/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Så er fanden løs
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1696 gange
100 point
Dato : 22-05-11 16:06

Nu er det blevet for meget for en husejer, han gider ikke have andres katte til at hærge hans matrikel
Er metoden iorden?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1558328.ece

SHV, har taget tidlig fri fra arbejde

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 22-05-11 16:09

hvis loven holdes.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-11 16:14

Absolut--folk må sgu´ lære at holde deres katte på egen grund.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-11 16:15

Nej, hvor mange naboer har han?

Hvad med at få en dialog med naboen, før han skyder uskyldige dyr??

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-11 16:21

->svendgiversen
Nu står der jo ikke noget om at det er naboens katte.
Det er også de færreste katte der render rund med navnet på ejeren.
Du har ret i at dyrene er uskyldige, men det er ejerne ikke, og de mener i de fleste tilfælde, at deres katte har ret til at færdes hvor det passer dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-11 16:34

Så skyd de skyldige, ejerne, ikke kattene...

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-11 16:52

->svendgiversen
Det kan du jo selvfølgelig ikke vide----men da de ikke står i jagttabellen er det fredet hele året

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-11 16:52

Ups--de

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 17:19

Har læst om møgsvinet. Hvis jeg var involveret, kunne han ikke vide sig sikker. Pissede han bare en anelse ved siden af, ville jeg anmelde ham. Det være sig våbenlov, spritkørsel, ulovlig parkering - hvad ved jeg. Og mødte jeg ham hvor der ingen vidner var, kunne vi jo prøve det på næverne. Ham der er lige netop et skændselseksemplar af en jæger. Sikke noget pis der brændes af.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-11 17:21

Katteejere må lære at holde deres katte på egen grund.!

Mvh.
HH.
Men ellers elsker jeg søde misser.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-11 17:24

Citat
Har læst om møgsvinet. Hvis jeg var involveret, kunne han ikke vide sig sikker. Pissede han bare en anelse ved siden af, ville jeg anmelde ham. Det være sig våbenlov, spritkørsel, ulovlig parkering - hvad ved jeg. Og mødte jeg ham hvor der ingen vidner var, kunne vi jo prøve det på næverne. Ham der er lige netop et skændselseksemplar af en jæger. Sikke noget pis der brændes af.
Du er ikke for snedig, Snedig....

Mvh.
HH.
Listig

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 17:24

Hvis man håndhævede den med kattene (blive på egen grund), kunne det være mægtig interessant at bortskyde naboens schäefer næste gang den skider på min grund. Schäeferen tager normalt iøvrigt ingen gnavere, hvorimod katte er ret gode på det felt. Nogle få jægere har faktisk fattet at et par katte på såten er et gode, selvom der ryger et par kyllinger. Men deres udtynding af rottebestanden og musebestanden vejer noget mere, end de par fasankyllinger de måtte nuppe. Harekillinger er normalt for hurtige til katte, og kun de ringe ryger i fælden. Men det er måske de langsomme og ringe eksemplarer jægerne i deres brandert helst vil jage?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-05-11 17:49

Citat
Schäeferen tager normalt iøvrigt ingen gnavere,

Til gengæld tager den gerne en kat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-11 18:07

Jeg kan godt lide katte, men jeg kan ikke lide ejerne som ikke kan finde ud af at holde dem på egen grund.
Så jeg giver ham der skyder dem ret. Han vil ikke have katte på sin grund og så må ejerne finde ud af at holde dem på egen grund. Katte kan lære at gå i snor.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-11 18:08

Fang dem i fælder og indlevere dem til politiet, Så kan de jo finde frem til ejeren, hvis de er mærkede. Hvis en katte ejer har prøvet det et par gange, finder de hurtigt ud af, at få den kastreret eller sterileseret, alt efter hvilken model det er, for det er ikke helt gratis.
Jeg gider heller ikke have naboers katte, til at skide og pisse over det hele, men jeg vil foretrække at optage dem og aflevere dem til politiet, at skyde eventuelt et barns kæledyr vil jeg ikke.
Jeg ville fortælle katteejeren hvad jeg ville gøre med sabotørene, hvis de ikke gad foretage sig noget.
Vi må lige også huske på at " katten er sin egen "

Mvh
BW

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 22-05-11 18:14

Det er et typisk katteejer svar fra Snedig, jeg har ikke noget imod katte og hunde, det er bare irriterende at de render og skider i vores have . . . i hvert fald kattene, jeg har anskaffet en tysk jagtterrier, den er rigtig god til at tage katte, foreløbig er der røget 2, jeg har ikke undersøgt om de er øremærket, og hunden kan ikke se det, men så længe det foregår på min matrikel, så er jeg også ligeglad, i øvrigt kan jeg til min død ikke fatte at katte skal strejfe rundt, hvis man lader en hund strejfe . . .sikke en larm der så bliver! Katteejere, elsk jeres katte alt det i vil, vi elsker en kattelortefri have, samt vores vild fugle, som vi fodrer hele året, og vores fisk i havedammen, som eller ikke kan være i fred for strejfende katte.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 18:18

Sikke noget afsporet pis det her. Jeg har 5500 kvm. Rådyrene spiser barken på min træer og skider på min grund. Derfor skyder jeg dem sgu ikke. Der kommer kvajpander forbi og lufter deres hund. Derfor skyder jeg hverken hund eller ejer. Haremissen sidder tit i græsset, derfor skyder jeg den sgu ikke. Vipstjerterne skider på min bil og danser rundt på den. Men de får lov til at være her. Når kattene en gang imellem kommer og tigger mad, får de sgu en skålfuld. Ligeledes fodres småfuglene og æbler lægges ud til bambierne.

Sæt nu kattene nuppede et par gnavere, muldvarpe eller måske en rotte. Det ville være et gode for både harer, fasaner og hvad der nu ellers er på matriklen. De der fordrukne skydegale jægere der ikke har fattet tingenes sammenhæng, burde have skyderne inddraget. Al vrøvlet med hvad kattene kan fange er rent hear-say. En kat har ufattelig dårlig hit-rate på småfugle og harer. Den er langt bedre til gnavere. Skulle de få fat i en harekilling eller en fasankylling, er skidtet normalt syg eller noget skravl.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 18:19

Jeg har skam ikke kat - olarsen.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 18:21

Og du er så iøvrigt en af dem der gætter herr olarsen kan jeg se!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 18:21

olarsen's svar er så et typisk "hunde/jæger svar".........

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-05-11 19:01

Jeg så ham i TV i går, manden har 2 børn, der er allergiske over for katte, de oplever jævnligt, at katte hopper ind af vinuerne og lægger sig i sengene, de har også oplevet, at katte har skidt i deres soveværelse.
Manden virkede faktisk ganske sympatisk, han havde ikke til hensigt, at starte med, at skyde kattene, han ville starte med at skyde efter dem med vandpistoler og fange dem i fælder.

Desuden var der flere i byen der var enige med ham i, at der var alt for mange omstrejfende katte.

