/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Vielsesring efter ægtefælles død
Fra : vagn2901
Vist : 3580 gange
100 point
Dato : 23-05-11 08:56

Når ens ægtefælle er død, bliver den efterladte så ved med at bære sin vielsesring?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 09:00

Ja og nej - efter et stykke tid, stadig ja og nej.
Nogle beholder den på resten af livet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-11 10:19

Det kommer vel an på hvem den efterladte er, der er jo ikke decideret lovgivning på området.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-11 10:43

Nej, ikke det bedste signal at sende til en evt. ny kone...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-05-11 10:52

@svendgiversen

Det var dog nogle fantastiske forudsætninger du lægger i indlægget, først og fremmest står der jo ikke om det er manden eller kvinden der er længstlevende, og dernæst er det jo ikke givet, at man styrter ud og leder efter en ny partner hvis man har mistet sin livsledsager

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-11 11:33

Det er op til den enkelte.

Der er nogle, der vil "ære" den afdøde ved fortsat at bære vielsesringen. Der er også dem, hvor det ikke kan gå hurtigt nok med at få ringen af, for at finde sig en ny "livsledsager"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-05-11 12:47

Citat
Det er op til den enkelte.

Nemlig så.
Hvis man føler for det går man med den .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-05-11 13:18

Jeg synes også at det er op til den enkelte. Har du det bedst med at beholde den på så gør det, finder du en ny partner så kan du overveje om du vil lægge ringen væk.

Og jeg forstår godt svendgiversens indlæg, han har taget hensyn til sin nye kone og har taget sin ring af. Men vi er alle forskellige.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-05-11 15:50

Man tager den vel af når sørgeperioden er ovre, og man er klar til at komme videre.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 23-05-11 16:14

Man kunne også spørge:

Hvis du valgte at beholde ringen på og mødte en ny partner, vil den nye partner så se negativt på at du stadig havde en ring på fra en afdød partner? Ville du vælge en ny partner som så negativt på at du har haft en langt og måske godt liv med en anden partner?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-11 16:20

Selv havde jeg ikke problemet da min kone døde, min vielses ring blev stjålet ved indbrud i vort hjem,
mens min kones meget lille guldring ikke forsvandt.

Noget der iøvrigt fik mig til at påstå, at hun stadig var vielses lænket, mens jeg ikke mere var det.
Ak ja, det var dengang jeg spøgte med min nu afdøde kone.

Heldigvis forstår min nye kone de gamle bånd, ligesom som jeg respekterer hendes,
men vi gifter os ikke, det har vi ikke råd til...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-11 16:34

Uanset hvilke bevægrunde der kan være for, at beholde ringen på eller ikke, så er der kun en eneste som kan syntes hvad der er rigtigt..........................nemlig ringens ejer. Alle andre står helt udenfor den beslutning.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 23-05-11 17:54

De forskellige kommentarer stritter i alle retninger. Jeg opgiver at give en enkelt pointerne.
Men tak for alle kommentarene

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 23-05-11 17:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-11 18:07

Forståeligt, Ja, men vielses ringen er jo kun en lille ting.
Tænk på alt det andet, hendes tøj, smykker, sko, etc.

Og modsat,
da jeg begyndte at hjælpe til i min nye kones hus og have, tog jeg redskaber og værktøj med,
indtil jeg opdagede at hendes afdøde mand havde været sømand, håndværker og sogar sløjdlærer...

Nu er det kun grill udstyr jeg kan konkurrere med, og så sproget; han var Øst dansker.