/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
uro i kroppen
Fra : bublebee
Vist : 1575 gange
100 point
Dato : 22-05-11 22:14

Jeg er gravid i 23 uge og lider utrolig meget af uro i kroppen om natten. Især i ben og højre arm. Ind imellem i maven.
Har derfor utrolig svært ved at sove og kaster mig rund og vender og drejer mig hele tiden.

Altså hvad kan jeg gøre ved det - bliver sindssyg og er næsten grædefærdig fordi jeg ikke kan sove, for er jo træt.

Ngoel steder på nettet står der magnesium hjælper, men hvad ellers ???

Hjælp hjælp hjælp

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-05-11 22:33

Hejsa.
Prøv lige at læse dette.
Fra netsygeplejersken.

Uro i benene er normalt når man er gravid. Benene kan også føles tunge som bly. Trykket i venerne i bl.a. benene øges med mere end det dobbelte under graviditeten. Dette skyldes at livmoderen trykker på den store kropsvene (vena cava) som fører blodet fra den nedre kropshalvdel til hjertet. Derudover får man ofte en øget mængde væske ophobning under huden, når man er gravid.

At få hævede og urolige ben og fødder er således normalt, hvis man ikke har problemer i øvrigt, såsom forhøjet blodtryk og proteiner (æggehvide) i urinen. Ofte forsvinder hævelsen og uroen i købet af natten, for så at komme

igen i løbet af dagen i takt med at du går rundt på dit arbejde.

Det kan være en idé for dig at få nogle støttestrømper, som du kan have på, når du er på arbejde. Derudover vil det være godt for dig, hvis du kan sidde med fødderne lidt oppe i løbet af dagen. F.eks. under din frokostpause, når du ser fjernsyn derhjemme osv. Læg fødderne op på en stol foran dig. Også om natten kan det være rart at have en pude underlæggen, så underbenene løftes lidt op.

Du kan også lave venepumpeøvelser, hvor du vipper din fod op og ned, ikke i cirkler, men op og ned. Måske kan du være heldig at finde noget omkring dette på nettet.

Fortsat held og lykke med det hele.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-11 22:40

Bublebee, jeg synes du skal tale med din læge... uro i maven?? det har jeg ikke hørt om.. babyen har det med at lave ballade når man selv vil hvile, men der er forskel på spark og uro..

Så slå lige på tråden til din læge

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-05-11 22:43

hehe hun laver nok bare ballade dernede gg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-11 22:52

Jeg tror også det er noget helt uskyldigt... men alligevel, ring lige

En pige... så har du vel snart købt alt hvad der findes i lyserødt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-05-11 02:06

Som gravid skal Du jo undgå alt anden medicin end det som lægen tilråder.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 06:49

Du skal tale med din læge inden du begynder at tage magnesium, når du er gravid.

Men magnesium virker muskelafslappende, så måske er det en mulighed, men tal med lægen først.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-05-11 10:37

Magnesium er et hæftigt ragerende metal.
Det skal man absolut ikke spise. Det vil gå galt, når det kommer ned i mavesyren.
De ikke særlig kloge men nok velmenende råd gpår formentlig på mannesia, eller noget helt andet,

Det har bivirkninger på fordøjelsessystemet.

så lad være med at spise nogen medikamenter overhovedet, uden efter lægeråd.

Din uro er sikkert noget hysterisk. Men det er vel naturligt, når den er ved at svulme op.

Tal med lægen og få et råd der. Kandu duer ikke i den slags.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 11:29

Citat
IMagnesium er et hæftigt ragerende metal.
Det skal man absolut ikke spise. Det vil gå galt, når det kommer ned i mavesyren.
De ikke særlig kloge men nok velmenende råd gpår formentlig på mannesia, eller noget helt andet,

Magnesium findes bl.a. i alm. vitaminpiller, fordi kroppen har brug for det.

Det må ikke forveksles med magnesia, som er et afføringsmiddel.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 11:30
Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-05-11 14:07

Ja men netdoktor er også galt affattet.
Man spiser aldrig magnesium men magnesiumforbindelser. Magnesiumoxid , som i apotekersprog hedder magnesia er det mest udbredte. Der kan også være magnesiumsalte af forskellige organiske eller uorganiske syrer.

Korrekt, i større doser , virker det afførende.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 15:09

transor, så vidt jeg kan se indeholder f.eks. dette produkt, Mablet, ikke andet end magnesium:
http://www.webapoteket.dk/kosttilskud-og-vitaminer/andre?page=7&productID=ies#produktbeskrivelse

Af glasset ftremgår det, at 1 tablet indeholder "360 mg magnesium, svarende til 120 % af anbefalet daglig tilførsel".

Er det så ikke magnesium?

Hvis man mangler magnesium, så er det ikke magnesia man skal have.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-05-11 18:35

magnesium er et metal, ligesom guld, sølv osv.
Og når man sætter ild til det, giver det et meget kraftigt lys, som man brugte før blitzlamper blev opfundet, som også indehoædt magnesium tråde, som blev antændt med et batteri.

Men når magnesium bliver brændt af, bliver der et restprodukt,
som er det der bruges som afføringemiddel.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-11 18:37

Nu ved jeg vist mere om afføringsprodukter end jeg behøver

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-05-11 15:48

Hej Nordsted1.

OK. Det er dejligt at høre at jeg har kunnet medvirke til dække dit videnbehov i overmål,
m.h.t. afføringsprodukter.

Det er jo altid rart at kunne hjælpe andre.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-05-11 15:54

Hehe den slags tror jeg nu ik vi får brug for

Kommentar
Fra : Nordsted1