Så jeg kan faktisk godt forstå manden.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-05-11 19:03
Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-11 19:05

Jeg bor midt i byen og her må kattene ikke gå frit. Boede jeg på landet ville jeg også fodre alle de dyr der kom forbi. Men hunde og katte skal holdes på egen grund. Vilde katte kan indfanges.
Holdes hunde og katte ikke på egen grund så skal ejeren have en bøde. Dyrene ved jo ikke bedre hvis de ikke er opdragede.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 22-05-11 19:10

Halløjsa, der er vist noget rivende galt her. Der er jo ikke noget problem - al den stund det hele foregår efter lovens bogstav, så indfang de katte og gør med dem som "katteloven" siger man må!

Men der mangler noget, er der slet ingen som har bemærket der overhovedet ikke er kommet nogle kloge ord fra en gammel kending her på siden?

Jeg er meget bekymret for om der skulle være tilstødt en ellers livlig debatør noget, eller om vedkommende har taget navneforandring til "snedig" ....

kryds

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 19:16

gætter på at "skide i sengen" er noget hear-say". Ellers er det dæleme mærkeligt vi aldrig har oplevet det. Er født og opvokset i en landsby, flyttede som voksen til en landsby, købte sidenhen hus på landet og er nu flytte på landet. Bevares - der har været katte og bræge efter mad, men de har aldrig skidt eller pisset inde. Ejheller ridset biler (det må sateme være ringe bil-lak). På min kan de "KUN" sætte poteaftryk. Tror vi er ude i noget ingen kan henvise 100% til, for INGEN har selv set eller oplevet det - men vi har en onkel, hvis kvartkusines farbror..................

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 19:19

...er det hemmeligt?!??! Nåhh, det er der nu flere der ved.

Men hvem er kryds rent faktisk????? Det kunne være meget interessant at vide?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 19:32

Nåehhh det er en af jagt-tossernes dobbeltprofiler. Sikke en idiot!

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 22-05-11 20:03

Det er nemt (og klogt) at buse frem og kalde nogen en idiot når man sidder godt og sikkert hvor ingen kan finde een !

kryds

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 22-05-11 20:15

Hør nu her Kryds (eller hvem du nu er). Du er en af jagt-tåberne - det fremgår ret tydeligt af din historik. Alle i jagttåber kæmper bravt om hvem der skal være den med den mest tåbelige fremfærd og forpester sitet ud over alle grænser med jeres interne slagsmål. Jeg har ikke holdt hemmelig hvem jeg er, og ejheller min tidligere profil. Flere er allerede bekendte med dette og enkelte har været det meget meget længe. Og var det ikke fordi nogenlunde alle jagt-tåber har riffel eller haglbøsse, måtte du såmænd gerne få min adresse. Men ved flere lejligheder er det jo netop fremkommet at bestemt ikke alle jægere er helt stabile - rent psykisk - så det undlader vi lige.

Men tilbage til alle bekymringerne. Du undrer dig over om hvem jeg er? Hvem er "kryds" dobbeltprofil for?

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 22-05-11 20:44

Stop nu alt dit selvfederi Snedig, og puds din glorie. Hvad du siger og mener er bedøvende ligemeget. Loven er sådan at kattene må skydes - Jvf loven om mark og vejfred paragraf 1-14; Hvad er der så mere at ævle om. Torsk Og hvis du ønsker kattene skal holde sig væk fra din matrikel, så lad da for fanden være med at fodre dem. Hvor dum kan man være helt alene?

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 22-05-11 20:52

Du har fuldstændig ret, "snedig" - i det med at lade det ligge. For hvad psykisk stabilitet angår, så er jeg glad for ikke at vide hvem du er - og omvendt.
Jeg er ret overbevist om, at 99,9 % af alle jægere er mere sikre at omgås end folk med din "psykiske stabilitet". Du kunne for den sags skyld sagtens være en person på ledsaget udgang eller med magnetbånd om den ene fod. Uanset hvilken af delene vil jeg ønske dig god bedring og held og lykke fremover...

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-11 20:55

Hmmmm!

Her må jeg lige nedlægge en protese. I min forening lever vi af kattene. Årligt doneres der formuer til os. Vi investerer i fast ejendom, kører rundt i dyre firhjulstrækkere - altsammen fordi så mange medborgere elsker katte - Mjauwwwwww!!!!
Der skal squda ikke bortskydes katte. Og lad endelig være med at fange dem i fælder - for så skal vi ud at bruge tid på at tømme dem. Katte og deres mæcener danner hele grundlaget for vores organisations størrelse og velfærd. Vi værner om katten - skide godt - Egon. Miauwwwwsada.

Og så en fra det virkelige liv:
En sur gammel buk - som underskriver sig Tonganeseren, ringede for et par år siden, fordi hans søn havde fundet en sølle kattekilling med øjenbetændelse og pjusket pels, siddende i en fælde - placeret i Vedbæk i baggården hos Irma. Efter det oplyste havde katten siddet i fælden i to dage. Sønnen , som også er jæger, ville have katten aflivet eller behandlet hos en dyrlæge, fordi han er en meget human jæger. Desværre resulterede opringninger til Kattens Værn ikke i en skid, fordi den aftale man havde med "afhenteren" ikke var aktiv pt. Da sønnen var ved at gå i panik over det stakkels dyres skæbne, ringede Tonganeseren derpå selv til Kattens Værn, men uden resultat, idet åbningstider etc. naturligvis skulle respekteres.
Først da Tonganeseren trude med henvendelse til en landsdækkende avis - og anmeldelse til politiet om dyremishandling - lovede man at afhente den stakkels kat til aflivning. For nu ikke at skulle sende en medarbejder hos Kattens Værn i krisebehandling, blev han først sendt afsted dagen efter.

Ja, ja! Sådan er livet undertiden.

Det er ikke forbudt at holde kat - men samtidig har katteejeren pligt til at holde katten på egen grund. Da det er svært at holde en kat i snor, så forholder politiet sig aldeles passivt til nabostidigheder, selv om de egentlig burde gøre noget ved sagen, men da jeg heller vil se æggeskallerne jage forbrydere - frem for at mægle mellem sure naboer, så er jeg i bund og grund tilfreds med ordningen.

Men - som BW skriver det, så skal man ikke selv plaffe løs på misserne - men indfange dem og aflevere hos myndighederne. Man skal bare vide, at man derved pådrager sig ansvaret for at en fanget kat tilses med foder og vand - mens den sidder i buret. En fælde skal tilses en gang i døgnet.

Endelig kunne man sætte plakater op - med fotografier af de indfangne katte. Man kunne nok kringle sig lidt ekstra serviceydelser, når stakkels unge husmødre m/katte afhentede deres dyr.

Perserkat: Blowjob
Norsk Fjeldkat: Dansk
Manx - kat: Baghyler
o.s.v., o.s.v. Gudskelov er der mange katteracer - også blandingsracer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-11 21:07

Citat
Perserkat: Blowjob
Norsk Fjeldkat: Dansk
Manx - kat: Baghyler
o.s.v., o.s.v. Gudskelov er der mange katteracer - også blandingsracer.

