der onboard grafik, så slev om det var en 17" skærm, kan den slet ikke trække de lidt nyere spil. Der skal være et dedikeret grafikkort i maskinen, hvis den skal kunne køre de lidt nyere spil.

Citat
Jeg har kik på denne
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ENTK85GO500NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-11 19:20

Undskyld diverse stavefejl, men jeg skal lige holde øje med maden samtidig. He

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-05-11 19:09

Tak for svaret snaptil.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-05-11 21:01

Hmmmm!
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASLXRB902110/acer-aspire-15-6-barbar

mener det den her.

Det er jo ikke en 17", vel?