/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adobe Flash.
Fra : okjk
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 22-05-11 16:13

Efter opdatering af adobe flash til den seneste (anbefalede version) er der problemer med visse sider - reklamerne "fiser" rundt på siden og hopper og ryster - problemet ophører når jeg afinstallerer Flashen igen. - men man kan jo ikke rigtig undvære flashen eller hvad - er der måske et alternativ.
Jeg kører win 7 og IE9.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-11 16:30

Du kan vælge IE9 32 bit eller 64 bit

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 22-05-11 16:33

Jeg mener ikke det er et valg jeg har skulle foretage mig tidligere ved andre opdateringer, så jeg forstår ikke lige hvad jeg skal foretage mig i den forbindelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-05-11 16:35

Der må være sket en fejl under opdateringen. Jeg mener ikke du skal undvære Flash Player, og tag endelig alle opdaternger for ikke at blive sårbar. Der er opdateringer næsten daglig og de kommer af sig selv.

Prøv at rydde op i bl.a midlertidige internet filer og ellers generel oprydning på pc en, så går det nok i sig selv igen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-11 16:49

Da jeg installerede IE9 fik jeg IE9 64 bit og 32 bit på en eller anden måde.
Det viser sig ved 64 bit versionen kan visse sider protestere mod flash og java.
Skifter jeg til 32 bit går det uden problemer.
Jeg har begge ikoner liggende på skrivebordet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-05-11 17:13

Men hvad er dit styresystem. 32 el 64 bit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-05-11 17:15

Du SKAL installere den korrekte iht dit Windows. Det kan du se ved at gå i Start - højreklik Computer - Egenskaber. Der står det under systemtype

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 22-05-11 17:21

Mit styresystem er 64 bit.
Jeg mener at vide jeg kan vælge 32 bit i start menuen - men skal den så ikke vælges som standard på en eller anden måde ellers er den vel 64 pr default eller ???
Og - skal jeg afinstallere flashen inden jeg forsøger noget med 32 ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-05-11 21:16

Du kan IKKE bruge en driver til 32 bit når dit styresystem er 64 bit. De to skal ALTID passe sammen

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-11 06:50

Citat
Note: You can download a preview release of Flash Player with the codename "Square." This release includes full support for 64-bit web browsers on Windows, Mac OS, and Linux computers from Adobe Labs (http://labs.adobe.com). The preview release works with 64-bit web browsers, so you do not need to use a 32-bit browser as described in the instructions below.

http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/square/

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 23-05-11 13:43

Tak for svaret nomore.