Mvh.
Tonganeseren
Tonganeser dog.! Du er og bli'r en gammel liderbuk.
Nu kan jeg da godt love dig for, at Better-Wisser kommer efter dig.
Bare se, hvordan han er efter mig hvergang jeg kommer til at skrive pik ups......det var ik' vanilje.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-11 21:11

Jepper - mon ikke lige man kan nå at liste en finger indenfor hos den sygeplejerske som slukker for komamaskineriet ?

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-05-11 21:30

Grunden til at katte skal holdes på egen grund her hvor jeg bor er, at når havedøren står åben så render kattene ind i huset. Og det vil jeg ikke have. Katte er søde, men de er ikke velkommen her.

Så loven er at de kan skydes og den mand skyder dem. Fred være med ham. Hvis i skal klage over det så sørg for at få loven ændreti stedet.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 22-05-11 21:46

Ohh!!, hvor jeg elsker folk som snedig, de kæfter op hver gang man rammer et ømt punkt, og lige som jeg gætter så gætter snedig også tø-hø! Jeg er slet ikke jæger - æv bæv bussemand, sure tæ'r i saftevand, men jeg nærer stor sympati for ordentlige og regelrette jægere, (fartsyndere og krybskytter vil der jo altid være), katte er et husdyr, jamen så hold dem dog inde i huset (læs: egen matrikel).
Jeg har i øvrigt hos kattens værn fået at vide at man ikke selv må fange katte i fælder, det må kun de!? Men det passer måske ikke? - for så skal jeg da selv til at sætte min fælde op igen, jeg har tidligere fanget en stor fed hankat, men den slap desværre fra mig inden jeg fik den aflivet
Men uanset hvad alle katteelskere og jægerhadere siger, så har vi der ikke elsker katte og som godt kan lide jægere også ret til at have et liv uden uønskede dyr.
I øvrigt så er det ikke kattens klør, som ridser billak, det er det grus som de jo ikke kan undgå at få på deres små nysselige poter, som ridser - men det er edderm..... irriterende med de ridser, derfor og af mange årsager vil vi gerne slippe for at have katte på vores matrikler. SÅ FAT DET DOG I SOM GODT KAN LIDE KATTE.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-11 22:00

Det har længe været "god tone" lige at sende et par skud efter ræven, fordi nogle ikke har et afklaret forhold til dette prægtige dyr. Ræven bliver ofte sat i forbindelse med noget negativt - som hønsetyv etc . . men er jægeren underdrejet den slags følelser, bør han/hun/den/det ikke drive jagt.
Det samme gælder katten. Hvis man konverterer sit had mod levende væsner - og her taler vi om dyr - så bør man holde sig langt væk fra at aflive dyr. Så har man diskvalificeret sig - en gang for alle.
Drab på dyr skal være overvejede - som en del af plejen af den aktuelle fauna. Nuvel! Katte snupper lejlighedsvist et par sangfugle, men hvad så med skaderne, kragerne og rovfuglene ?? Jeg er squda også træt af at tørre fuglelort af vores øser, men nu er det tilfældigvist os der er indtrængerne - og ikke fuglene.
Godt nok hører katte ikke til i vores naturlige fauna. Det er vi mennesker som har importeret og udsat dem, men vi er ikke berettiget til at bortskyde kæledyr på må og få, selv om lovgivningen giver sin tilladelse. Så hellere en dialog med katteejerne.
I bund og frund er jeg tilfreds med de katte, som snupper smågnavere her på matriklen - og så får min hund også motion, når misserne bliver spottet på matriklen.
Få kattene indbragt på politistationen - og lad katteejerne betale for ulejligheden.
Det var så min mening.

Mvh.
Tonganeseren - nemlig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-05-11 23:38

olarsen, du lyder som en fornuftig mand.
Nu er jeg ikke selv plaget af katte. Men lige så sikkert som amen i kirken, hvis og såfremt jeg var, blev kattene simpelthen skudt - dog først når formalia er i orden - loven skal selvfølgelig overholdes.

Mvh.
HH
Ingen mis'forståelser på det punkt.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 07:14

Tænkte bare på, om man må bruge en riffel på hans lille frimærke grund, men kan jo næsten se ind af naboens vinduer, eller om havde tænkt sig at ofre benzin for at køre dem andetsteds hen for at skyde dem.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-11 07:26

Hvis katten er fanget i en fælde er der ikke risiko for en forbier - og man skyder ikke med rifler og lign. i en villahave. Og Tonganeseren har jo også ret i at vi som intilligente mennesker er indtrængerne og jo rent faktisk er de største skadevoldere på denne jord, de små pygmæer og enuitterne er måske ikke så intilligente som de fleste, men til gengæld lever de i harmoni og balance med og af naturen, hvor vi såkaldte civiliserede mennesker med stor grådighed rager alt det til os vi kan. Vi har en tendens til, i vores højt civilcerede samfund, at der skal være plads til MIG, så skidt med andres mening og følelser, det gælde rygere, katteejere, bilister, cyklister m.m.fl.

Men man må sige at emnet kan sætte skub i meningsudvekslingerne

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 07:35

Citat
og man skyder ikke med rifler og lign. i en villahave.

Tja: så fatter jeg så ikke det der står under billedet på første link.

Citat
Claus Erik Pedersen er så træt af ubudne kattegæster, at han vil fange dem ind, og melder ejeren sig ikke, får de et riffelskud (Privatfoto

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-11 07:40

Han mener forhåbentlig et riffelskud når de sidder i en fælde, helt normal måde at aflive indfangne katte på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 07:45

Også i en have?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-11 07:59

Altså, man bruger nok ikke en jagtriffel, der findes mange forskellige riffeltyper, når man i min verden afliver en kat, så er det med en 6mm riffel som er kortrækkende og effektiv på klodshold, en rigtig jæger ved hvad han har med at gøre og jeg er helt tryg ved at en jæger afliver en strejfende kat eller et andet skadedyr, så længe det er en sikker og effektiv aflivning. Tosser og galninge findes der jo alle steder, bare se på de skyderier, som finder sted i div. byer, de mennesker aner jo ikke hvad de har med at gøre, for dem er det hele jo bare en cowboyfilm - hov det var vist et sidespor, undskyld.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-05-11 11:16

Nej, metoden er ikke i orden, selv om lovgivningen giver mulighed for at gøre som denne mand gør !!
Efter min mening er det en fallit-erklæring, at man ikke kan jage/kyse den fremmede kat ud af sin have, uden de voldsomme "udfald" som mange herinde åbenbart giver udtryk for ! En kat, er pr. natur, ikke at sammenligne med en hund og derfor er det yderst sjældent, at man kan opdrage en kat som om det er en hund !!
En kat er absolut et nyttedyr ligesom ræven - at den ind imellem tager en fugl er naturens orden og det skal man efter min mening ikke forsøge at ændre på !
Til de mennesker der absolut ikke kan tolerere katte på egen matrikel, er der kun at sige: Prøv at overraske katten med en spand vand eller en vandslange - hvis det lykkes at ramme, ser I ikke den pågældende kat mere - så enkelt er det !! Prøv selv at være "jægeren" - det er faktisk spændende !!!
M.h.t. aflivning, så overlad det til mennesker der er vant til at bruge skydevåben !! Håber sandelig ikke, at man i en villahave benytter en jagtriffel til at aflive med - det giver et forfærdeligt svineri og den evt. fælde katten sidder i, bliver splittet ad !! Skal man absolut skyde dyret, så brug en salonriffel cal. .22 lf - den klarer sagtens den lille sag. Eller aflever den hos en dyrlæge, så foretager han det fornødne - så der er muligheder for ikke-jægere at kunne komme pænt om ved det, uden at få blod på hænderne og det er jo for manges vedkommende dér problemet er !! Giv blot "aben" videre til jægerne - de er jo alligevel vant til at blive skudt på !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 11:38

Da jeg så ham på TV var det mit tydelige indtryk, at hans advarsel m.h.t. at skyde kattene mest var ment som en trussel.
I min indlæg d. 22-5-11 kl. 19.03 er der link til udsendelsen.

Han fortalte, at han ville starte med, at prøve, at skræmme kattene med vand, hvis dette ikke hjalp ville han indfange dem i fælder, jeg husker desværre ikke hvad han ville gøre med dem hvis han fangede dem, men han lød faktisk ganske fornuftig.

Hvis jeg havde 2 børn, som var allergiske overfor katte, så ville jeg dælme heller ikke acceptere, at andre menneskers katte mængede sig i vores senge, udelukkende fordi vil tillader os, at have vinduer og døre åbne i sommervarmen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 11:49

Hej Provst, prøv at læse Sandhedsvidnets link (Ekstra Bladet) en gang til, og du vil opdage, at du er langt væk fra det, det egentlig handler om.

Det må vel være sådan, at i et moderne samfund tager man hensyn til hinanden, og hvis manden nu engang ikke vel ha' naboernes katte til at skide og pisse i børnenes sandkasse, osv... osv, så må naboerne accepterer det, og holde deres katte inde på egen grund.
Hvis katteejerne ikke kan forstå det, må det være fordi de er egoistiske og skide ligeglad med andres folks følelser.

Jeg vil f.eks. heller ikke ha, mine naboers dyr til at skide og pisse inde på min matrikel - ligesom mine dyr heller ikke skal skide og pisse inde på naboens matrikel.

Forøvrigt, hvis det er så nemt at opdrage katte med vand, så burde det slet ikke være noget problem for katteejerne at holde kattene inde på egen matrikel.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 12:09

Hej Troldepige. Nu skal man ikke tro på alt, hvad andre siger. Ønsker man at opnå noget, gavner det undertiden at smøre tykt på - ikke sandt?

En mulig løsning kunne være at indspille lyden fra en rasende ruhåret eller anden større hund. Opdager man en firbenet mis i haven, afspilles lyden - og katten er pist væk. Er den en gang blevet forskrækket - holder den sig væk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 12:13

Og - for god ordens skyld - er al jagt og regulering i vandret plan med jagtvåben forbudt i villahaver.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-11 12:38

Der er sgu' ikke noget at sige til, at der eksisterer krige ude i den store verden !! Lad dog de arme katte være i fred og den opskrift som Provsten har givet udtryk for, er ganske harmløs men yderst virkningsfuld.
Betterwisser gav udtryk for, at han ikke kunne drømme om at skyde et kæledyr og det er jeg ganske enig med ham i !
Den med det indspillede bånd af hundeglam er også effektiv, eller bedre: Send hunden efter missen; når den er blevet jaget nogle få gange, kommer den ikke i dén have mere, som Tonganeseren rigtigt skrev.
Der er åbenbart en del rethaveriske mennesker i dette land, som altid vil holde på deres ret, uanset omkostningerne ! Til disse kan man kun sige: Bliv dog voksne ! Hvis ikke man skulle få større problemer end klage sin nød over naboens et-eller-andet - det er sgu' at gå i for små sko

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 13:01

Citat
Det må vel være sådan, at i et moderne samfund tager man hensyn til hinanden, og hvis manden nu engang ikke vel ha' naboernes katte til at skide og pisse i børnenes sandkasse, osv... osv, så må naboerne accepterer det, og holde deres katte inde på egen grund.

Skal vi så ikke også huske naboéns røggener fra grillen, hvem gider lugte hvad han æder,
eller naboens musik, der sikkert ikke er højt, men stadig kan høres.
Og hvordan holder man lige det væk.
Citat
det er sgu' at gå i for små sko

nemlig
Men emnet kan aldrig løses, så alle kan få deres ret/ se bare de forskellige svar der kommer.
JEG ER MIN EGEN siger alle, det er katten også.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 13:11

Citat
Og - for god ordens skyld - er al jagt og regulering i vandret plan med jagtvåben forbudt i villahaver.
Nu fremmer overdrivelsen som bekendt forståelsen - men det gjorde det så ikke denne gang.

Kig på linket en gang til;
Citat
områdets lokalavis har han i dag derfor indrykket en annonce med følgende ordlyd: 'Da katte efterhånden er blevet et problem på vores matrikel, henstiller vi til katteejere i Fårevejle St. by at holde katten på eget område, da vi ellers ser os nødsaget til at indfange og ombringe katten efter loven om mark og vejfred paragraf 1-14.'

Og i følge politiet er det den rigtige metode, hvilket også lovliggør Claus Erik Pedersens indfangning og i nogle tilfælde aflivning af katte, så længe han annoncerer det én gang om året.

Skal vi så prøve at holde os til hvad der fakta - og gemme gætterierne til en anden god gang.!

Mvh
HH.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-11 13:18

Ja nu må den kat vel være barberet. Kast vand på katte . . . det er kun i drømme, katte er loidt for kvikke til at lade sig overraske - hvem vil sidde og vente på at katten kommer forbi? Det er et evigt problem især den med at tage hensyn, skal katteejeren tage hensyn eller er det katte-'haderen' som skal tage hensyn!?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 13:32

Miauwww - au!!!
Jamen kæreste Heidi-Ho. Der står intet om at bortskyde missen i villahaver - kun at den vil blive indfanget og måske aflivet. Jeg kan forudse et retsligt efterspil, hvis manden bruger skydevåben i en villahave - altså hvis nogen anmelder det. Vi kan ikke tillade den slags.

Og lad mig så lige citere disse kloge ord fra No More:

Skal vi så ikke også huske naboéns røggener fra grillen, hvem gider lugte hvad han æder,
eller naboens musik, der sikkert ikke er højt, men stadig kan høres.
Og hvordan holder man lige det væk.

Man skal ikke smide med brosten, hvis man selv bor i telt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 13:52

Kære Tonganeser, jeg kan kun henholde mig til flg ordlyd;
Citat
områdets lokalavis har han i dag derfor indrykket en annonce med følgende ordlyd: 'Da katte efterhånden er blevet et problem på vores matrikel, henstiller vi til katteejere i Fårevejle St. by at holde katten på eget område, da vi ellers ser os nødsaget til at indfange og ombringe katten efter loven om mark og vejfred paragraf 1-14.'

Og i følge politiet er det den rigtige metode, hvilket også lovliggør Claus Erik Pedersens indfangning og i nogle tilfælde aflivning af katte, så længe han annoncerer det én gang om året
Og uanset om man synes det er nok så synd for katten, at den ikke må skide i naboens børns sandkasse, i urtebede, osv... så er metoden rigtig og lovlig. Sådan er det.!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 14:01

Citat
Skal vi så ikke også huske naboéns røggener fra grillen, hvem gider lugte hvad han æder,
eller naboens musik, der sikkert ikke er højt, men stadig kan høres.
Og hvordan holder man lige det væk.

Man skal ikke smide med brosten, hvis man selv bor i telt.
Min kommentar til det er, hvordan kan det være at folk klumper sig sammen i byer og i ligusterkvarterene.?
Mon det er for at snuse lidt til hvad naboen skal ha' at æde søndag middag - eller for at lytte til lidt gratis musik.?

Man skal ikke skide i et telt, når man har træk og "slips"

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 14:05

Årh - hvis nabokonen er værd at kigge på, så er det måske en gyldig forklaring.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 14:12

Ja, det syn kunne få mig til at flytte byen. Er der noget smukkere end et par store altankasser.?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 14:15

Og den ivrige kattejæger bor - så huit jeg kan se det - i parcelhus med tilhørende 1200 - 1500 m2 have. Her er det denondelynemigihovedeogrøv ikke tilladt at anvende skydevåben - uanset om han er jæger. Gør han det alligevel - er det nat med jagttegnet og våbentilladelserne + et bødeforlæg for ulovlighederne.
Kan du ikke se komikken? Manden knalder et 30-06 af i hovedet på en stakkels kat - mens eventuelle kuglerester, ståltråd og katterester regner ind over naboerne.
Hvis manden er jægeer, må han for katten da have en hund. Lad den more sig. Men vi skal ikke have cowboys og indianere i byzonen - ellers tak.
Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 14:19

Bortset fra det - så vil jeg hellere bo på landet. Men nu ligger reviret kuns cirka 35 km borte - og den omkrinliggende natur er faktisk meget pæn - selv om der ikke er tale om den midtjyske højderyg.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-05-11 15:03

Citat
Kan du ikke se komikken? Manden knalder et 30-06 af i hovedet på en stakkels kat - mens eventuelle kuglerester, ståltråd og katterester regner ind over naboerne
Nej, jeg har ikke fantasi til at forestille mig at manden anvender en 30-06. Meeen, mon dog ikke, han "nøjes" med .22LR - eller måske afliver han kattene et andet sted.

Der hvor jeg bor - langt ned af en blind vej - og med 500 meter til nærmeste nabo, har jeg det nok lettere - altså såfremt jeg blev plaget af uvorne og skidetrængende katte - det er jeg heldigvis ikke. Jeg har et glimrende forhold til naboen. Men skulle situationen opstå, kan jeg nemt putte 1 patron i hagleren - og så er det nat nat med den kat. Sikkerhedsafstanden for en haglpatron nr. 5 er 250 meter.......såe nul problemos i den retning.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-05-11 15:17

Citat
Hej Troldepige. Nu skal man ikke tro på alt, hvad andre siger. Ønsker man at opnå noget, gavner det undertiden at smøre tykt på - ikke sandt?

En mulig løsning kunne være at indspille lyden fra en rasende ruhåret eller anden større hund. Opdager man en firbenet mis i haven, afspilles lyden - og katten er pist væk. Er den en gang blevet forskrækket - holder den sig væk.

Sådan vil det vel altid være, at man ikke skal tro på alt hvad man hører, og ja, overdrivelse fremmer ofte forståelsen.

Når man så optager lyden fra den store hund kan man jo lige forstærke lyden, bare lige "en smule".
sådan fik min morbror naboens hund til, at holde kæft.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-05-11 18:07

Altså skal vi nu til at lytte til naboens musak OG HUNDEGLAM, må jeg så be om lidt god tone og hvor er snedig henne, har han meldt sig ud af legestuen . . . det er lig'godt kattens

Jeg sagde en gang VOUV!! til en ulovlig kamphund, fordi den befandt sig på min matrikel, den blev bange og stak halen mellem benene løb måske oven i købet hjem til moar . . .

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-11 22:00

En af naboerne holder kaniner - i et par store bure. Fint nok, men den slags har det altså med at tiltrække rotter, og en overgang havde vi en ordentlig motherfucker under terassebrædderne. Der blev udlagt gift, og en dag var rotten da også borte.
Tidligere tog min nu kære afdøde ruhår sig af den slags, men min nye hund - en münsterländertæve, har åbenbart finere manerer. Derfor er jeg glad for naboens store hankat, selv om den undertiden udkæmper gigantiske katteslagsmål ved nattetide på vores og naboens egen græsplæne.
Vi har ingen mus - fordi naboens kat snupper dem, og hvad kan man ønske sig mere?
Vær nu sød ved miserne derude. De kan ikke gøre ved at de er blevet anskaffet.

Mvh.
Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-05-11 22:26

Jeg har ikke noget imod en Miss

SHV, det har sku været en hård dag på kontoret

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-05-11 23:57

Citat
Min kommentar til det er, hvordan kan det være at folk klumper sig sammen i byer og i ligusterkvarterene.?

Tror lige du fik en kommentar med, som IKKE kom fra mig
>>>Citat
Skal vi så ikke også huske naboéns røggener fra grillen, hvem gider lugte hvad han æder,
eller naboens musik, der sikkert ikke er højt, men stadig kan høres.
Og hvordan holder man lige det væk.

Man skal ikke smide med brosten, hvis man selv bor i telt.<<<

Men BORTSET fra DET, når jægere ikke engang kan blive andet END U-ENIGE
så skråt op... med både den ene og anden jagt-lov i eller udenfor byzone.

Selv her i NORDEN af Danmark, skal der special tilladelse til at aflive måger?
er de muligvis TOTALFREDET, nå!
men I KOM jo til skadedyr eller? nare sure tæ´er. hvorfor må man ikke aflive en PANTEFOGEDE, han kan til tider lave mere lor_ end en lille missekat.

SORT HUMØR er godt for hvide mennesker

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-05-11 00:08

hvis man bor på landet er det lov at skyde katte og hunde, fedt nok. Gid der var de samme regler for min overbo

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-05-11 00:08

Angående den kat der ?? skulle rode rundt i seng.
Enten er katten meget velkendt af naboen/ rne, eller også er den så syg, at den ønsker fred til at dø.
En kat er meget sky af natur (selv tamme), og ville aldrig ligge sig i en seng der ikke lugter af sig selv eller de nærmeste medlemmer af den kat´s liv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-11 00:32

He, he! Det er nok derfor vi aldrig har haft besøg af en kat i vores dobbeltseng.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-05-11 09:43

"Kommentar
Fra : bb1
Dato : 24-05-11 09:09
--------------------------------------------------------------------------------
Den F Ø R S T E L Ø G N er. At man ikke vil være sit eget navn bekendt. Lyver og logger ind endnu engang under et andet, når man bliver afsløret.
Jeg ved hvem Øjenvidnet. Sandhedsvidnet. Tonganeseren og H.H. er. Små løgnagtige personer, som ikke vil være deres eget navn bekendt eller stå ved det de skriver og det vil de ikke fordi.
Det bygger på bevidste løgne og uvidenhed."
---------------------------------------------------

Og lille Bendt Ballegård Knudsen fortsætter i sin egen tråd, efter Better-known har udtalt sig tvivlende om et svar Knudsen har givet ham !
Og så skal vi andre igen have at vide, at vi er fulde af løgn ! For et fortsætte med den slags beskyldninger, synes jeg det er på sin plads at han beviser disse påstande !!
Alle de gætterier bb1 har omkring mit navn, er grebet ud af luften - jeg har utallige gange sagt, at mit navn ikke starter med hverken C eller K, ejheller er bosat i E....... ved H......
Derimod er det rigtigt, at jeg hedder AW og er bosat på Midt/Sydsjælland, har gode venner i det øst/midtjyske, som forsyner mig med den meste viden jeg har om bb1 - ser du lille Balledoof, dét er sandheden !! Og derfor er jeg glad fordi jeg ALTID siger sandheden

De øvrige personer han nævner i sin tråd må svare for sig selv - dem har jeg det bedste forhold til, skønt vi ikke kender hinanden personligt !!!!

ØV4
Sangheden er ingen løjn

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 24-05-11 21:45

Fårehyrden Knudsen skriver citat Jeg ved hvem Øjenvidnet. Sandhedsvidnet. Tonganeseren og H.H. er. Du ved ikke en s... din gammel torsk, gå du nu ud og snup en pakke Viagra og gå så i seng meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen det eneste der rejser sig er vel de små hår i næsen

SHV har styr på tingene

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 24-05-11 21:51

Her er et indlæg, som har lige så mange liv som katte, og som sædvanligt fik Knudsen lov til at give sit besyv med, og igen igen fik han et hak i tuden, er han masokist?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-11 06:36

Nej olarsen, han er hverken masochist eller noget som helst andet, blot snotdum !!!

Vi andre burde vel også være klogere og lade være med at kommentere skvattet, men de åbenlyse tåbeligheder denne mand(?) gang på gang giver udtryk for, må sgu' have en hilsen med på vejen, ellers får Balledoof storhedsvan(d)vid og bliver endnu mere perfid i sine udsagn om andre mennesker og deres meninger, end godt er !!!

ØV4
Har forsøgt med oprigtig dialog med bb1 - det er umuligt !

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 10:17

Knudsen.... viagra..!!?? Det ville ha' samme effekt som at fortælle hårrejsende historier til en skaldet.

Mvh.
HH.
Det var på Capri jeg så hende komme,
det var på Capri jeg så hun forsvandt
Trallaaaa tralalulalej stratum Tralum fuut fut og tjuhej.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 25-05-11 10:56

For ganske nylig kom min datter af vanvare til at læse denne side, hvorefter hun uskyldigt spurgte." Far, er det ikke synd - det er jo mobning. Det lærer vi i skolen at man ikke må - staklen kan jo få psykiske meen for resten af livet".
Jeg kom uvilkårligt til at svare hende det ikke gjorde så meget, for manden er jo gammel!

kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 11:08

Jeg tror at Knudsen er blevet mobbet hele livet - især i skolen - og især i teenageårene - og især hele voksenlivet......Bare for at hive de værste perioder frem i Knudsens livskarriere.
Endvidere har jeg har ladet mig fortælle, at Knudsen, kun mødte i skolen for at stjæle de andres børns madpakker. Staklen skulle efter sigende, hverken ha' fået vådt eller tørt på hjemmefronten.

Mvh.
HH.
Knudsen ved hvem jeg er.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-11 13:12

Knudsen ved hvem jeg er..... skrev Heidi-Ho !!

Staver du også dit navn med C eller K ?? Og er pedel-medhjælper ved Vejle Fjord ?? Eller kender du også til so-drift m.m. i Rusland ???
Er du Øjenvidnet ? Eller Sandhedsvidnet ? Eller Tonganeseren ? eller H H ?????

Joh, den Balledoof er sgu' ikke nem at skjule noget for

ØV4
Måske skulle der have stået ØF ØF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-05-11 13:23

Jo kære øjenvidne for der er ingen fornuftige mennesker, der køre fra syd sjælland for at se hvad beklædning jeg har på, når jeg skovler sne....

Eller for at se en schweiss prøve - dem afholdes der flere af på Sjælland. Men ellers er det jo da en meget stor indrømmelse, at du selv kommer med i dit indlæg indrømmer, at du KUN vidregiver rygter, at du så lyver er åbenlyst for du har flere gange skrevet: Jeg kørte lige forbi. Jeg så lige o.v.s. - men det er måske også løgn????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 13:35

Nu kan du jo holde på en hemmelighed. Jow - fanden fløjtme, jeg er pedel-medhjælper ved Vejlefjord. Og ganske rigtigt, mit navn starter med C.
Jeg har opsat et utal af so-bure og farestier, rundt om i det nordvestlige Sibirien.

Nu sker der ikke noget ved at jeg fortæller dette. Knudsen læser alligevel ikke denne tråd....
Knudsen har jo som bekendt travlt med, at kigge efter nye venner................i avisens dødsannoncer...

Mvh
HH. Alias C. V/ vejlefjord.

Her er soen sikken en - uopdragen væsen
Lange ører korte ben, messingring i næsen
Spiser uden smække på, for den er en rigtigtig so
Bruger ikke gaffel, kniv og vandkaraffel

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-11 13:48

Næh - godaw igen - Ballehyler. Rart at se dig i den åbne debat.
Nu findes der altså udadvendte mennesker, som benytter deres biler til det , de i virkeligheden er konstrueret til. Du må lære at forstå, at ikke alle graver sig ned i det lokale landsbymiljø. Jeg kører da forbi en gnag hveranden måned - sådan i gennemsnit, og jeg skal ellers love for, at hofdamen har fået sat skik på godsets ydre fremtoning. Tillykke med det. Det har edermageme pyntet.

Mvh.
Tonganeseren . . . .

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 13:52

Joooooooeeeee Knudsen læser sku'da siden....
Hvordan kan det gå til..? Knudsen påstår da at han er blacket..

Mvh.
HH.
Nu, helt og aldeles forvirret...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-11 16:09

Så har jeg åbenbart ramt noget vitalt, siden Balledoof nu kæfter op !!

Jo kære øjenvidne for der er ingen fornuftige mennesker, der køre fra syd sjælland for at se hvad beklædning jeg har på, når jeg skovler sne....
Igen har du ikke læst på lektien !! Jeg har ikke påstået, at jeg personligt har set dig gøre de ting du skriver om - næh det er nogle gode bekendte i dit nærområde som har set dig - kan du fatte dét ??
Det har jeg også skrevet !!

Eller for at se en schweiss prøve - dem afholdes der flere af på Sjælland. Men ellers er det jo da en meget stor indrømmelse, at du selv kommer med i dit indlæg indrømmer, at du KUN vidregiver rygter, at du så lyver er åbenlyst for du har flere gange skrevet: Jeg kørte lige forbi. Jeg så lige o.v.s. - men det er måske også løgn????
I forbindelse med den schweissprøve der blev afholdt i noget skov omkring Horsens, har jeg tilkendegivet at være kørt forbi - ellers ikke !
At jeg interesserer mig for hundearbejde, kunne du måske lære lidt af, i stedet for at fjolle uvirksomt rundt og kloge sig som hundeinstruktør, med det resultat at du ødelægger træningen for andre med din evindelige blanden dig i ting der ofte ikke kommer dig ved !! Og som du iøvrigt ikke har forstand på !!
Fortæl venligst hvad det er for rygter jeg har sat i gang ?? Også her er du fuld af løgn - men at give de mennesker du beskylder for at være bl.a. mig, en undskyldning, det magter din lille indskrumpede papagøjehjerne ikke.

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-11 16:14

Heidi-Ho

Jeg synes det er skide friskt og modigt med dine indrømmelser Gad vide hvad Doof'en får ud af dét ??

ØV4
Ved slagtebænken

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-11 16:27

Jæ ve os ha en udskyldning - øh, der løb det squ af med mig. Sludder!!!

Jeg vil også have en undskyldning for alle de gemene løgne, som Ballegaard har udspredt om min person , mine nærmeste og resten af familien - og der er squ nok at vælge mellem. Han kan godt nøjes med en stor en af slagsen - men så skal den denondelynemig være oprigtigt ment.
Får jeg undskyldningen - er alt glemt og lagt i glemmebogen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 16:50

Nu er jeg nok kommet i Knudsens "bad boy" arkiv

Mvh.
HH.
Du lille svale du, som forår bringer

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-11 16:59

A pig is an animal with durt on his face
his feet are a terrible disgrace.
He has no manners when he eat his foot
is fat and lazy an extreamly rude,
and if you don`t care a feather or a fig -
yoy may grow up to be a pig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 25-05-11 17:41

Udmærket Tonganeser, men skal vi ikke holde os til modersmålet - thi deri kan i ny og næ ses stavefejl nok, selvom mange af dem er "tastefejl"...

Jeg kan altså ikke gøre for det, men jeg skærer tænder når jeg ser disse "slåfejl" - oaky, selv professionelle kan fejle, men det bliver det jo ikke bedre af...

kryds

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-05-11 18:40

Kravet for at skrive her er vel ikke, cand magelig udi dansk eller andre fremmedsprog

Mvh
BW

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 25-05-11 19:05

Nej Betterwisser, du har da helt ret - det kan ligeså godt være lige useriøst det hele

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-11 19:10

Okay!

En gris er et dyr med snavs på hovedet
dens tæer er et frygteligt svineri.
Den har ingen manerer, når den æder sit foder,
er fed og doven og ekstrem uhøflig.
Så hvis du er ligeglad med det hele,
så vokser du op og bliver en gris.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-11 19:11

Man skal i hvert fald være montør.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 25-05-11 19:17

Waauuw - det fortjener næsten en eller anden pris

kryds

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-05-11 19:32

Kryds.

Jeg kan altså ikke gøre for det, men jeg skærer tænder når jeg ser disse "slåfejl"

Prøv at spørge Bendt Ballegård Knudsen om adressen på hans dandlæge i Philipinien

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 19:43

Grisens liv vi desværre ofte glemmer
navnlig, når vi spærrer den ind' bag tremmer.
Når grisen ligger hos slagteren nok så lækker
betyder det så noget, at vi betaler en ekstra femmer
for at undgå hormoner, penicillin og vækstfremmer.

Mvh.
HH.

Dæ' var jen lørdaw awten
jæ sad og vente' dig

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-05-11 20:09

Det er sgu lud til prosaen, det du donerede her Tonga.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-05-11 20:11

Do DO til HH

Mvh
BW

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-05-11 20:53

Tonganeser jeg troede lige at grisen åd sin fod

Jeg morer mig altid over de indlæg, dom kommer her i kandu, der handler om dyr. Det er dikkert dom amen i kirken at bb1 på et eller andet tidspunkt kommer med et lille pip, hvorefter hele banden af dem han kalder hylerne overfalder ham - - verbalt. . . ja-ja jeg ved at han aldrig lærer det, men mordomt er det nu at de på

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-05-11 20:54

Hvad blev der af katten

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-05-11 21:33

Tjø høøøøø, olarsen, din "S tast" sitter fast.
Gi' den en ordentlig omgang WD40.

Mvh.
HH
Tast of honeymoon

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-05-11 05:35

Vi betragter os om en slags jagtlige lbotanikkere, og her er faunabumben BB1 at betragte som en bjørneklo, ting tar tid

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-05-11 05:42

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Rigtig Better-Known man skal ikke tro på alt det der skrives herinde. ....

Men det går fremad for BB1, når man nærlæser hans udsagn og konstatering om hans egen monolog tråd, vi en del som har opfattet dette sammenhæng og, så bliver man bannet

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-11 12:36

"og her er faunabumben BB1 at betragte som en bjørneklo, ting tar tid"

Ja betterwisser - ingen kan lide bjørnekloen, men ingen gør rigtigt noget ved den !!!
At sammenligne von Ballegård med den skadelige plante, er rigtigt sagt - visse dele af DJ forsøger at få ham smidt ud af hans nye job - vil det lykkes ???

Die Augenzeuge4
Aus Dänemark, aber nicht aus E....... an H......

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-11 13:14

Jeg har nu givet mit tastatur en orsentlig omgang WS40, så nu gliser alting af på sette.

List pussigt som en sag om katte kan venses til en sag om ballesen, lighesen er vel at se tilsynelasense sukker op lige meget hvas dom hænser

jeg tror ser er kommet WS40 nes et stes hvor set ikk' sku være - renser lige igen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 13:58

Med den staveteknik må Olarsen være samme person som Bb1.

WD40 er også godt mod dårlig ånde.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 14:03

Kære Olarsen

Den lå squda lige til højrefoden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-11 14:50

Tonganeser nu er du direkte uartig . . .sikke en sammenligning, må jeg være her

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 15:06

Hej Olarsen.
Naturligvis er du ikke Bb1 - men jeg kunne ikke lade være med at joke lidt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 15:14

Har lige set en genudsendelse med kattejægeren. Han lyver os alle hatten af.
Vi har tidligere haft kat og kender til bevidsløshed hvordan katte gebærder sig. Vi har fravalgt kat fremover - pga. naboens indstilling til den slags husdyrhold, men Gudskelov holder en anden nabo`s hankat mus og andet kravl væk.
Kattejægeren siger Gudhjælpemig, at katte pisser i barnevogne og på havemøblernes hynder. Gu gør de ej. Muligvis strinter de på havebordets ben - for at markere sig, men den slags kan fjernes med et pust fra en sprayflaske.
Jeg synes han har et alvorligt problem, når han gebærder sig ud i argumenter - som ikke holder i byretten. Hvis han ikke kan klare mosten - må han flytte til mere landlige omgivelser.
Havde han brugt - som argument - at kattene udrydder samtlige sangfugle i haven - så ville jeg bedre kunne forstå ham.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-11 18:22

Alt forladt Tanga(trusse)

Men katte pisser altså i barnevogne, kender et par, som returnerede deres dyre racekatte til sælgeren fordi hankatten pissede i deres nye babys barnevogn - og det var ikke morsomt .

Vi kom en gang hjem efter en weekendtur og det første jeg bemærkede, da vi kom ind i huset, var den umiskendelige lugt af han(m/p)is. En kat havde strintet ind af den lille udluftningstrekant som sidder i et kældervindue, sekretet var løbet ned ad glasset både udv. og indvendigt. Men som du skriver det er muligt at fjerne lugten, vi brugte alm. Rodalon og vupti, lugten var væk, men det er ikke specielt rart at komme hjem til - basta

Undskuld for evt. tyrkfjel.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 26-05-11 18:23

Nu er der så lavet 109 indlæg om katte og andet utøj, does it never end!!??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 19:43

Jeg kan ikke være i en tangatrusse

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-05-11 19:51

Hmmm, tangetrusser fås vel også i store størrelser.
Ellers må vi jo sy nogen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 20:55

Husk nu, at der skal være masser af ballroom.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-05-11 21:02

Sæ'føli

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-05-11 21:42

Tonganeser du vil nok havde et meget " stenet " udtryk i so ein dingeling.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-11 21:53

Jeg vil i hvert fald være hunderød for at samle noget op fra jorden. Man ved jo hvordan en osteskærer fungerer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-05-11 23:25

Hvorfor går rigtige mænd ikke med tangatrusser.?

- Det er ikke til at lægge et anstændigt bremsespor i dem....

Mvh.

HåHå.
Med disse ord, daffer jæ te køjs.
Man ska' tidligt op i morgen, skaaa man.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-05-11 15:45

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-05-11 21:39

Selv tak.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 16-12-12 08:50

hej.
Vi har ingen katte hos os vi har nemlig en hunde.som selvfølgelig et bag hegn
og folk som tror deres katte kan rende rundt som det passer dem skal have deres kat som vi andre har hund.
længere er den ikke.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-12 11:13

Citat
Vi har ingen katte hos os vi har nemlig en hunde.som selvfølgelig et bag hegn

Er hunden da ude hele døgnet?

Jeg har også en hund, som er meget hurtig på aftrækkeren overfor katte, men alligevel kan jeg se, at der færdes katte i min lille frimærke-have.

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 16-12-12 11:26

hej troldepigen.
Nej de er kun ude engang imellem her i vinterperioden.men den er hegnet ind så det er svært for dem at komme ind.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-12 11:30

Citat
Nej de er kun ude engang imellem her i vinterperioden.men den er hegnet ind så det er svært for dem at komme ind.

Nåårh, sådan.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 16-12-12 16:26

Har fundet ud af at een eller anden har skrevet noget og markeret med psedonymet "kryds".
Det er dog ufatteligt --- jeg har i længere tid (det er dog ved at være et stykke tid siden sidst) skrevet indlæg under navnet "kryds" og er derfor noget forbavset over at finde et indlæg under samme navn, indlæg som jeg ikke på nogen måde kan acceptere og ej heller genspejler min mening i denne sag!
Må derfor tage et par ting op til overvejelse med hensyn til "KANDU"

Hilsen fra

den ægte kryds

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-12 17:41

Og så en sidste bemærkning fra mig i denne tråd.

Nu har det været bestemt at katte skal holdes i snor her i bebyggelsen i 1 år, og det går bare så fint. Kattene spadserer i snor lige som en hund gør, og det ser ud til at de kan lide det.

Måske er det katteejerne der ikke gider gå med deres kat, måske er det nemmere at åbne døren. For som en tidligere katteejer sagde: hvis jeg gad gå tur så havde jeg købt en hund. I dag har de ingen husdyr.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-12 21:45

Citat
Nu har det været bestemt at katte skal holdes i snor her i bebyggelsen i 1 år, og det går bare så fint. Kattene spadserer i snor lige som en hund gør, og det ser ud til at de kan lide det.

Nu har jeg boet i min "nye" lejlighed i næsten et halvt år, her gælder samme regler som der hvor jeg flyttede fra.

Man må have et kæledyr, hund/kat, og de skal holdes i snor på området.

Flere beboere har 2 hunde og flere katte, og de beboere, som bor i stue-lejligeheder (med en lille frimærke-have) lader deres katte færdes frit.

Jeg har planer om, at jeg til foråret vil tage billede af den kat jeg har mistænkt for at skide i min have, aflevere et billede til ejeren og fortælle, at hvis jeg igen ser den i min have, så bliver der klaget til boligselskabet.
Denne beboer har 2 hunde og min. 2 katte.

Hvis man ikke gider, at gå tur med et kæledyr, så kan man anskaffe sig en kanariefugl eller en hamster.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-12-12 22:17

God ide troldepige, her gælder reglen at hvis der klages over et dyr 2 gange så skal dyret væk.

Jeg er lige så irriteret over andres katte der kommer i min have, så det er skønt at de skal i snor eller blive inde i ejerens egen have.

Og 2 dyr her er enten 2 hunde eller 2 katte. Dem der avler sjældne katte de skal søge om at have så mange katte og de må skrive under på at kattene ikke må løbe frit ude.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-12-12 22:32

Citat
God ide troldepige, her gælder reglen at hvis der klages over et dyr 2 gange så skal dyret væk.

Jeg er lige så irriteret over andres katte der kommer i min have, så det er skønt at de skal i snor eller blive inde i ejerens egen have.

Og 2 dyr her er enten 2 hunde eller 2 katte. Dem der avler sjældne katte de skal søge om at have så mange katte og de må skrive under på at kattene ikke må løbe frit ude.

Det lyder som om, at du bor et sted hvor beboerne, som hovedregel, overholder reglerne.

Sådan var det også hvor jeg boede før, så'n nogenlunde.
Og jeg troede faktisk, at det var lige sådan her.

En sen sommeraften, ved midnatstid, sad jeg på trappestenen i haven og nød det gode vejr inden jeg skulle i seng, pludselig var det 2 hunde der gøede i en af de andre frimærke-haver, og de blev s'gi ved med at gø.

Jeg var lige flyttet ind, så jeg ville jo gerne lige stikke en finger i jorden inden jeg begyndte at klage, men sker det igen til sommer, så går jeg igang.

Personligt var jeg meget spændt på hvordan min egen hund ville opføre sig i haven, vi kom jo fra en lejlighed kun med altan.
Jeg har jo før set hunde, som, når de var bag et hegn, gøede af alt det de ikke kunne se.
Men min hund har kun gøet 2 eller 3 gange ude i haven, og hver gang har det været fordi en kat har spankuleret rundt ovenpå plankeværket.
Og da mener jeg s'gi han er lovligt undskyldt, han er jo da en hund.